طرز تهیه مربای گیلاس خانگی خوشمزه و متفاوت

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی خوشمزه و متفاوت


منبع: مینویسم

298

1399/4/4

12:44


طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

هر سال در فصل تابستان بسیاری از مردم دوس دارند مربای تابستانه با میوه های فصل درست کرده و تا آخر سال از آن لذت ببرند.از جمله مرباهای این فصل میتوان به مربای آلبالو،مربای هلو،مربای پوست هندوانه و …. اشاره کرد.مرباهای تابستانه از محبوب ترین ها هستند زیرا علاوه بر حضورشان در میز صبحانه بلکه برای تزئین و سرو دسر ها و شیرینی جات نیز استفاده میشوند.

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

اما یکی از بهترین و خوشمزه ترین مرباهای تابستانه مربای گیلاس است که ما در این مطلب طرز تهیه مربای گیلاس خانگی را به طور کامل و متفاوت از دستور های دیگر در اختیارتان قرار داده ایم.به خاطر داشته باشید که برای بهترین نتیجه باید تمامی نکات را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط : طرز تهیه پای سیب ساده و خوشمزه

مواد مورد نیاز برای پخت مربای گیلاس 

  • گیلاس پاک شده بدون هسته : ۱ کیلوگرم
  • شکر : ۷ لیوان
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • آب لیمو : یک قاشق غذا خوری سرخالی (دلخواه )
  • ژلاتین با طعم گیلاس : یک قاشق غذاخوری (دلخواه)

دستور پخت مربای گیلاس

دستور پخت مربای گیلاس خانگی

پس از اینکه گیلاس ها را با وسیله دلخواه خود هسته گیری کردید در قابلمه ای بزرگ قرار دهید.
بهتر است اول کف قابلمه را با گیلاس پر کرده و روی آن را با شکر بپوشانید و این کار را تا زمان اتمام شکر و گیلاس ادامه دهید.

در این مرحله گیلاس ها همراه با شکر باید بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال استراحت کنند و بعد از استراحت روی حرارت قرار گرفته و با آب خود به جوش بیایند.در زمان جوشیدن گیلاس ها شما باید به صورت مرتب مربای خود را هم زده تا در آخر شاهد گیلاس های بهم چسبیده نباشید.

پس از مدتی شما شاهد کف هایی روی سطح آب خواهید بود.مربا را از روی حرارت برداشته و با استفاده از کفگیر کف ها را بردارید.این کار به شفاف تر و حرفه ای تر شدن مربای گیلاس خانگی کمک خواهد کرد.

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

جوشیدن گیلاس ها باید تا زمانی که به قوام مناسب برسد طولانی شود.اگر میخواهید بدانید مربای شما در چه مرحله ای است مقدار کمی از آن را در یک لیوان آب سرد بریزید.اگر بعد از ته نشین شدن به راحتی حل نشد و ظاهر خود را حفظ کرده بود از مناسب بودن قوام آن مطمئن میشوید.

پس از آن میتوانید پودر ژلاتین را به مربای خود اضافه کرد ، هم بزنید و از روی شعله گاز بردارید.وانیل و آبلیمو را به آن افزوده و هم بزنید.باید دقت داشته باشید که تا سرد شدن مربا این کار را تکرار کنید.

برای جلوگیری از شکرک زدن نباید بگذارید مربای گیلاس خانگی بیش از حد بجوشد و هم چنین مربای خود را در ظرفی شیشه ای ریخته و در یخچال نگه داری کنید.

شاید این مطالب نیز جالب باشد :

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو