طرز تهیه مربای شیر یک مربای متفاوت و خوشمزه

 طرز تهیه مربای شیر یک مربای متفاوت و خوشمزه


منبع: آرگا

176

1399/4/5

20:32


در این مطلب با آموزش طرز تهیه مربای شیر در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این مربا خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید.

مربای شیر از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است و شما می توانید این نوع مربا را در وعده صبحانه میل کنید همچنین می توانید مربا شیر را به عنوان میان وعده میل نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. 

برای تهیه مربا روش های مختلفی نظیر مربای به با عسل، مربای سیب، مربای آلبالو و مربای شیر و … وجود دارد و شما می توانید به کمک این روش ها در پخت مربا تنوع ایجاد کنید.

مربای شیر

مواد لازم

  • شیر گاو : ۱ لیتر
  • شکر : ۱ لیوان
  • چوب وانیل : ۱ عدد
  • کربنات : ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای شیر خوشمزه در منزل

برای تهیه مربای شیر ابتدا شکر و وانیل و شیر پرچرب را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید و به کمک قاشق چوبی مواد را هم بزنید تا شکر درون شیر حل شود.

در این مرحله از طرز تهیه مربای شیر بعد از اینکه شیر مقداری به جوش آمد کربنات را به آن بیفزایید و حرارت شعله گاز را کمتر نمایید توجه داشته باشید که کربنات باعث می شود شیر کف کند که با هم زدن می توانید کف های موجود روی سطح شیر را از بین ببرید.

مربا شیر خوشمزه

شیر را به مدت ۶۰ دقیقه روی حرارت کم بپزید و مدام هم بزنید سپس چوب وانیل را از شیر جدا نمایید و به مدت سه ساعت دیگر شیر را بپزید توجه داشته باشید که باید شیر را به صورت مدام هم بزنید.

کف های روی سطح قابلمه را جدا نمایید و بعد از اینکه شیر سفت و کدر شد آن را از روی حرارت گاز بردارید. توجه داشته باشید برای براق شدن مربا باید قبل از ریختن آن درون بطری شیشه ای آن را هم بزنید و بعد از سرد شدن مربا نیز درب بطری را ببندید و سپس مربا را درون یخچال قرار دهید.

دستور مربا شیر

نکات طلایی برای پخت مربای شیر

۱. برای اینکه مربا زودتر شکل بگیرید بهتر است در پخت آن به جای شیر پاستوریزه از شیر طبیعی گاو استفاده نمایید.

۲. در هنگام افزودن کربنات شیر فوری کف می کند از این رو بهتر است برای پخت مربا قابلمه ای بزرگ را انتخاب نمایید.

۳. در صورت تمایل می توانید وانیل چوبی را از دستور تهیه مربای شیر حذف نمایید.

طرز تهیه مربای شیر در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با روش تهیه مربای شیر خوشمزه و خوش طعم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید این نوع مربا را به راحتی بپزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو