ضرب و شتم یک متخصص بیهوشی در پیرانشهر

منبع: برترین ها

122

1399/4/4

21:02


رییس انجمن متخصصان بیهوشی ایران و معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضرب و شتم بسیار شدید یک متخصص بیهوشی از سوی همراهان یک بیمار در شهر پیرانشهر، گفت: باید با ضاربین به شدت برخورد شود و انتظار برخورد قضایی محکمی در این باره داریم.

ایسنا: رییس انجمن متخصصان بیهوشی ایران و معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضرب و شتم بسیار شدید یک متخصص بیهوشی از سوی همراهان یک بیمار در شهر پیرانشهر، گفت: باید با ضاربین به شدت برخورد شود و انتظار برخورد قضایی محکمی در این باره داریم.

دکتر علیرضا سلیمی- رییس انجمن متخصصان بیهوشی ایران و معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی در این باره گفت: حوالی صبح روز یکشنبه یکم تیرماه، متخصص بیهوشی آقای ابوترابی که مبتلا به بیماری زمینه‌ای دیابت بوده و همسرشان هم متخصص بیهوشی هستند و هر دو در پیرانشهر مشغول خدمت هستند، توسط همراهان یک بیمار مورد حمله قرار گرفته و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. همراهان این بیمار ۳۳ ساله مبتلا به کووید-۱۹ که بسیار بدحال بوده، پس از اینکه بیمار فوت می‌کند به صورت گروهی و هفت نفره به دکتر ابوترابی حمله‌ور شده و ایشان را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند.

سلیمی در خصوص میزان آسیب دیدگی این متخصص بیهوشی در حین خدمت گفت: شدت جراحات به حدی بود که واقعا بسیار تعجب کردم. متاسفانه صدمات زیادی به صورت دکتر ابوترابی وارد شده و استخوان‌های زیادی شکسته شده. چشم آقای دکتر نیز درصدی آسیب دیده که البته صدمه چشم خوشبختانه باعث نابینایی نشده است که شانس آوردیم؛ چرا که وضعیت می‌توانست بدتر هم شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی هشدار داد که چنین اتفاقاتی ممکن است در زنجیره خدمت رسانی به مردم گوشه و کنار ایران آسیب برساند و گفت: جامعه متخصصان بیهوشی ایران به عنوان بخش مهمی از کادر درمان از قهرمانان فعلی حوزه سلامت و درمان کشور محسوب می‌شوند که با شرایط سخت و خستگی شدید همچنان مشغول خدمت رسانی هستند. انجام چنین اعمالی می‌تواند به کل کادر درمان صدمه بزند و موجب دلسردی و یأس گروهی شود که در حال خدمت هستند. حتی ممکن است بعضی نقاط دوردست را از این خدمت‌رسانی محروم کند. این اتفاق اصلا اتفاق معمولی نیست و باید به شدت با این افراد برخورد شود تا این قضیه و موارد مشابه کنترل شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، رئیس انجمن متخصصان بیهوشی ایران اعلام کرد: یک واقعه تلخ اتفاق افتاده و ما درصدد این هستیم تا از اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم.

بنابراین انتظار داریم وضعیت متخصصین در شهرستان‌ها بهبود پیدا کند و امنیت و دفاع از همه همکاران تامین شود. سوال ما این است که چرا بیمار این تعداد همراه داشته و چرا واکنش سریعی در مقابل حمله وحشتناک این افراد اتفاق نیفتاده است. اگر خدای نکرده این همکار محترم دچار آسیب‌های بدون برگشت می شد چه کسی پاسخگو بود؟.

به نظر می‌رسد بهتر است که بلافاصله ماموریت و خدمت این پزشک در آن شهر خاتمه پیدا کند و به شهری که خودشان مایل هستند، منتقل شوند تا از لطمات روحی بیشتر جلوگیری شود. البته برخورد با ضاربین که باید با شدت انجام شود و در شرایط فعلی این یک بحث ساده نیست و انتظار برخورد قضایی محکم داریم. این بحث یک فرد خاص نیست و این مسئله مربوط به کل جامعه سلامت و کادر درمان و انتظار عمومی جامعه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو