طرز تهیه ۶ شامپو خانگی فوق العاده با مواد طبیعی و گیاهی

طرز تهیه ۶ شامپو خانگی فوق العاده با مواد طبیعی و گیاهی


منبع: آرگا

113

1399/4/3

16:36


بهتر است بدانید که شامپوهای خانگی در واقع می توانند سلامت موهای شما را تضمین کنند و به همین منظور در این مقالع سعی داریم به بیان روش ها و طرز تهیه شامپو خانگی بپردازیم با ما همراه باشید.

به طور کلی شامپو یکی از محصولات مهم در زندگی ما به شمار می آید که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد ولی از آنجایی که استفاده مادام و پی در پی شامپوها می تواند به موها آسیب برساند به همین خاطر توصیه می شود که برای گرفتن نتیجه بهتر اقدام تهیه شامپو خانگی بکنید.

آشنایی با طرز تهیه شامپو خانگی

همانطور که می دانید امروزه استفاده از مواد طبیعی در میان افراد بیشتر از پیش شده و معمولا افراد برای داشتن پوست و موی سالم و ضخیم به سراغ انواع ماسک ها و شامپو های طبیعی می روند تا از این طریق به درخشان شدن و تقویت موهای خود کمک شایانی بکند. البته شاید طرز تهیه شامپو های خانگی کمی مشکل به نظر بیاید اما ساخت این نوع از شامپو ها از گزینه های ساده برای داشتن یک سبک زندگی سالم محسوب می شود زیرا استفاده از شامپو خانگی می تواند موجب سلامتی موها گردد.

چگونگی تهیه شامپو خانگی

دستورالعمل تهیه انواع شامپوهای خانگی:

همانطور که متوجه شدید روند تهیه شامپوهای طبیعی و خانگی چندان سخت و دشوار نیست و شما می توانید به راحتی با آموختن اصول آن اقدام به درست کردن کنید.

۱- شامپوی خانگی آلوئه ورا:

به طور کلی همه افراد از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا بر روی سلامت پوست و موها اطلاع کافی دارند و از آنجایی که سرشار از خواص است می توانید از طریق ترکیب با سایر گیاهان به عنوان شامپویی ایده آل مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تهیه و استفاده از این شامپو برای افرادی که دارای موهایی چرب هستند توصیه می شود زیرا مواد تشکیل دهنده این شامپو می تواند درصد چربی موها را کنترل نماید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

یک فنجان شامپو بچه

یک قاشق غذاخوری آبلیمو

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل تهیه:

برای درست کردن این شامپو بایستی در ابتدا تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و پس از اینکه کاملا مخلوط شدند آن ها را در ظرف مناسبی ریخته و برای شستشوی موهای چرب استفاده نمایید. همچنین می توانید برای نتیجه گیری سریع تر و بهتر استفاده از این شامپو را در طول هفته ۳ مرتبه تکرار نمایید.

چگونگی درست کردن شامپو آلوئه ورا

۲- شامپو خانگی رزماری:

توجه داشته باشید که مناسب ترین شامپو برای درخشندگی و رفع کدر بودن موهای تیره استفاده از این شامپو دست ساز خانگی رزماری می باشد که در ادامه اصول تهیه آن را بیان کرده ایم:

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

مقداری آب

پودر ریشه گیاه گل صابونی

شاخه های کوچک رزماری

اسانس روغنی رزماری

دستورالعمل تهیه:

به طور کلی برای تهیه این شامپو بایستی آب و شاخه های رزماری را با یکدیگر ترکیب نمایید و بر روی حرارت قرار دهید و پس از جوشیدن محلول حرارت را کاهش دهید و اجازه دهید محلول حدود ۱۵ دقیقه بر روی شعله باقی بماند تا به آرامی جوش بیاید. پس از گذشت این مدت بایستی محلول را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به صورت کامل خنک شود و بعد آن را از صافی رد کنید و در آخر اسانس رزماری را بدان بیافزایید و درون ظرف مورد نظر بریزید. توصیه می شود که برای نتیجه گیری بهتر به مدت ۱۰ روز استفاده از این شامپو را ادامه دهید.

انواع شامپو های خانگی

۳- شامپو برگ تمشک:

بهتر است بدانید که معمولا افرادی که داری موهایی چرب می باشند همواره به دنبال شامپوهایی هستند که از چربی موها بکاهد و به همین منظور بهترین شامپو خانگی برای این افراد استفاده از شامپو خانگی برگ تمشک می باشد. همچنین از آنجایی که برگ های تمشک توانایی خارج نمودن چربی از موها را دارا می باشند استفاده از آن برای موها می تواند مفید باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

روغن زیتون

برگ تمشک

آب و صابون کاستیل مایع

دستورالهمل تهیه:

به طور کلی برای آشنایی با طرز تهیه شامپو خانگی برگ تمشک بایستی درون ظرف شیشه ای ۴ پیمانه برگ تازه تمشک بریزید و سپس یک پیمانه آب جوشیده بدان اضافه نمایید و بعد یک فیلتر قهوه درون صافی قرار دهید و ترکیب آب و برگ را از آن رد کنید. حال باید دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب نمایید و آن ها را به محلول اصلی اضافه نمایید و سپس محلول را درون بطری پلاستیکی بریزید.

طرز تهیه شامپو خانگی با برگ تمشک

۴- شامپو خانگی سرکه سیب:

به طور کلی با توجه به خاصیت بالایی که سرکه سیب دارد می توان از آن برای رفع موخوره و خارش پوست سر و همچنین تقویت موها استفاده نمود. همچنین سرکه قابلیت تقویت گردش خون سر را دارد و به همین خاطر می توان از آن به عنوان شامپو و حالت دهنده استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

مقداری آب

سرکه سیب

دستورالعمل تهیه:

توجه داشته باشید که برای تهیه این شامپو بایستی مقداری از سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب نمایید و سپس موهای خود را با آن بشویید و همچنین اگر دارای موهای بلندی هستید توصیه می شود مقدار مصرفی سرکه سیب را دو چندان نمایید. توصیه می شود که پس از مصرف این شامپو موهای خود را با نرم کننده نیز شستشو دهید.

دستورالعمل درست کردن شامپو خانگی

۵- شامپو خانگی تخم مرغ:

همانطور که می دانید تخم مرغ غنی از انواع ویتامین و پروتئین های مهم و با ارزش می باشد که علاوه بر سلامتی کبد و قلب به سلامت مو نیز کمک شایانی خواهد کرد و همچنین استفاده از این شامپو می تواند به کاهش ریزش مو در افرادی که با این مشکل روبه رو هستند نیز کمک نماید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

تخم مرغ

صابون رنده شده

دستورالعمل تهیه:

توجه داشته باشید که برای تهیه این شامپو بایستی قسمت سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا نمایید و آنقدر هم بزنید تا کاملا کف کند و سپس به زرده تخم مرغ یک قاشق چای خوری صابون رنده شده اضافه نمایید. حال محلول به دست آمده را بر روی پوست سر خود با ملایمت ماساژ دهید و سپس با آب ولرم سر خود را بشویید.

استفاده از تخم مرغ برای درست کردن شامپو

۶- شامپو خانگی جوش شیرین:

بهتر است بدانید که در واقع شامپو جوش شیرین در میان شامپو های خانگی یکی از معروف ترین نوع ها به شمار می آید که اغلب برای رفع شوره و پوسته سر مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه شامپو:

سه فنجان آب

نصف فنجان جوش شیرین

سرکه سیب

طرز تهیه شامپو خانگی با جوش شیرین

دستورالعمل تهیه شامپو:

به طور کلی برای آشنایی با طرز تهیه شامپو خانگی جوش شیرین بایستی نصف فنجان جوش شیرین و سه فنجان آب را با هم ترکیب نمایید و سپس درون یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری نمایید. توصیه می شود که هنگام مصرف حتما ظرف حاوی این شامپو را خوب تکان دهید و سر خود را با آن شامپو کنید و سپس با نصف فنجان سرکه مخلوط شده با آب موی خود را بشویید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو