انصراف خانم‌های بازیگر از صداپیشگی شخصیت‌های سیاهپوست

منبع: ایران آرت

221

1399/4/6

00:57


کریستن بل و جنی اسلیت از صداپیشگی برای شخصیت‌های سیاه‌پوست کناره‌گیری کردند

ایران آرت: جنی اسلیت پس از سه فصل از صداپیشگی در سریال انیمیشن "دهان گنده" کناره‌گیری کرد. او که بازیگری سفید‌پوست است در این مجموعه به جای یک شخصیت سیاه‌‌پوست به نام "میسی فورمن-گرین‌والد" صداپیشکی می‌کرد. در سال‌های اخیر از انتخاب اسلیت برای این نقش و نیز انتخاب "هنک آزاریا" برای نقش "آپو" در سریال انیمیشن "سیمپسون‌ها" و "الیسون بری" در نقش "دایان انگوین" در سریال "بوجک هورسمن" انتقاد شده بود. 

اسلیت در صفحه‌ی اینستاگرامش می‌نویسد: "در ابتدای سریال، با خود به این نتیجه رسیدم که صداپیشگی من در نقش "میسی" مجاز است زیرا مادر او یهودی و سفیدپوست است – مانند من. اما "میسی" شخصیتی سیاه‌پوست است و این شخصیت‌ها در یک سریال انیمیشن باید به صداپیشگان سیاه‌پوست سپرده شود."

او در ادامه نوشته است: وقتی به ذات و نحوه‌ی ظهور خود در کمدی نگاه می‌کنم، می‌بینم که اشتباهاتی در این راه مرتکب شده‌ام. گذشته را نمی‌توانم تغییر دهم، اما می‌توانم مسئولیت‌ تصمیماتم را بپذیرم. به مشارکت در امور ضد-نژادستیزانه ادامه خواهم داد تا در مورد پیام آثارم تأمل بیشتری کرده باشم، تا به بازخوردها اهمیت دهم و آن‌ها را پذیرا باشم، و تمام تلاشم را انجام داده باشم تا مسئولیت اشتباهاتم را وقتی بخشی از مشکل هستم قبول کنم. مهمتر از هر چیز، خطاب به تمامی افرادی که رنجیده‌‌اند: بسیار متأسفم. صدای سیاهان باید شنیده شود. جان سیاهان مهم است."

به گزارش ۳۰نما، نت‌فلیکس ژوئیه گذشته سفارش فصل چهارم، پنجم و ششم سریال "دهان گنده" را صادر کرد. این شبکه با "نیک کرال"، "اندرو گلدبرگ"، "مارک لوی" و "جنیفر فلکت" قراردادی چندساله بسته است. کمپانی "بروتوس پینک" که این سریال را تولید کرده در حال توسعه‌ی یک اسپین‌آف به نام "منابع انسانی" است. "نیک کرال"، "جان مولانی"، "جسی کلاین"، "جیسون مانتزوکاس"، "فرد آرمیسن"، "مایا رودلف" و "جوردن پیل" از جمله صداپیشگان این سریال بوده‌اند

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو