بررسی شیائومی mi 9t و نقدی بر عملکرد این تلفن همراه

بررسی شیائومی mi 9t و نقدی بر عملکرد این تلفن همراه


منبع: آرگا

129

1399/4/2

17:36


گوشی شیائومی mi 9t که به بررسی آن پرداخته ایم یکی از محصولات میان رده شرکت شیائومی در بازار است که با طراحی زیبا و جذاب توانسته جایگاه خوبی در میان گوشی های همرده خود کسب کند. این گوشی با داشتن نمایشگری بدون حاشیه، دوربین سلفی پاپ آپ، دوربین سه گانه و پردازنده با قدرت اسنپ دراگون ۷۳۰ توانسته بازار فروش خوبی در بین گوشی های میان رده کسب کند.

شیائومی mi 9t محصولی میان رده از شرکت شیائومی است که ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری جالبی در طراحی آن بکار رفته است. و توانسته موقعیت خوبی در بین گوشی های میان رده کسب کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی شیائومی mi 9t بپردازیم، با ما همراه باشید.

نقد و بررسی شیائومی mi 9t

گوشی شیائومی mi 9t در لیست انتخاب افراد زیادی که بدنبال گوشی های میان رده هستند قرار دارد. از نمایشگر این گوشی تا باطری آن جزء بهترین ها در سطح میانی هستند. حال باید دید که این گوشی همان طور که انتظار می رود نیاز کاربر را رفع میکند یا خیر. با بررسی قسمت های مختلف این گوشی در این مطلب ما را همراهی کنید.

بررسی گوشی شیائومی mi 9t

طراحی گوشی

با نگاهی به این گوشی می بینیم که شیائومی mi 9t کمی با دیگر محصولات این شرکت متفاوت است. این گوشی نمایشگری بدون حاشیه و حفره یا بریدگی دارد، و ۹۱ درصد از اندازه قسمت جلویی گوشی را در برگرفته است. اسپیکر مکالمه در قسمت بالا و سنسور نور در زیر نمایشگر قرار دارد. نمایشگر دارای محافظ شیشه گوریلاگلس ۵ است که با توجه به قیمت آن در بازار مناسب است. سنسور اثر انگشت اوپتیکال هم در قسمت پایین نمایشگر تعبیه شده است.

ملاحظه گوشی شیائومی mi 9t

در قسمت دوربین سلفی شیائومی یک موتور برای در تعبیه کرده است تا در هنگام استفاده از ناحیه سمت چپ فریم بالا، شروع به کار کند. بنابر ادعای شیائومی دوربین سلفی در این گوشی برای حداقل ۳۰۰ هزار بار استفاده بدون مشکل است. همچنین دوربین سلفی در mi 9t دارای سنسور سقوط است که در زمان افتادن گوشی به طور خودکار و سریع به داخل می رود. البته بررسی های انجام شده روی گوشی نشان داده است که اگر گوشی از ارتفاع کمتر از یک متر بیافتد، دوربین به طور کامل به داخل باز نمی کردد. در داخل دوربین سلفی چراغ LED قرار گرفته است که در زمان بالا آمدن روشن شده و رنگ آن همگام با رنگ بدنه انتخاب شده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی طراحی شده است که رنگ مشکی آن شبیه به فیبر کربن است. ولی دو رنگ قرمز و آبی آن کاملا جدید و تک است که مشابه آن وجود ندارد. در این رنگ ها از جلوه گرادیان استفاده شده است که خطوط نوری مختلف با زاویه های متفاوت در رنگ های سبز و آبی در کنار پنل پشتی دیده می شود. دوربین سه گانه در قسمت میانی پنل پشتی قرار گرفته است دوربین اصلی در بالا و دو دوربین دیگر در پایین آن تعبیه شده اند. کلید های تنظیم صدا در لبه سمت راست و در لبه پایینی اسپیکر تک کاناله، درگاه سیم کارت و پورت USB Type-C قرار گرفته اند، و در قسمت لبه بالای جک هدفون ۳.۵ میلی متری وجود دارد.

بررسی موبایل شیائومی mi 9t

نمایشگر گوشی

حال نوبت به بررسی نمایشگر گوشی شیائومی mi 9t می رسد. نمایشگر بدون حاشیه سوپر آمولد یکی از مهمترین ویژگی های شیائومی mi 9t است. اندازه صفحه نمایش در این گوشی ۶.۳۹ اینچی است که رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ با تراکم پیکسل ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را دارد. این تراکم پیکسل جهت تماشای اشکال مختلف محتوا کاملا مناسب است. نسبت تصویر در این صفحه نمایش ۱۹:۵:۹ است. حداکثر نور صفحه نمایش در حالت دستی ۴۵۰ نیت است که این مقدار در حالت اتومات به ۶۲۰ نیت می رسد. در هنگام استفاده از گوشی در نور آفتاب مشکل خاصی نیست و عملکرد خوبی دارد. حداقل نور در نمایشگر ۲.۶ نیت عنوان شده که عالی نیست اما در کنار نور آبی مناسب است. استفاده از پنل اولد رنگ مشکی را دقیق نشان می دهد و کنتراست آن بی نهایت است. سه نوع محتلف جهت نمایش رنگ در شیائومی mi 9t وجود دارد. حالت خودکار که در آن نمایشگر با نور محیط تنظیم شده و حالت increased که در آن شاد بودن رنگ ها بیشتر شده و نمایشگر کاملا فضای رنگی DCI-P3 را پر می کند. حالت بعد استاندارد است که دقت رنگ در آن بسیار بالا رفته و نمایشگر فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد. همچنین تنظیم دمای رنگ ها به صورت دستی نیز فراهم شده است.

تحقیق در باره گوشی شیائومی mi 9t

مشخصات دوربین

شیائومی mi 9t سه دوربین با عملکرد های مختلف در قسمت پشتی دارد. که دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد که از پیکسل های ۰.۸ میکرونی در آن استفاده شده است و لنز ۲۶ میلی متری با دهانه دیافراگم f/1.75 در آن تعبیه شده است. این سنسور فیلتر بایر ۴ به ۱ داشته که تصاویری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ارائه می دهد. دوربین دوم تله فوتو است که سنسور ۸ مگاپیکسلی با پیکسل های ۱و۱۲ میکرونی دارد که لنز ۵۲ میلی متری با دهانه دیافراگم f/2.4 و زوم ۲ برابری اپتیکال از مشخصات آن است. دوربین سوم و فوق عریض آن سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ۱۵ میلی متری است که دهانه دیافراگم در آن  f/2.4 است و زاویه دید ۱۲۴.۸ را دارد. با استفاده از رابط کاربری با کشیدن انگشت به راست یا چپ می توان حالت های مختلف دوربین را تغییر داد. در قسمت بالای رابط کاربری موارد مختلفی مثل کنترل هوش مصنوعی و روتوش چهره وجود دارد.

نقد و بررسی شیائومی mi 9t

  نوبت به بررسی دوربین جلو یا همان سلفی گوشی شیائومی mi 9t می رسد. این دوربین حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با پیکسل های ۰.۸ میکرونی دارد و دهانه دیافراگم در آن f/2.2 بوده و فاقد فوکوس خودکار است. و در کل عملکرد خوبی ارائه می دهد. این گوشی فیلمبرداری ۴K با ۱۰۸۰P و ۷۲۰P و نرخ فریم fps30 دارد. همچنین فیلمبرداری fps60 در رزولوشن فول اچ دی نیز برای آن برنامه ریزی شده است.

ملاحظه شیائومی mi 9t

 سخت افزار گوشی

شیائومی mi 9e پردازنده ای ۸ هسته ای و چیپ ست اسنپ دراگون ۷۳۰ با معماری ۸ نانو متری دارد که از ۸ هسته ان دو هسته پر مصرف بوده و فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی برایشان تعبیه شده است و ۶ هسته کم مصرف آن فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی دارند. حافضه رم در این گوشی ۶ گیگابایتی است. همچنین حافظه داخلی در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی دارد.

نقد و ملاحظه موبایل شیائومی mi 9t

نرم افزار گوشی

در بررسی گوشی شیائومی mi 9t معلوم شد که دارای اندروید ۹ با رابط کاربری MIUI 10 است. این رابط کاربری ویژگی آلویز آن را دارد که به وسیله آن بر روی صفحه نمایش خاموش شده می توان اطلاعات مفیدی را دید که تم های جالب هم دارد. همچنین گوشی دارای قابلیت Dark mode است که امکان تغییر رنگ سیستم از سفید به مشکی را فراهم می کند. و مصرف باتری را کاهش می دهد.

ملاحظه موبایل شیائومی mi 9t

عملکرد باتری

گوشی شیائومی mi 9t باطری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که در بیشتر گوشی های پرچم دار دیده می شود. این باطری در استفاده معمولی یک و روز و نیم شارژ دارد. همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند. به کم شارژر این گوشی می توان در مدت ۴۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ و در زمان ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ ۱۰۰ درصد را داشت. در بررسی قسمت تنظیمات باتری با موارد مختلفی برخورد می کنیم که با چند مورد آن آشنا می شویم.

  • گزینه USE Adaptive Battery امکان غیر فعال و محدود کردن برنامه های کم مصرف در پس زمینه را فراهم می کند.
  • بخشی در تنظیمات باطری وجود دارد که با فعال کردن و زمان دادن به گوشی فرمان می دهد که در ساعت انتخابی شما روشن و یا خاموش شود.
  • اگر به برق دسترسی نداشته باشید و شارژ گوشی در حال تمام شدن بود با فعال کردن Power Savor می توان دسترسی به همه ی برنامه ها در پس زمینه را محدود کرد یا بست.

همچنین می توانید بررسی گوشی شیائومی نوت ۱۰، شیائومی k20 و شیائومی mi 9 se را با کلیک بر روی لینک هر کدام ببینید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو