روش های لایه برداری پوست صورت و بدن و سه اسکراب خانگی

روش های لایه برداری پوست صورت و بدن و سه اسکراب خانگی


منبع: آرگا

249

1399/4/4

16:08


لایه برداری از پوست صورت و بدن برای هر شخصی لازم و ضروری است و بهتر است که هر فرد حداقل یک بار در ماه این کار را انجام دهد تا پوست خود را از سلول های مرده پاک کند و جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه دهد.

هر روزه تعداد بیشماری از سلول های سطحی بدن می میرند و سلول های جدیدی جایگزین آنها می شود ولی این سلول های مرده خود به خود و به راحتی از سطح پوست جدا نمی شوند و این امر باعث می شود که پوست شفافیت خود را از دست بدهد و کدر شود و حتی جوش های زیادی بزند. در نتیجه همه به اسکراب پوست صورت و بدن نیاز دارند.

لایه برداری پوست چیست ؟

لایه بردار پوست یکی از اموری است که برای داشتن پوستی شاداب و زنده ضروری است و هر انسانی نیاز دارد حداقل ماهی یکبار پوست خود را لایه برداری کند تا سلول های مرده پوست جدا شوند و سلول ای زنده و جدید جای گزین آنها شوند.

وقتی لایه ی مرده روی پوست وجود داشته باشد اکسیژن رسانی به پوست کم می شود و علاوه بر آن باعث تجمع آلودگی ها و چرب روی پوست می شود و منافذ پوست را می بندد که این کار سبب جوش های چرکین و دردناک پوست میشود.

سلول های مرده سطح پوست تیره تر هستند و اسکراب به روشن شدن پوست صورت و بدن کمک بسیاری خواهد کرد. اگر مایل هستید پوستتان بعد از اسکراب روشن تر شود می توانید از ماسک برای سفید شدن پوست استفاده کنید.

لایه برداری پوست

وسایل مورد نیاز برای اسکراب پوست :

وسایل مورد نیاز برای لایه برداری پوست

لیف، برس حمام و یا دستکش های مخصوص لایه برداری
اسکراب و یا محلول های پاک کننده
سنگ پا
لوسیون بدن

روش لایه بردار پوست بدن در حمام :

یکی از متداول ترین روش های لایه برداری پوست بدن و صورت اسکراب در حمام است شما می توانید یک لایه از پوستتان را در زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حمام بردارید و پوستتان را شفاف و روشن کنید و از شادابی بیش از حد پوستتان لذت ببرید.
مراحل لایه برداری در حمام را به صورت مرحله ای در زیر برایتان آورده ایم:
۱. دوش بگیرید و تمام بدنتان را به مدت ۵ دقیقه خیس کنید تا پوستتان مرطوب شود و در هنگام استفاده از برس حمام و یا دستکش های مخصوص لایه برداری پوستتان قرمز و شکننده نشود.
۲. لایه برداری را ابتدا از کف پا شروع کنید. کف پا باید همیشه تمیز و بدون ترک باشد برای اینکه پاهای تمیز و زیبایی داشته باشید حتما باید لایه های مرده ی کف پا را بردارید. کف پاها را باید با سنگ پا لایه برداری کنید.
نکته : اگر کف پاهایتان بسیار خشک و پینه بسته شده است برای لایه برداری راحت تر می توانید قبل از ورود به حام پاهایتان را به مدت بیست تا سی دقیقه در مخلوطی از آب گرم و مقداری شیر قرار دهید تا پوستتان لطیف تر شود و سلول های مرده راحتتر جدا شوند.
۳. بعد از لایه برداری کف پا باید پاها را لایه برداری کنید و به ترتیب به سمت بالا پیش بروید تا تمام بدنتان را از لایه های مرده جدا کنید.
۴.دستهایتان را فراموش نکنید مخصوصا کنار ناخن هایتان را حتما لایه برداری کنید تا جذابیت ناخن ها و دستهایتان بیشتر شود
۵.حال که پوستهای بدنتان لایه برداری شد می توانید به فکر لایه برداری از صورت خود باشید. برای لایه برداری صورت باید با لطافت بیشتری کار کنید و اگر امکان دارد از اسکراب ملایم تری استفاده کنید.
بخاطر داشته باشید که نباید پوستتان را با خشونت لایه برداری کنید و باید در تمام مراحل لطافت داشته باشید تا پوستتان قرمز و آسیب پذیر نشود و بخاطر داشته باشید که فقط قرار است لایه نازکی را بردارید.
۶. بعد از اسکراب کامل، پوستتان را با آب ولرم بشویید و از استفاده ی آب داغ بپرهیزید زیرا آب داغ باعث پیری زود رس پوست صورت و بدن می شود.
۷.از یک لوسیون بدن مناسب استفاده کنید لوسیون بدن دارای اسید هیدروکسی آلفا و بتا می باشد که سلول های مرده ی پوست را از بین می برد.

نکته طلایی : از لایه بردار هایی که حاوی نمک دریایی، گردو، بادام زمینی هستند و دانه های ریزی دارند استفاده کنید.

لایه برداری باعث از بین بردن لک های پوستی نیز می شود زیرا لایه ای که توسط جوش و یا زخم تیره شده اند را از روی پوستهای صورت و بدن بر می دارد ولی اگر احساس می کنید این لک های پوستی با لایه برداری دیرتر از بین میروند می توانید از ماسک برای لک صورت استفاده کنید.

ساخت سه اسکراب عالی برای لایه برداری :

اسکراب بادام و عسل :

اسکراب عسل و پودر بادام

مواد لازم : عسل و پودر بادام
روش تهیه : مقداری عسل را روی حرارت گرم کنید تا حالت روان پیدا کند و پودر بادام را به آن اضافه کنید این اسکراب را بر روی پوستتان به حالت دورانی ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه آنرا بشویید این لایه برداری عالی برای برداشتن لایه های مرده پوست و جوان سازی پوست می باشد.

اسکراب لیمو و شکر قهوه ای :

اسکراب آبلیمو و شکر

مقداری آب لیموی تازه را با چند قاشق شکر قهوه ای مخلوط کنید تا محلولی غلیظ بدست آید و از هم زدن مواد بپرهیزید حال این اسکراب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید و بعد با آب ولرم بشویید. استفاده ی بیش از حد از این مخلوط ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

اسکراب ماست و آرد جو دوسر :

اسکراب ماست و آرد جو دوسر

مقداری ماست را با یک قاشق آرد جو دو سر مخلوط کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان ماساژ دهید از این ماسک یتوانید هفته ای یک بار استفاده کنید و از جوانی و شادابی پوست خود لذت ببرید.
ذرات آرد جو دو سر، پودر بادام و شکر در این اسکراب ها باعث جدا سازی سلول های مرده از سطح پوست میشوند.

اسکراب صورت با شکر

به منظور تهیه این لایه بردار یک قاشق چای خوری شکر دانه ریز، دو قطره آب، یک یا دو قطره اسانس روغنی لیمو، پرتقال، درخت چای و یا اسطوخودوس (اختیاری) را داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب نمایید سپس با کمک نوک انگشتان به آرامی این لایه بردار را بر روی پوست تمیز صورت قرار دهید فقط باید دقت کنید که اسکراب با چشم هیچ تماسی نداشته باشد و در آخر پوست تان را با آب خنک شسته و با یک حوله خشک نمایید.

آشنایی با لایه بردار های صورت

نکته : پس از استفاده از این روش می توانید از کمی روغن به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

لایه برداری صورت با جودوسر و عسل

یک دوم فنجان جو دو سر پخته نشده را داخل مخلوط کن ریخته تا ریز شود اما به شکل پودر در نیاید حالا جودوسر ریز شده را با دو قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق چای خوری جوز هندی، پانزده قطره اسانس اسطوخودوس، پانزده قطره اسانس درخت چای و یک قاشق چای خوری اسطوخودوس خشک (اختیاری) با هم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را با حرکات دایره ای و به آرامی بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی پوست تان بماند.

اسکراب صورت با شکر و شکلات

یک چهارم فنجان شکر قهوه ای، یک هشتم فنجان روغن زیتون، یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو را با هم مخلوط کرده سپس بر روی پوست تمیز به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و در صورت تمایل اجازه دهید به مدت ده دقیقه بر روی پوست تان بماند و در نهایت با آب گرم پوست تان را بشویید.

انواع اسکراب صورت

لایه برداری صورت با عسل و بلوبری

از دیگر لایه بردار ها استفاده از این نوع اسکراب صورت است، دو قاشق غذا خوری عسل، یک دوم فنجان بلوبری تازه و یک تا دو قاشق غذا خوری شکر را داخل غذا ساز کوچک با هم ترکیب نمایید حالا ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تمیز به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و در آخر با آب ولرم صورت تان را بشویید.

با روش های اسکراب پوست صورت و بدن در خانه آشنا شدید و طرز تهیه سه اسکراب عالی برای لایه برداری را مشاهده کردید امیدواریم مطالب این بخش مورد پسندتان واقع شده باشد و بتوانید با استفاده از فرایند گفته شده و اسکراب ها شادابی پوست صورت خود را تضمین کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو