مصرف روزانه یک عدد آووکادو چه فوایدی برای بدن دارد؟

64

1399/4/2

21:00


آووکادو یکی از غنی ترین، لذیذترین و سیرکننده ترین غذاهای روی کره زمین است و حتی مشخص شده که این میوه نقش نوعی سوپر غذا را ایفا می کند. این میوه مملو از مواد آنتی ایج یا ضد پیری، آنتی اکسیدان های مقابله کننده با بیماری و تقریبا ۲۰ ویتامین و ماده معدنی متفاوت است. براساس پژوهشی که امسال انجام شده مصرف کنندگان آووکادو فیبر، ویتامین E و K، منیزیم و پتاسیم بیشتری را وارد بدن خود می کنند. در ادامه این مطلب به تفصیل برخی از خواص آووکادو را با شما در میان می گذاریم.

مصرف روزانه یک عدد آووکادو چه فوایدی برای بدن دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز آووکادو یکی از غنی ترین، لذیذترین و سیرکننده ترین غذاهای روی کره زمین است و حتی مشخص شده که این میوه نقش نوعی سوپر غذا را ایفا می کند. این میوه مملو از مواد آنتی ایج یا ضد پیری، آنتی اکسیدان های مقابله کننده با بیماری و تقریبا ۲۰ ویتامین و ماده معدنی متفاوت است. براساس پژوهشی که امسال انجام شده مصرف کنندگان آووکادو فیبر، ویتامین E و K، منیزیم و پتاسیم بیشتری را وارد بدن خود می کنند. در ادامه این مطلب به تفصیل برخی از خواص آووکادو را با شما در میان می گذاریم.
احساس سیری را تقویت می کنند

خوردن چربی های اصطلاحا مفید فرایند خالی شدن شکم را کند می کند و در نتیجه انسان برای زمان بیشتری احساس سیری می کند و دیرتر گرسنه می شود. هر عدد آووکادو ۲۲ گرم چربی مفید دارد (اسیدهای چرب اشباع نشده مناسب برای سلامت قلب یا MUFA). در پژوهشی از داوطلبان خواسته شد که احساس سیری و گرسنگی خود را در صورت مصرف یک وعده روزانه آووکادو و مصرف نکردن آن توصیف کنند. طبق گفته این افراد اضافه کردن نصف یک عدد آووکادو به وعده های غذایی احساس سیری را در آنها تقویت کرد و این افراد برای دست کم ۵ ساعت نیازی به خوردن غذای جدید نمی دیدند.
باریک کننده کمر

طبق پژوهش دیگری که به تازگی انجام شده آمریکایی ها از خوردن و مصرف هر نوع روغن واهمه دارند و تصور می کنند که این ماده غذایی حتی نوع خوبش باعث چاقی آنها می شود. اما حقیقت آن است که مصرف روغن های مفید استراتژی بسیار مناسبی برای کاهش وزن است. از طرفی استفاده از چربی های گیاهی نظیر آووکادو که حاوی آنتی اکسیدان هستند و با التهاب مقابله می کنند نیز بیشتر در کاهش وزن موثر است. در واقع در این پژوهش مشخص شده افرادی که بصورت منظم آووکادو مصرف می کنند وزن کمتر و دور کمر کوچک تری دارند (حتی آنها که کالری مصرفی شان بیشتر است).
از قلب شما محافظت می کند

چربی های مفید درون آووکادو هم کلسترول بد یا LDL را از بین می برند و هم کلسترول خوب یا HDL را تقویت می کنند و در نهایت ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را پایین می آورند که اولین علت مرگ در میان زنان و مردان است. طبق پژوهشی که اخیر توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده صرفا با اضافه کردن یک نصفه آووکادو به همبرگر خود می توانید مانع از تولید ترکیباتی در بدن شوید که باعث التهاب می شوند. با این کار همچنین جریان خود در بدنتان تقویت شده و تری گلیسیرید خون (چربی های خون) که در نتیجه خوردن همبرگر افزایش پیدا می کنند دیگر در بدنتان بالا نمی رود. آووکادو همچنین منبع خوبی از پتاسیم است؛ ماده غذایی سودمندی که باعث کاهش فشار خون می شود.
تقویت مواد مغذی در بدن
مصرف آووکادو به همراه غذا باعث جذب هرچه بیشتر آنتی اکسیدان دیگر غذاهای سالم می شود. در پژوهشی که توسط محققان دانشگاه اوهایو آمریکا انجام شد مشخص گردید وقتی مردان و زنان سالاد خود را به همراه دو و نیم قاشق آووکادو مصرف می کنند مقدار آلفا-کاروتن و بتا-کاروتن-فیتوکمیکال (همان ماده ای که برای مبارزه با سرطان و بیماری قلبی شناخته می شود) که جذب بدنشان می شود به ترتیب ۸ و ۱۳ برابر بیشتر می شود. در پژوهشی دیگر مشخص شد که مصرف آووکادو با سس گوجه و هویج جذب ویتامین A موجود در سبزیجات را راحت تر می کند.

آووکادو را میتوانید به صورت خام یا کبابی در کنار سالاد خود مصرف کنید یا از میکس آن در کنار میوه ها و سبزیجات دیگر آبمیوه درست کنید. همچنین میتوانید این ماده غذایی را جایگزین کره کنید و به جای هر یک قاشق کره در دستورهای شیرینی پزی خود از نصف قاشق آووکادو رسیده استفاده نمایید.



منبع: روزیاتو



 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو