رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین رکن کنترل بیماری کرونا

64

1399/4/3

14:38


رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین رکن کنترل بیماری کرونا

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم در استفاده از اقلام پیشگیری‌کننده، مهمترین رکن کنترل بیماری کرونا در شرایط کنونی به شمار می‌رود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر محمدمهدی گویا افزود: مدتی است که موارد ابتلا به بیماری کرونا در برخی مناطق کشور از جمله آذربایجان‌غربی رو به افزایش گذاشته که با توجه به این امر، لازم بود که در سطح وزارت، ارزیابی سریعی از وضعیت از نظر نیازهای جدید استان و تقویت امکانات و نیروی انسانی انجام شود.


وی اضافه کرد: مهمترین مساله این است که مردم باید نکات بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند زیرا هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند، موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کاهش می‌یابد.


رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مردم احساس می کنند که خطر بیماری کرونا کم شده در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است.


وی تاکید کرد: اگر همکاری مردم نباشد، نیروهای بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت؛ کار سنگین شبانه روزی، همکاران تلاشگر دانشگاه‌های علوم پزشکی را خسته کرده است پس نباید اجازه دهیم که این همکاران فرسوده شوند .


گویا گفت: آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم که جلوگیری از این امر، نیازمند همراهی مردم است.
دکتر گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سفر روزهای اخیر خود به آذربایجان غربی، وضعیت این استان را به صورت کامل بررسی کرده تا در صورت نیاز کمک هایی از سوی وزارتخانه به این استان صورت گیرد.


تاکنون بیش از ۲۰۷ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده که از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد بهبود یافته و ۴.۷ درصد نیز جان خود را از دست داده اند.
تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایران ، ۲.۲۵ درصد مبتلایان در کل دنیاست؛ تعداد مبتلایان در دنیا نیز از سد ۹ میلیون نفر گذشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو