فرمولی طلایی برای مهار کرونا

81

1399/4/4

13:08


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در یزد به ۱۳۲ نفر رسید.

فرمولی طلایی برای مهار کرونا

به گزارش بهداشت نیوز  نوری شادکاممعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر یزد وارد ما وارد فاز دوم موج کرونا شده است به طوریکه  هم اکنون ۱۳۲ بیمار مبتلا به این بیماری بر روی تخت بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او افزود: هیچ عاملی کم هزینه‌تر و موثرتر از ماسک نیست چرا که به شدت از انتقال ویروس کرونا از بیماران به افراد سالم جلوگیری می‌کند.

نوری شادکام ادامه داد: اگر فرد بیمار از ماسک استفاده کند، انتقال عفونت به فرد سالم تا پنج درصد کاهش یافته و اگر فرد سالم و بیمار از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال تا ۱/۵درصد کاهش می‌یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأکید کرد: اگر هیچ کدام از افراد بیمار یا سالم از ماسک استفاده نکنند، احتمال انتقال ویروس تا ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

او با اشاره به تشکیل کمپین «ماسک من از تو محافظت می‌کند» گفت: از همه هنرمندان و اندیشمندان و صاحبان رسانه و نفوذ می‌خواهیم از این کمپین حمایت کنند.

نوری شادکام افزود: متخصصان استان اعتقاد دارند در صورت رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم تا پایان تیرماه افزایش مبتلا خواهیم داشت و اگر رعایت نکنند افزایش همچنان ادامه خواهد یافت.

نظرات


تصویری


ویدئو