بررسی ام وی ام x55 و قابلیت های فنی و سطح کیفی این خودرو

بررسی ام وی ام x55 و قابلیت های فنی و سطح کیفی این خودرو


منبع: آرگا

134

1399/4/4

17:34


خودروی ام وی ام x55 یکی از محصولات جدید کمپانی چری است که در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد و توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه می شود. این کراس اوور کوچک چینی با ظاهر جذاب و مدرن از موتوری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید می کند و یکی از قابلیت های جذاب این خودرو دستبند هوشمند آن می باشد. با بررسی بیشتر ام وی ام x55 همراه ما باشید.

سال گذشته شرکت مدیران خودرو محصول جدیدی به نام ام وی ام x55 را به بازار عرضه کرد. این خودرو در واقع مدل اسپرت چری تیگو ۵ می باشد که در چین نام آن چری تیگو ۵x  می باشد. پیشرانه ام وی ام x55 شبیه تیگو ۷ بوده و قادر است قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۲۱۰ نیوتن متر را تولید کند.

بررسی خودروی ام وی ام x55

بازبینی ام وی ام x55

ام وی ام X55 کراس اوور کوچک چینی می باشد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و در آذرماه ۱۳۹۸ توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار کشور شد و قرار است در دو نسخه اکسلنت و اکسلنت اسپرت به دست مشتریان برسد. این خودرو جایگاهی بین دو خودرو ام وی ام X22 و X33 دارد و در واقع مدل اسپرت چری تیگو ۵ می باشد که در چین نام آن چری تیگو ۵x  می باشد. البته در برخی بازارهای خارج از چین به نام تیگو ۴ نیز شناخته می شود.

ام وی ام X55 در کشور چین در دو مدل با موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو ارائه می شود که در نسخه توربو توان موتور ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۱۰ نیوتن متر می باشد. برای انتقال این نیرو به چرخهای جلو ، سفارش دو گیربکس  اتومات CVT و شش سرعته دو کلاچه امکان پذیر است.

می توان چری را یکی از برترین کمپانی های خودروسازی چین برشمرد چرا که در چند دهه فعالیتش توانست به سرعت پله های ترقی رانسبت به دیگر برندهای این کشور طی کرده و خود را در جایگاه قابل قبولی قرار دهد. این کمپانی چینی با بهره گیری از طراحان مطرح جهان توانست تغییر اساسی را در محصولاتش ایجاد کند و سرعت فروش محصولات خود را به چندین کشور دنیا و از جمله ایران افزایش دهد.

چری تابحال دو نسل از تیگو ۵ رابه بازار عرضه کرده است که هر دو نسل آن را مدیران خودرو  راونه بازار کشور نموده است. نسل اول در ۲۰۱۲ رونمایی و سپس در ۲۰۱۴ به بازار روانه شد و در سال ۲۰۱۶ چری برروی آن تغییراتی اندک مانند دی‌لایت، چراغ های جدید، گرمکن صندلی جلو و ،مانیتور ۸ اینچی را اعمال کرد و به این ترتیب نسخه فیس لیفت این خودرو متولد شد.

البته تیگو ۵ که هم اکنون با اسم تیگو ۵ جدید عرضه می شود. نسل جدیدی از این خودرو به حساب نمی آید و تنها فیس لیفت نسل اول به شمار می رود. ولی نسل جدید این خودرو که در ایران به نام

ام وی ام X55 روانه بازار می شود طراحی کاملا متفاوتی داشته و می توان آن را نسل دوم این کراس اور شهری محسوب نمود. در ادامه این مطلب با بررسی بیشتر

ام وی ام X55 همراه ما باشید.

طراحی ظاهر

بازنگری ام وی ام x55

بررسی ظاهر خودروی ام وی ام X55 یا چری تیگو ۵ جدید ۲۰۱۸ نشان می دهد از طراحی به روز و متفاوتی بهره می برد به نحوی که طراحی بدنه آن شباهت چندانی با دیگر محصولات چری ندارد. محصولات جدید چری تیگو با بهره گیری از طراح مشهوری به نام جیمز هوپ که خالق فورد موستانگ و طراح سابق جنرال موتورز  می باشد به یکباره از لحاظ ظاهری متحول شده و تا حدودی به محصولات مدرن کره ای نزدیکتر شده اند. ولی مشکل اساسی طراحی محصولات چری نداشتن زبان واحد طراحی است و نمی توان نقطه مشترک خاصی میان محصولات این کمپانی پیدا کرد.

وارسی امکانات ام وی ام x55

در نمای جلوی خودروی ام وی ام X55 چراغهای بزرگی دیده می شود که در کراس اور های دیگر کمتر قابل مشاهده است. این چراغها توسط یک خط منحنی تا روی سپر امتداد داشته و چهره ای خاص به این نما داده اند. جلو پنجره ای خوش قیاقه و بزرگ تعبیه شده بین این دو چراغ با اشکال لوزی شکل متعددی تزیین شده و میان آن آرم چری توسط دو نوار فلزی به خط میانی چراغهای وصل  شده است. به نظر مهیج ترین بخش طراحی این نمای خودرو مربوط به سپر آن باشد. این سپر حجیم و متورم با تزئینات سه بعدی نقره ای رنگ  ظاهری قدرتمند و جسو ام وی ام X55 بخشیده است.

بازنگری ظاهر ام وی ام x55

در نمای جانبی پنل های بسیار متورمی مشاهده می شود که خودرو را فراتر از یک کراس اور شهری نشان می دهد. بهره گیری از نوار براق پایین درب ها چهره ای لوکس و زیبا ایجاد کرده است. ضمنا استفاده از رینگ های ۱۸ اینچی موجب شده فضای خالی بین لاستیک و بدنه ناخوشایند نباشد.

بررسی پیشرانه ام وی ام x55

نمای عقب خودرو  مجذوب کننده تر است به این خاطر که چراغهای این نما از گرافیک داخلی بسیار زیبایی بهره می برند.  این چراغها توسط لامپ های نئونی نواری شکل به شیوه ماهرانه ای تزیین شده و توسط نوار فلزی به یکدیگر اتصال یافته اند. سپر عقب نیز مشابه سپر جلو بوسیله بخش پلاستیک سه بعدی ، ظاهری جذاب و زیبا داشته و طراحی چراغ ها در نمای عقب  طراحی نسل جدید کیا اسپورتیج را یادآوری می کند است که توسط یک نوار کرومی به یکدیگر وصل شده‌اند. به طور کلی در بررسی ظاهر ام وی ام X55 می توان گفت از طراحی جسور و تهاجمی بهره می برد و احتمالا در بازار کشور خیلی سریع به کراس اور شاخصی تبدیل شود.

کابین

بررسی کابین ام وی ام X55  حاکی از آن است که طراحی فضای داخلی این خودرو با الهام گرفتن از چری تیگو ۷ صورت گرفته است و فرمان هر دو خودرو کاملا مشابه هستند. تمام اجزاء کابین دارای طراحی فلت با خطوط زاویه دار هستند و در وسط داشبورد مسطح خودرو نمایشگری نه چندان بزرگ گنجانده شده که زیر آن تنها سیستم کنترل تهویه مطبوع مشاهده می شود.

وارسی موتور ام وی ام x55

صفحه پشت فرمان و نشانگر های کاملا دیجیتالی ظاهری مدرن به این کراس اور بخشیده است. کلید روشن و خاموش شدن موتور به همراه کلیدهای دیگر مانند ترمز دستی برقی و سایر سیستم ها جهت دسترسی سریع راننده در کنسول میانی قرار دارند.

احتمالا از دید مشتریان ایرانی طراحی نسل قبلی جذابتر باشد و در این خودرو بیش از حد ساده گرایی صورت گرفته باشد. ام وی ام X55  در همه ابعاد از نسل فعلی تیگو ۵ کوچکتر شده ولی برخلاف تصور، میزان فضای داخلی خودرو برای سرنشنیان اندکی بزرگتر گردیده است.

بررسی کابین ام وی ام x55

باید گفت هرچند طول خودرو کمی کاهش داشته ولی فاصله دو محور خودرو حدودا ۲۰ میلیمترزیادتر شده است. و این امر موجب شده فضای جلوی پای سرنشنیان عقب و جلو افزایش یابد. بررسی صندوق عقب خودرو هم نشان می دهد فضای بار نسبت به نسل فعلی کمتر است. به طور کلی طراحی کابین خودرو طراحی ساده و نسبتا قابل قبولی دارد.

پیشرانه

بازبینی جامع ام وی ام x55

 کمپانی چری موتور ام وی ام X55 را به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه توربو تجهیز نموده که قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متررا تولید می کند. این پیشرانه پیش از این در تیگو ۷ بکار رفته است. قدرت این موتور شبیه نسل قبلی به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل می شود. البته یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه سفارشی نیز نیروی تولیدی این پیشرانه را به چرخ های جلو آن انتقال می دهد.

تجهیزات و امکانات

امکانات ام وی ام x55

از جمله امکانات و تجهیزات بکار رفته در این خودرو می توان سیستمهای ABS،  EBD و  ESP، شش کیسه هوا، اتو هلد، فرمان کمکی و ترمز دستی برقی، صندلی راننده برقی، استارت بدون کلید، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، مانیتور ۹ اینچی لمسی به همراه پورت USB و شش عدد بلندگو استریو، سیستم نمایش فشار باد تایرها ، سنسور پارک عقب ، دوربین عقب ، کنترل سیستم صوتی روی فرمان،  سانروف،  سیستم نمایش اطلاعات خودرو ، دوربین ۳۶۰ درجه ،تریم چرمی ، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند را نام برد. از مزیتهای ساعت یا دستبند هوشمند ام وی ام X55 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استارت و روشن کردن خودرو از روی ساعت
  • باز کردن درب صندوق عقب
  • بالا و پایین بردن شیشه ها از راه دور
  •  اطلاع از تماس های ورودی و پیام ها
  •  چک و کنترل نمودن سوابق پزشکی و سلامتی
  •  چک نمودن ضربان قلب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو