فیله مرغ پفکی مجلسی و طرز تهیه فیله مرغ پفکی سوخاری خوشمزه

منبع: روزگار

323

1399/4/4

04:45


فیله مرغ پفکی

  مرغ یکی از غذاهایی است که می شود آن را با روش های مختلف تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. پفکی کردن فیله مرغ نیز یکی از همین روش هاست که به دلیل ظاهر دوست داشتنی اش مورد توجه کودکان نیز قرار می گیرد. اگر تا به حال فیله مرغ پفکی تهیه نکرده اید، توصیه می کنیم این پست را با دقت دنبال کنید. چند فوت و فن خاص دارد که سعی کرده ایم آنها را کاملاً ساده در اختیارتان قرار دهیم. پس این بخش از آموزش آشپزی را از دست ندهید.

 

فیله مرغ پفکی

 

طرز تهیه فیله مرغ پفکی

 

مطالب مرتبط

قبل از هر کاری مواد لازم برای تهیه فیله مرغ پفکی را که در جدول زیر آمده است آماده کرده و سپس به سراغ آموزش قدم به قم آن بروید.

 

مواد لازم فیله مرغ پفکی
فیله یا سینه مرغ ۱ کیلو
 تخم مرغ ۶ عدد
 آرد گندم  2 پیمانه
 ماءالشعیر  یک پیمانه
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
زعفران آب شده ۲ قاشق سوپخوری
آبلیمو ۲ پیمانه
شکر ۲ قاشق سوپخوری
لیموترش ۱۰۰ گرم
خیارشور ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲۰۰ گرم
نمک ۱ قاشق سوپخوری
نخود فرنگی ۲ پیمانه
روغن مایع ۴۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
جعفری ۲۰۰ گرم

 

۱) در اولین مرحله باید سفیده تخم مرغ ها را جدا کرده و با استفاده از یک همزن برقی به خوبی آن را هم بزنیم. می خواهیم کاملاً پف کند. بعد از این کار، باید نمک، ادویه و زعفران را به سفیده تخم مرغ اضافه نمایید.

 

۲) کمی بهم زده و سپس آرد  و بعد از آن نیز ماءالشعیر را به ترکیب بیفزائید. حالا سعی کنید آرام آرام بهم زده تا مایع سفتی‌اش مثل ماست شود. حالا به سراغ فیله های مرغ بروید. آن ها را تکه تکه کنید. سس را از قبل باید حاضر می کردید یا از سس های آماده استفاده کنید.

 

۳) سپس فیله ها را در سس بغلتانید. حال تابه ای آماده کنید و روی شعله قرار دهید. روغن را در تابه داغ کرده و فیله ها را در آن سرخ نمایید. سعی کنید به قدر یکسان هر دو طرف فیله ها سرخ شوند.

 

۴) بعد از سرخ شدن نیز فیله ها را درون صافی قرار داده تا روغن اضافی شان خارج شود. بعد از این مرحله غذای ما کاملاً آماده است و می توانید آن را در ظرف های سرو قرار دهید. البته کار هنوز تمام نشده است.

 

۵) به سراغ هویج ها رفته و آنها را بپزید. سپس شکر، کره، نخودفرنگی و آبلیمو را نیز با هویج می گذاریم تا یکی دو تا جوش بزنند. بعد از انجام این کار، این ترکیب را در کنار فیله ها بگذارید. برای تزئین نیز می توانید از لیمو و خیارشور جعفری استفاده کنید.

لینک کوتاه این مطلب: http://bia2safa.net/goto/web/url/1741605

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو