جولان فال گیرها در پیش بینی سهام؛ سهمتُ بگو، فالش بگیرُم!

منبع: روزیاتو

107

1399/4/4

17:27


سهمتُ بگو، فالش بگیرُم! فال موکل دار، پیشگویی آینده سهام شما در ۲ دقیقه. تاروت سهام فوری. پیشگویی تضمینی. . . «اسم‌ سهم‌هایی که می‌خوای بدونی رو میدی بهم، هر کدوم یه نیت. تک‌نیت ۱۵ هزار تومان برات آب می‌‌خوره.» این داستان امروز ما است. روایتی از جولان فالگیرهای تاروت و احضار کنندگان ارواح و موکل بگیرهایی که دایره جولان خود را به بازار بورس کشانده اند.

روند صعودی شاخص کل بورس ایران در بهار ۱۳۹۹ به قدری سریع و سهمگین بود که در تاریخ نیم قرن اخیر بورس ایران بی سابقه بود. شاخص کل بورس در بهار ۱۳۹۹ با بیش از ۱۴۰ درصد رشد کانال رویایی ۱ میلیون واحدی را پودر کرد و در هفته اول تیر ماه ۱۳۹۹، از کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی گذشت تا همچنان امیدها را برای فتحح کانال ۲ میلیون واحدی در تابستان امسال، زنده نگهدارد.

شمار دارندگان کد بورس که سال گذشته کم تر از ۱۲ میلیون نفر بود، در تیر ماه امسال به بیش از ۶۰ میلیون نفر رسید تا با مدد سهام

عدالت، ۸۰ درصد ایرانیان موفق به دریافت کد بورس شوند و حداقل ۲۰ درصد جامعه ایران، کد معاملات آنلاین دریافت کنند.

بر خلاف تصورات، بیش از نیمی از دارندگان سهام عدالت، روش فروش مستقیم را برای فروش پرتفو خود انتخاب کردند که همین امر سبب شد تا فروش سهام عدالت میلیون ها نفر، سبب ریزش و سقوط بورس در تابستان امسال نشود. روند صعودی بورس ایران در سال تحریم های بین المللی و دلار ۲۰ هزار تومانی و کرونا، همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد باید صدای پای انقلاب بورس ایران که نوید آن را چند سال پیش داده بودیم، از اکنون بشنویم.

یکی از مهم ترین دلایل بنیادی برای رشد رویایی بورس ایران در سال ۹۹ و سال آینده، حجم روزانه معاملات است. حجم روزانه معاملات در سال ۱۳۹۸، کم تر از ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امروز ۴ تیر ۹۹ به بیش از ۱۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که بیش از ۸۰ برابر سال گذشته بود.

در روز ۳ تیر ۹۹ که روز تاریخی برای بورس ایران بود و شاخص کل حدود ۵۰ هزار واحد مثبیت شد، قریب به ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان معادل ۲ میلیارد دلار نیمایی، سهام مورد داد وستد قرار گرفت که رکوردی بی نظیر در بورس ایران محسوب می شود. استقبال ملی از بورس سبب شده تا کانال های تلگرامی و اینستاگرامی فروش سیگنال، فعالیت زیادی داشته باشند.

گر چه طبق قانون بورس، سبدگردانی نیازمند مجوز است، اما صدها هزار نفر در سراسر کشور، مشغول تحلیل سهام وارائه سیگنال هستند و بازار سیاه خرید وفروش سیگنال، داغ ترین مبحث اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۹ است. در این بازار با حجم گردش مالی باور نکردنی از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه، بازار فال گیرها نیز حسابی داغ شده است.

فال گیرها که چند سالی است اقتصاد زیر زمینی پر رنگ و پر سودی را برای خود تدارک دیده اند، اکنون وارد بازار بورس شده و به پیش بینی قیمت سهام مشغول هستند. برخی از فالگیرهای معروف و شناخته شده در شبکه های اجتماعی، مبالغ کلانی برای پیشگویی آینده یک سهم در بورس و فرابورس ایران دریافت میکنند.

بعضی از این فالگیرها بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده دارند که از معرفی نام و مشخصات آن ها معذوریم. این یک واقعیت در بازار بورس ایران است که بعضی به جای تحلیل و بررسی سهم و بنیادی و تکنیکال و تابلوخوانی در یک بازار تحلیل پذیر، دست به دامان فالگیرهایی می شوند که نه از بورس سر رشته دارند و نه پیش پا افتاده ترین مسائل اقتصادی و مالی و تحلیل آمار و ریاضی را می دانند.

فال بورس

هشتگ فالگیری آنلاین در اینستاگرام، محفل هزاران فالگیر برای سوء استفاده از هموطنان در حوزه بورس و غیر بورس است

یکی از روزنامه ها درباره جولان فالگیرها در بازار طوفانی بورس ایران امروز از نگاه یک فالگیر نوشته است:

«تو چند ماه گذشته مشتری‌های زیادی داشتم که می‌خواستن برای گذاشتن پولشون توی بورس فال بگیرم»؛ این جمله را یکی از اینفلوئنسرهای فالگیر در شبکه اجتماعی اینستاگرام که در پروفایل خود نوشته «کاملا باتجربه و ۱۰۰درصد تضمینی» به ما می‌گوید.

او در این شبکه اجتماعی ۲۷ هزار دنبال‌کننده دارد. زنی که ما پای صحبت‌های او نشسته‌ایم تنها در هفته گذشته پنج مراجعه‌کننده داشته که از او خواسته‌اند برایشان فال بگیرد و پیشگویی کند حضورشان در بازار سرمایه خوش‌‌اقبالی به همراه دارد یا بداقبالی.

سبزپوش شدن تابلوی بورس تنها برق چشمان سهامداران را نبرده؛ فال‌گیرها، کف‌بین‌ها، سر کتاب باز کن‌ها، دعانویس‌ها و پیشگوها هم با رونق بازار سرمایه کاروبارشان سکه شده است…  «اگر می‌خوای مبلغ بالایی بورس بخری فال کامل بگیر اما اگر می‌خوای یه مبلغ کم سرمایه‌گذاری کنی، تک‌نیت کن.»

در قرن بیست و یکم و عصر هوش مصنوعی و معاملات الگوریتمی، هستند کاربرانی که با وجود چند سال سابقه فعالیت در بورس، همچنان قربانی شیادان و کلاهبردارانی می شوند که در بستر عدم نظارت نهادهای قانونی، از آب گل آلود بیسوادی عده ای، حداکثر استفاده را می برند.

بورس ایران طبق فاند، محکوم به صعود است. برای ورود به بازار سرمایه، داشتن کد بورس، آموزش مقدماتی اصول بنیادی و تابلوخوانی، الزامی است. به کد اولی ها اکیدا توصیه می شود، به جای مراجعه به فالگیرها، صرفا در عرضه اولیه سهام شرکت کنند. هر کس در ۲۳ عرضه اولیه سهام در سال ۹۸ شرکت کرده بود، تا ۲۱ خرداد ۹۹ بالای ۲۵۰ میلیون ریال سود خالص نصیب او شده بود تنها با ۶۷ میلیون ریال سرمایه گذاری.

برای میلیاردر شدن ، فال تاروت و احضار موکل و ارواح و تسلط بر علم ریمیا و سیمیا و خرید آویز مخصوص سنگ چشم ببر اصل افسون شده و دارای موکلین قوی یهودی نیاز نیست! نیاز به علم با چاشنی صبر دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو