بهترین ورزش برای کاهش وزن

بهترین ورزش برای کاهش وزن


منبع: زیبامون

517

1399/4/3

20:16


در این بخش از زیبامون چندتا از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن و لاغری رو به شما معرفی کردیم. با ما همراه باشید، این تمرینات ورزشی رو یاد بگیرید و خیلی سریع و راحت به وزن ایده آل خود برسید.

بهترین ورزش برای کاهش وزن

بهترین ورزش برای لاغری و کاهش وزن چیست؟ این سوالی که همه افراد وقتی قصد لاغری و کاهش وزن دارند از اطرافیان و مربیان ورزشی می‌پرسن تا بتونن بهترین و موثرترین تمرینات ورزشی رو یاد بگیریند و با استفاده از این ورزش‌ها به وزن ایده آل خودشون نزدیک بشن.

اگرچه پاسخ واقعی و یکسانی برای این سوال وجود نداره (زیرا سلامتی و تناسب اندام افراد مختلف با همدیگه متفاوت هست) اما تمرینات ورزشی خاصی وجود دارند که اگر با روش درست و اصولی انجام بدید، می‌تونن چربی سوزی بهتر و کارآمدتر نسبت به سایر ورزش‌ها داشته باشن و تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش وزن و لاغری دارند.

این تمرینات ورزشی به هیچ عنوان پیچیده و سخت نیستند؛ اما با این حال لازمه که نحوه صحیح انجام تمرینات ورزشی رو بدونید و به اندازه کافی این تمرینات رو انجام بدید تا اثربخشی خوبی داشته باشند. 

بهترین تمرینات ورزشی برای لاغری می‌تونن متناسب با توانایی و تناسب اندام شما  تنظیم بشن؛ اما نکته‌ای که وجود داره این هست که هر تمرین باید به اندازه‌ای انجام یشه که بتونه ضربان قلب رو افزایش بده و بدن شما رو به چالش بکشه. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تعدادی از بهترین تمرین‌های ورزشی برای کاهش وزن و لاغری بیشتر آشنا بشید. 

 

 معرفی بهترین ورزش ها برای کاهش وزن

 

1. تمرین ورزشی سایه زنی یا شادو بوکس

 

تمرین ورزشی سایه زنی

 

شادو بوکس یا تمرین سایه زنی یکی از تمرینات ورزشی هست که هم عضلات پا و هم عضلات دست رو درگیر می‌کنه و همچنین باعث افزایش ضربان قلب و تعریق میشه. در واقع یک ساعت تمرین بوکس میتونه چیزی در حدود 800 کالری رو بسوزونه و به شما در مسیر کاهش وزن و لاغری کمک کنه.

برای انجام این تمرین ورزشی باید ابتدا یک حریف تمرینی فرضی برای خودتون در نظر بگیرید و بعد با حرکت دادن پاها و دست‌ها، این حریف فرضی رو مورد حمله قرار بدید. بهتره در طول انجام این روزش، شدت مشت زدن و حرکات پا رو کم و زیاد کنید تا ضربان قلب افزایش پیدا کنه.

 

حتما بخوانید: تمرینات بدنسازی ساده و موثر در خانه + عکس

 

2. تمرین ورزشی طناب زدن

 

تمرین ورزشی طناب زدن

 

طناب زدن یکی از تمرینات ورزشی سبک، ایده آل و جذاب هست که شما می‌تونید در هر مرحله از ورزش کردن چه برای گرم کردن بدن و چه برای افزایش ضربان قلب و کالری سوزی انجام بدید و از تاثیری که بر روی بدن داره، استفاده کنید. در هنگام طناب زدن، تقریبا تمام قسمت‌های بدن از شانه‌ها، بازوها، مچ دست‌ها، تا عضلات شکم و پاها درگیر خواهند شد.

این تمرین ورزشی هم قسمت تحتانی و هم قسمت فوقانی بدن رو تقویت می‌‌کنه و در مدت زمان کوتاهی، کالری زیادی رو می‌سوزونه. برای اثربخشی بیشتر این تمرین ورزشی بهتره اجازه بدید تا طناب دوبار از زیر پا عبور کنه و پرش خودتون رو بر این اساس تنظیم کنید.

 

3. تمرین ورزشی برپی (Burpee)

 

تمرین ورزشی برپی

 

طبق مطالعات انجام شده در کالج پزشکی - ورزشی آمریکا، انجام تنها 10 تمرین برپی با سرعت تقریبا بالا، میتونه متابولیسم بدن رو به اندازه 30 ثانیه دوچرخه سواری با سرعت بالا، افزایش بده و به همین دلیل تاثیر فوق العاده‌ای در کالری سوزی داره.

برای انجام این تمرین ورزشی برای لاغر شدن باید ابتدا به حالت ایستاده قرار بگیرید، سپس به سرعت به سمت پایین بروید تا ران‌های شما در موازات با زمین قرار بگیرند و کف دستتون رو بر روی زمین بزنید و تا جایی که می‌تونید پاها رو به سمت عقب پرتاب کنید. در این وضعیت بازوها باید صاف نگه داشته شوند. دوباره خیلی سریع به حالت نشسته یا اسکات برگردید و با صاف کردن دست‌ها در کنار بدن، مجددا صاف بایستید. دقت داشته باشید که تمام این حرکات باید خیلی سریع و مطابق با تصویری که مشاهده می‌کنید انجام بگیره تا هم ضربان قلب بالا بره و هم کالری سوزی خوبی در بدن ایجاد بشه.

 

حتما بخوانید: تمرینات ورزشی مناسب برای تناسب اندام بانوان

 

4. تمرین ورزشی ضربه زدن سنگین به توپ

 

تمرین ورزشی ضربه زدن به وتوپ

 

تمرین ورزشی با توپ، یکی از سرگرم‌کننده ترین و بهترین تمریناتی هستند که می‌تونن تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش وزن و لاغری داشته باشند. انجام این حرکت ورزشی تاثیر خوبی در تقویت عضلات بازو، سرشانه و عضلات شکم داره و همچنین کالری سوزی حیرت آوری رو هم به همراه خواهد داشت.

برای انجام این تمرین ورزشی، باید صاف بایستید و سپس زانوها رو کمی خم کنید. یک توپ تقریبا سنگین و مخصوص ورزش رو در بالای سر نگه دارید، در این وضعیت بازوها کاملا صاف و به سمت بالا هستند. سپس از ناحیه کمر، خم شوید و با استفاده از عضلات اصلی بدن، توپ رو با قدرت به زمین و در نزدیکی پاها به زمین بکوبید. در این وضعیت نباید کف پا از روی زمین جا به جا بشه و باید با استفاده از بازوها توپ رو بگیرید و مجددا به زمین بکوبید.

 

5. تمرین ورزشی کوهنوردی

 

تمرین ورزشی کوهنوردی

 

شاید در ابتدا این تمرین ورزشی ساده به نظر برسه، اما تمرین ورزشی کوهنوردی جز تمریناتی هست که به بدن محکم و قوی نیاز داره. قبل از شروع به انجام این تمرین ورزشی باید در وضعیت درست و مناسبی قرار بگیرید. بازوها کاملا صاف، کف دست روی زمین و در امتدا شانه ها قرار می‌گیره و بعد موقعیت و وضعیت پاها رو به طور منظم و سریع تغییر بدید. این کار رو به طور مداوم تکرار کنید.

 

حتما بخوانید: تمرینات ورزشی سوپر مدل ها و فرشته ها + عکس

 

6. تمرین ورزشی با طناب نبرد یا بتل روپ

 

تمرین ورزشی با طناب نبرد

 

اگر قصد دارید چربی‌های اضافی بدن رو خیلی سریع و راحت ذوب کنید، حتما تمرین ورزشی با طناب نبرد یا بتل روپ رو در برنامه ورزشی خودتون قرار بدید. این تمرین ورزشی عضلات ساعد، عضلات دوسر و شانه رو درگیر می‌کنه و باعث افزایش ضربان قلب و کالری سوزی خواهد شد.

اگر بتونید 10 دقیقه با طناب نبرد تمرین کنید نه تنها ضربان قلب به شدت افزایش پیدا می‌کنه بلکه کالری سوزی خیلی خوبی (در حدود 120 کالری) هم خواهید داشت.

 

7. تمرین ورزشی با سرعت دویدن روی تردمیل

 

تمرین ورزشی با سرعت دویدن روی تردمیل

 

دویدن با سرعت بالا تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن، چربی سوزی و لاغری داره و شما رو به تناسب اندام نزدیک می‌کنه. بنابراین اگر قصد کاهش وزن دارید، می‌تونید با سرعت زیاد روی تردمیل بدوید و از این طریق به هدف خودتون نزدیک و نزدیک‌تر بشین. 

 

حتما بخوانید: چند تمرین ورزشی با وزن بدن

 

8. تمرین ورزشی اسکات با دمبل

 

تمرین ورزشی اسکات با دمبل

 

تمرین ورزشی اسکات با دمبل یکی از حرکات ورزشی بسیار ساده‌ای هست که می‌تونید در هر زمان و مکانی انجام بدید و از تاثیرات شگفت انگیزی که بر روی کاهش وزن، لاغری، افزایش قدرت بدنی، بهبود تحرک و غیره داره، بهره‌مند بشید. 

برای انجام این تمرین ورزشی، دو دمبل رو در کف دست بگیرید و در کنار بدن نگه دارید. به آرومی پاها رو از زانو خم کنید و به حالت نشسته دربیاید (در این وضعیت دست‌ها کاملا صاف هستند)، دوباره به وضعت اولیه برگردید و این حرکت رو مجددا تکرار کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو