شوکی دیگر به دنیای ورزش؛ ابتلای مرد شماره یک تنیس جهان و همسرش به کرونا

شوکی دیگر به دنیای ورزش؛ ابتلای مرد شماره یک تنیس جهان و همسرش به کرونا


منبع: روزیاتو

114

1399/4/3

20:35


نوواک جوکوویچ ، مرد شماره یک حال حاضر تنیس جهان امروز در یک بیانیه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای او و همسرش مثبت بوده است. قبل از این تنیس باز صرب، نتیجه تست کرونای بورنا گوریچ کروات، گریگور دیمیتورف بلغارستانی و ویکتور ترویچکی صرب نیز بعد از بازی در مسابقات تورنمنت آدریا در منطقه بالکان مثبت شده بود. امروز عصر نیز در خبری شوکه کننده جوکوویچ تایید کرده که وی و همسرش، یلنا، بعد از بازگشت از زادار کرواسی به بلگراد بلافاصله تست کرونا داده و مشخص شده که به کووید-۱۹ آلوده شده اند.

قرار بود فینال این تورنمنت در شهر زادار کرواسی برگزار شود که پس از مثبت شدن تست کرونای دیمیتروف این مسابقه لغو شده بود. جوکوویچ در بیانیه خود چنین نوشته است: «برای هر یک از مبتلا شدگان بسیار متاسف هستم. امیدوارم که این موضوع باعث پیچیده شدن شرایط سلامتی کسی نشده و همه خوب باشند». در حالی که دیگر بازیکنان تورنمنت آدریا در زادار باقی مانده و همانجا تست کرونای خود را انجام داده بودند، جوکوویچ قبل از دادن تست این شهر را ترک کرده و به خانه اش در صربستان بازگشت و برگزار کنندگان تورنمنت تنیس آدریا نیز علت دادن اجازه سفر به تنسیور شماره یک جهان را وجود نداشتن علائم ابتلا در وی اعلام کرده اند.

در بیانیه خود جوکوویچ تصریح می کند: « به محض اینکه به بلگراد رسیدیم برای تست دادن مراجعه کردیم. نتیجه [تست] من مثبت است» و یلنا هم همینطور، اما نتایج [تست] فرزندانمان منفی است. هر کاری که در ماه گذشته کرده ایم، از ته قلب و با نیت نیک انجام داده بودیم. تورنمنت ما قرار بود برای اتحاد و به اشتراک گذاشتن پیام همبستگی و مهربانی در تمام منطقه باشد. ما زمانی این تورنمنت را سازماندهی کردیم که ویروس ضعیف شده بود، با این باور که شرایط برای میزبانی تورنمنت فراهم شده است.

متاسفانه این ویروس هنوز هم وجود دارد و این یک واقعیت جدید است که ما هنوز در حال یادگیری مبارزه و زندگی با آن هستیم». تور تنیس آدریا در منطقه بالکان به ابتکار نوواک جوکوویچ سازماندهی و برگزار شده بود. اگر چه ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما ابتلای جوکوویچ و همسرش در کنار دیگر چهره های سرشناس تنیس مردان جهان برای بسیاری شوکه کننده بوده است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به زندگی شگفت انگیز راجر فدرر پر افتخار ترین تنیس باز جهان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو