برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟

برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟


منبع: اوما

244

1399/4/2

22:19


برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟

تیرگی پوست صورت معمولا به دلایل مختلفی مانند در معرض آفتاب بودن، آلودگی هوا، مصرف قرص های مختلف، خشکی پوست، استرس و استفاده از محصولات شیمیایی اتفاق می افتد. بیشتر افراد و بخصوص خانم ها تلاش زیادی برای داشتن پوستی شفاف و روشن می کنند و محصولات و کرم های روشن کننده زیادی نیز توسط صنعتگران این حرفه تولید می شود. اما باید در انتخاب این محصولات دقت کنید زیرا برخی محصولات به پوست آسیب می رسانند. همچنین برخی محصولات تاثیر گذار نیز بسیار گران هستند. خوشبختانه شما اومایی های عزیز می توانید با استفاده از روش های خانگی که در این مقاله برایتان توضیح می دهیم با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن پوست خود را شفاف و سفید کنید.

روش های سفید شدن پوست صورت

در این جا ده روش برای سفید کردن پوست صورت را به شما معرفی می کنیم:

1- ماست و سفید شدن پوست صورت

ماست مواد مغذی زیادی دارد که برای پوست مفید هستند. همچنین حاوی ماده ای به نام اسید لاکتیک است که خواص سفید کنندگی دارد. ماسک های ساخته شده با ماست برای تمام انواع پوست ها مفید هستند و می توانید بدون نگرانی آن ها را استفاده کنید:

  • مقداری ماست بر روی پوست صورت بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم از پایین به بالا بشویید. این کار را هر روز به مدت چند هفته انجام دهید تا زمانی که تغییر قابل ملاحظه ای در پوست مشاهده کردید.
  • یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را بر روی صورت و گردن قرار دهید. بگذارید ده تا پانزده دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • مقداری آبلیمو و جو به ماست بیفزایید. خمیر حاصل را به صورت ماسک بر روی صورت قرار دهید. این دستور باعث تغذیه پوست و رطوبت آن می شود. بعد از 10 الی 15 دقیقه صورت را با آب ولرم از پایین به بالا بشویید. چون این ماسک علاوه بر آبرسان، تغذیه کننده هم هست افرادی که پوست چرب دارند باید مدت زمان کمتری ماسک را روی پوستشان قرار دهند و زمان طولانی می تواند منجر به ایجاد جوش شود. 

2- پرتقال و سفید شدن پوست صورت

یکی از محصولات مهم برای محافظت پوست ویتامین ث است که در پرتقال وجود دارد. این ویتامین باعث جوان سازی پوست می شود و به علاوه پوست را شفاف می کند. برای این کار می توانید به روش های زیر عمل کنید:

  • آب پرتقال تازه را روزانه بصورت نوشیدنی مصرف کنید.
  • دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با زردچوبه مخلوط کنید. ترکیب خمیری شکل را پیش از خواب بر روی صورت و گردن قرار دهید. همچنین می توانید این ترکیب را بر روی دست و پا بزنید. ماسک را بعد از بیست تا سی دقیقه بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • پوست پرتقال را خشک کرده و پودر کنید. یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و خمیر حاصل را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب بشویید. این مسئله باعث روشن شدن پوست می شود. این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

 

پرتقال و سفید شدن پوست

3-آرد نخود و سفید شدن پوست صورت

آرد نخود یکی از بهترین مواد برای روشن کردن پوست است. این ماده حاوی مواد مغذی فراوانی است که باعث سلامت پوست نیز می شود. استفاده از این ماده باعث از بین رفتن چربی اضافی پوست شده و یک آبرسان قوی محسوب می شود که پوستی لطیف و شفاف ایجاد می کند. برای استفاده از آرد نخود باید مقداری آرد نخود را با آب یا گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس ترکیب را بر روی صورت، دست ها و پاها قرار دهید. پس از خشک شدن خمیر آن را با آب ولرم بشویید.

4- عسل و سفید شدن پوست صورت

عسل باعث شفافیت و افزایش رطوبت پوست می شود. یادتان باشد یکی از علت های تیرگی پوست خشک شدن آن می باشد. عسل خواص آنتی باکتریایی دارد که جهت از بین بردن لکه ها نیز مناسب می باشد. برای استفاده از عسل به روش های زیر عمل کنید:

  • عسل خالص را بر روی پوست صورت قرار دهید، چند دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک مانند یک لایه بردار ملایم و طبیعی عمل می کند و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و آن را شفاف خواهد کرد. این کار را هر روز انجام دهید.
  • برای ساخت ماسک شفاف کننده پوست، یک قاشق غذاخوری عسل را با آبلیمو مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق غذاخوری روغن بادام به آن بیفزایید. ترکیب را به خوبی مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید. بگذارید ده تا پانزده دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

5- لیمو و سفید شدن پوست صورت

لیمو نیز مانند پرتقال سرشار از ویتامین ث و خاصیت جوان سازی پوست می باشد. خواص اسیدی لیمو پوست را شفاف و سفید می کند. برای استفاده از لیمو به روش های زیر عمل کنید:

  • یک پارچه کتان را در آب لیموی تازه قرار دهید. پارچه را بر روی پوست قرار دهید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید. این کار باعث شفافیت پوست می شود و لکه های پوست را نیز از بین می برد.
  • سه قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید. مخلوط را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری شیر خشک و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب را به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

6- ژل آلوئه ورا و سفید شدن پوست صورت

ترکیبات موجود در آلوئه ورا باعث ثابت ماندن رنگ پوست صورت می شود. همچنین تاثیر سردی آلوئه ورا باعث تولید سلول های جدید شده و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند. همچنین پوست را شفاف خواهد کرد. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

  • لایه خارجی برگ آلوئه ورا را بگیرید. ماده ژل مانند داخل آن را فشار دهید. ژل حاصل را بر روی پوست تمیز قرار دهید. اجازه دهید این ژل به مدت سی دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب بشویید. این کار را حداقل روزی دو بار به مدت دو هفته انجام دهید.
  • اگر برگ آلوئه ورا در بازار موجود نبود، می توانید ژل آن را خریداری کرده و بعنوان ماسک روشن کننده استفاده کنید. 

7- پاپایا و سفید شدن پوست صورت

ترکیبات پاپایا به صورت در جهت زیبایی کمک می کند. این ماده دارای خواص شفاف کنندگی پوست است و مواد مغذی آن بخصوص برای پوست های خشک بسیسار عالی و تغذیه کننده است. برای بهره بردن از مزایای پاپایا به صورت زیر عمل کنید:

  • پاپایا را به عنوان یک میوه بخورید. وِیژگی های ترکیبات  آن باعث شفاف شدن پوست صورت نیز می شود.
  • قسمت داخلی پوست آن را بر روی صورت بمالید. بگذارید خشک شود سپس آن را با آب سرد بشویید و صورت را خشک کنید. این کار باعث شفاف شدن پوست می شود. این کار را هر روز انجام دهید.
  • یک پاپایای رسیده را له کرده و با آب لیموی تازه مخلوط کنید. ترکیب را بر روی گردن و پوست صورت قرار دهید. بگذارید سی دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا پوست شفاف شود.

8- زردچوبه و سفید شدن پوست صورت

ترکیبات زردچوبه باعث بهبود کیفیت پوست می شود. همان طور که دیدید در برخی ماسک های قبلی نیز از زردچوبه استفاده کردیم. همچنین این ماده خواص آنتی باکتریال دارد و باعث سلامتی بیشتر پوست می شود. برای استفاده از زردچوبه به شکل زیر عمل کنید:

  • پودر زردچوبه را با خامه مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بر روی پوست قرار دهید. بگذارید خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید. انجام منظم این کار باعث شفافیت پوست می شود.
  • دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید. ماسک حاصل را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید بیست تا بیست و پنج دقیقه بماند تا خشک شود. سپس ترکیب حاصل را از روی پوست پاک کنید و صورت را با آب ولرم بشویید.

روشن شدن پوست

9- خیار و سفید شدن پوست صورت

خیار یک ماده عالی و ارزان است که علاوه بر شفاف کردن پوست به دلیل شوک سرمایی که ایجاد می کند باعث استحکام پوست می شود و برای تمام انواع پوست مناسب است. برای استفاده از خیار به شکل زیر عمل کنید:

  • قطعات خیار را بر روی پوست قرار دهید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن ها را برداشته و پوست را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دوبار انجام دهید.
  • یک خیار را رنده کنید و آن را با عسل مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست صورت و گردن قرار دهید و بگذارید پانزده تا بیست دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید. این کار را روزی دوبار انجام دهید.
  • می توانید یک قاشق چایخوری آبلیمو را با آب خیار مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. بعد از پانزده تا بیست دقیقه که خشک شد، صورت  را با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

 

خیار و زوشن شدن پوست

10- جو و سفید شدن پوست صورت

بهترین راه برای تشویق تولید سلول های جدید پوست و بهبود رنگ آن، رهایی از سلول های مرده می باشد. جو به این کار کمک می کند و با خاصیت لایه برداری ملایمی که دارد باعث نرم شدنو سفید شدن پوست می شود. برای استفاده از جو به روش زیر عمل کنید:

  • جو را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت بگذارید سپس با آب سرد بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • یک قاشق چایخوری پودر جو را با زردچوبه و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و مخلوط را بر روی پوست قرار دهید تا خشک شود. سپس ماسک خشک شده را با آب بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

 

جو و سفید شدن پوست

سخن آخر

همان طور که ملاحظه کردید این ماسک ها کاملا طبیعی و بدون عوارض بوده که می توانید آن ها را برای شفاف شدن، سفید شدن و از بین بردن لکه های پوستی استفاده کنید. اما همانند گیاهان دارویی در استفاده از این ماسک ها باید صبور باشید تا به نتیجه برسید و نباید انتظار معجزه یک شبه داشته باشید. به یاد داشته باشید پوست سالم به اندازه پوست شفاف مهم است بنابراین سعی کنید با رژیم غذایی مناسب و مراقبت صحیح از پوست همیشه پوستی سالم داشته باشید.

 Lisa Stirling, MD,Dermatologist. 9 Home Remedies to Lighten Your Skin. January 6, 2020 - Updated on May 25, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو