انتقام کره شمالی ؛ تهیه ۱۲ میلیون اعلامیه پروپاگاندایی برای وسوسه شهروندان جنوبی

انتقام کره شمالی ؛ تهیه ۱۲ میلیون اعلامیه پروپاگاندایی برای وسوسه شهروندان جنوبی


منبع: روزیاتو

58

1399/4/2

21:35


رسانه های کره شمالی تصاویری از مردم این کشور در حال تا کردن اعلامیه های پروپاگاندایی منتشر کرده و تهدید کرده اند که این اعلامیه ها را برای رها کردن بر فراز خاک کره جنوبی آماده می کنند. پیونگ یانگ در این کمپین پروپاگاندایی قصد دارد ۱۲ میلیون اعلامیه را به دست شهروندان همسایه جنوبی خود برساند. برخی رسانه ها اعلام کرده اند که دستکم بخشی از این اعلامیه ها از طریق هوا به کره جنوبی ارسال خواهند شد.

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

تنش در شبه جزیره کره پس از آن بالا گرفت که کره شمالی دفتر همکاری های مشترک با همسایه جنوبی را منفجر کرده و تهدید کرد که به دلیل ارسال اعلامیه های توهین آمیز از جانب فراری هایی که اکنون در کره جنوبی هستند، بار دیگر نیروهای نظامی اش را در منطقه به اصطلاح غیرنظامی بین دو کشور مستقر خواهد کرد. رسانه رسمی دولت کره شمالی، آژانس خبری مرکزی کره (KCNA) تصاویری از شهروندان این کشور را منتشر کرده که در حال آماده سازی اعلامیه های ضد سئول در یک مکان نامشخص در شمال این کشور هستند.

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز امروز گزارش داده که ممکن است همسایه شمالی این اعلامیه ها را با بالن از مرز دو کشور عبور داده و به آسمان کره جنوبی برساند. اوایل هفته جاری، ظاهراً دولت کیم جونگ اون سربازان خود را روانه پست های نگهبانی موجود در منطقه غیرنظامی بین دو کشور کرده که در سال های اخیر و بر اساس توافقات صورت گرفته، خالی شده بودند. کره شمالی همچنین ساختمان شبه سفارتی که دو کشور مذاکراتشان را در آن انجام می دادند منفجر کرده و سئول را تهدید به عملیات نظامی کرده است. این کشور هنوز به طور رسمی در حال جنگ بوده و مرز بین این دو در ۷۰ سال گذشته به شدت با نیروها و استحکامات نظامی تقویت شده است.

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

دولت کره شمالی تهدید کرده که کمپین اعلامیه ای «در مقیاس عظیم» خود را در واکنش به ورود اعلامیه های توهین آمیز به رهبر کره شمالی به راه خواهد انداخت. مقامات کره جنوبی این اقدام را ناقض توافقات و قرارداد صلح دو طرف دانسته اند اما اداره جبهه متحد حزب حاکم کره شمالی که روابط بین دو کره را مدیریت می کند این اظهارات را «مهملات بی ارزش» خوانده است.

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

سخنگوی این بخش در بیانیه ای که توسط آژانس خبری رسمی این کشور منتشر شده چنین گفته است: «با توجه به خطاهایشان، چگونه جرأت می کنند چنین سخنانی از تاسف و خشونت به زبان بیاورند؟ وقتی که خودشان را جای ما بگذارند، مقامات کره جنوبی قادر خواهند بود ذره ای نگاه تنفرآمیزشان به ما و اینکه چقدر برای ما توهین آمیز بود را درک کنند».

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

دو کره که در روی کاغذ هنوز هم در حال جنگ به سر می برند دهه هاست که از اعلامیه های پروپاگاندایی علیه یکدیگر استفاده می کنند. این دو کشور در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفتند که «تمامی فعالیت های خصمانه» علیه یکدیگر را متوقف سازند. اما چند گروه از فراری های کره شمالی که اکنون در بخش جنوبی ساکن هستند کمپین هایی برای فرستادن اعلامیه های پروپاگاندایی به موطن خود را هدایت کرده و با استفاده از بالن، غذا، اسکناس های یک دلاری، ردیوهای کوچک و حافظه های فلش حاوی سریال های درام کره ای و خبر را به دست هموطنان شمالی خود می رسانند.

اعلامیه-های-پروپاگاندایی-در-کره-شمالی

آن ها معمولاً از بالن برای این کار استفاده می کنند اما در مواردی از بطری هایی که در رودخانه های مرزی می اندازند نیز استفاده شده است. یکی از این گروه ها روز یکشنبه گذشته از برنامه خود برای فرستادن صدها بطری پلاستیکی حاوی برنج، دارو و ماسک از طریق دریای نزدیک مرز دو کشور خبر داد. کره شمالی نیز بارها اعلامیه های ضد کره جنوبی را با استفاده از بالن و پهپاد به دست شهروندان جنوب شبه جزیره کره می رساند که در صورت گزارش به پلیس، شهروندان این کشور به عنوان جایزه به آن ها لوازم التحریر می دادند.

بیشتر بخوانید: خاطرات سرآشپز ژاپنی سابق رهبر کره شمالی و قول او به کیم جونگ اون در کودکی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو