آموزش نرم کردن مو با ترفندهای خانگی و مواد طبیعی

آموزش نرم کردن مو با ترفندهای خانگی و مواد طبیعی


منبع: آرگا

207

1399/4/5

01:34


نرم کردن مو یکی از دغدغه افرادی می باشد که دارای مو های فر و وز هستند. در این مقاله شما را با روش های نرم کردن مو به صورت طبیعی آشنا می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید

بسیاری از نرم کننده هایی که اکثر عموم ار آن ها استفاده می کنند ممکن است موجب ریزش مو های شما شود. در واقع بهتر است برای نرم شدن مو های خود از نرم کننده های طبیعی استفاده کنید. با نرم کننده های طبیعی علاوه بر نرمی مو ها می توانید شاهد شفافیت و براق شدن آن ها باشید.

نرم کردن مو

نرم کردن موها با ترفند های خانگی

در نظر داشته باشید که می توانید بدون استفاده از ماسک مو های شیمیایی و یا شامپو های نرم کننده اکثرا موجب ریزش مو های شما می شود مو های خود را نرم کنید و از نرمی و لطافت آن لذت ببرید. باید بدانید که با مواد طبیعی می توانید علاوه بر نرم شدن مو ها آن ها را تقویت کنید و از شکنندگی آن ها جلوگیری کنید. در ادامه راه های ساخت چندین  نرم کننده مو خانگی را برای شما مطرح می کنیم.

ماسک تخم مرغ و ماست

برای استفاده از این ماسک تخم مرغ باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کرده و کمی ماست را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. این ترکیب را به مو های خود بزنید. باید اجازه بدهید این ترکیب ۳۰ دقیقه الی ۴۵ دقیقه روی مو های شما بماند سپس با شامپو  مو های خود را بشویید.

موز و عسل

این ترکیب هم یکی از ترکیب های مفید برای مو ها می باشد. برای استفاده از این ماسک طبیعی باید موز ها را له کنید و با مقداری عسل مخلوط کنید. این ماسک می تواندا باعث آبرسانی بیش تر به مو ها نیز می شود. برای بهره گیری از این ماسک باید بگذارید ۲۵ الی ۴۰ دقیقه بر روی مو های شما بماند و سپس آن ها را بشویید.

آواکادو و سس مایونز

آواکادو یکی از میوه هایی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد اما اگر از این میوه خوشتان نمی آید می توانید با استفاده از آن مو های خود را تقویت کنید. برای استفاده از این ترکیب باید آن ها را به صورت خمیری با هم ترکیب کنید. نیازی نیست این خمیر را مدت طولانی بر مو های خود قرار بدهید کافی است فقط ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس مو های خود را با یک شامپو ساده بشویید. بهتر است برای شستوشوی مو های خود از آب ولرم استفاده کنید.

آواکادو برای نرم شدن مو

سس مایونز و موز و تخم مرغ

یکی از مواد نرم کننده مو که می تواند تاثیرات شگفت آوری برای مو ها داشته باشد ترکیب سس مایونز و موز می باشد. این مواد را باید در حمام بعد از شامپو کردن مو ها استفاده کنید. دو عدد تخم مرغ را با کمی سس مایونز مخلوط کنید و کمی موز هم داخل آن بریزید. در نظر داشته باشید که ااین ترکیب برای نرم کردن مو و حالت دادن به آن به کار می رود و می توانید پس از شستن مو ها ۱۰ الی ۲۰ دقیقه این ترکیب را روی مو های خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. در نظر داشته باشید که با اضافه کردن عسل به این ماسک می توانید همزمان از ماسک های آبرسان مو نیز استفاده کنید.

استفاده از روغن های گیاهی

باید بدانید که روغن های گیاهی نیز به عنوان نرم کننده کاربرد دارند. باید تعدادی از روغن ها را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب مناسب برای نرم کردن مو های خود بسازید. در نظر داشته باشید که باید این مواد را پس از شستن مو ها با شاپمو روی مو های خود بزنید و پس ۱۵ دقیقه می توانید آن را آب کشی کنید.

روغن های مناسب برای نرم شدن مو ها

  • روغن  اسطوخودوس
  • روغن گل سرخ
  • روغن چوب صندل
  • روغن رز ماری

تخم مرغ و روغن زیتون

می توانید یک تخم مرغ را با همزن هم بزنید و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. برای داشتن باز خورد مناسب بهتر است این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. این ترکیب ساخته شده را با یک لیوان آب مخلوط کنید تا راحت تر به مو های شما آغشته شود. در نظر داشته باشید که این ماسک مو علاوه بر نرم کردن می تواند باعث تقویت مو های شما هم شود و از خشکی و شکنندگی آن ها پیشگیری می کند.

نرم شدن مو با روغن زیتون

روغن زیتون و روغن نارگیل

باید بدانید که روغن زیتون و روغن نارگیل دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند به نرم کردن مو های شما کمک بسیار زیادی کند و مو های شما را از خشک شدن و شکنندگی نجات دهد. می توانید برای نرم کردن مو های خود به صورت روزانه از این روغن ها استفاده کنید. در واقع برای چرب نشدن بیش از حد مو های خود می توانید ابتدا روغن را به کف دست های خود بمالید و سپس دست هایتان را به ساقه مو هایتان بکشید تا ار خالت خشکی و شکنندگی خارج شود.

نکته‌ : باید بدانید که اگر این روغن ها به کف سر شما برسد هیچ اثر بدی ندارد زیرا این روغن ها برای تقویت مو ها نیز به کار می روند.

استفاده از حنا

یکی از راه هایی که می توانید از خشک شدن مو های خود پیشگیری کنید استفاده از ماده ای به نام حنا می باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از حنا می تواند رنگ مو های شما را تغییر بدهد و مشکلات بسیار زیادی را برای رنگ کردن مو هایتان ایجاد کند. وقتی مو های خود را حنا می کنید باید بدانید که نمی توانید مو هایتان را رنگ کنید زیرا مو هایی که حنا شده است رنگ پذیری بسیار کمی دارد و رنگ شما ممکن است باب میلتان نشود. با این حال اگر سلامتی مو هایتان برایتان مهم می باشد و تصیم گرفته اید از این دارو به عنوان نرک کننده استفاده کنید باید کمی از پودر آن را آب داغ و آبلیمو و ماست مخلوط کنید و سپس آن را مانند رنگ به مو های خود بزنید. بعد از گذشت ۳۰ الی ۱ ساعت دقیقه می توانید مو های خود را بشویید. اگر می خواهید از این روش برای  نرم شدن مو هایتان استفاده کنید باید طی یک ماه اول یک بار و سپس هر دو هفته یک بار این ترکیب را به  مدت یک ساعت بر روی مو های خود قرار دهید تا طی شش سه ماه نتیجه آن را ببینید.

استفاده از تخم مرغ و ویتامین A

برخلاف ماسک های قبلی باید بدانید که می توانید از زرده تخم مرغ به تنهایی هم استفاده کنید. در واقع می توانید یک زرده تخم مرغ را جدا کنید و با ویتامین  A مخلوط کنید و این ماسک را بر روی مو های خود قرار بدهید. بهتر است در حین ردن ماسک به مو ها کمی ریشه آن را نیز ماساژ دهید و اجازه بدهید این ماسک ۲۰ دقیقه بر روی مو های شما بماند. در نظر داشته باشید کمه می توانید برای ریزش مو از این ماسک استفاده کنید.

نکته : برای استفاده از ویتامین A  می توانید از پودر آن و یا کپسول های ژله ای آن استفاده کنید.

ویتامین A برای کاهش شکنندگی مو ها

در نظر داشته باشید که مو های شما یکی از ارکان زیبایی چهره شما می باشد که بهتر است برای حفظ زیبایی خود از آن ها مراقبت کنید. مراقبت از مو یکی از کار هایی می باشد که می توانید برای زیبا تر شدن از آن استفاده کنید. باید بدانید که بسیاری از ماسک های شیمیایی می تواند نتیجه عکس بر مو های شما داشته باشند و موجب ایجاد آلرژی بسیار شدید شوند بنابراین بهتر ایت از ماسک های خانگی استفاده کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه  سلامت مو را  مطالعه کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو