بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی


منبع: مینویسم

350

1399/4/6

01:24


بهترین نوشیدنی ها ی خانگی برای درمان گرمازدگی

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

یکی از مشکلاتی که در تابستان و هوای بسیار گرم برای اکثر افراد اتفاق می افتد گرمازدگی است. این مشکل خیلی خوشایند نیست.به همین دلیل همه به دنبال راهی برای رفع تشنگی و خلاص شدن از گرمازدگی هستند. یکی از راه های نجات یافتن از گرمازدگی مصرف نوشیدنی های خنک خانگی برای رفع تشنگی است. در این پست بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی را جمع آوری کرده ایم.

در یکی از پست های مینویسم با بهترین نوشیدنی برای لاغری هنگام ورزش با شما بودیم.

بهترین نوشیدنی های خانگی برای رفع گرمازدگی

در این قسمت به معرفی شربت های تابستانی برای خنک شدن و درمان گرمازدگی می پردازیم. گرمازدگی در تابستان یکی از مشکلات شایع است به همین دلیل از زمان های قدیم بسیاری از نوشیدنی ها مخصوص فصل تابستان و برای رفع عطش و درمان گرمازدگی تهیه می شده اند. نوشیدنی های توصیه شده برای درمان گرمازدگی در تابستان بسیار متنوع و فراوان اند شربت موهیتو یکی از آن ها است در ادامه برخی از بهترین نوشیدنی های مفید برای گرمازدگی در فصل گرم تابستان را به شما معرفی می کنیم.

۱٫ شربت زرشک

یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی شربت زرشک است. زرشک تازه به صورت شربت به عنوان تصفیه کننده خون، یک نوشیدنی بسیار گوارا در تابستان است. البته مصرف مقدار زیاد زرشک، ریشه، ساقه و برگ آن برای زنان حامله مناسب نیست چون رحم را تحریک می‌کند و ممکن است باعث سقط جنین شود. مصرف زیاد زرشک به مدت طولانی سبب ناراحتی معده و روده‌ها شود و همچنین در جذب ویتامین‌های گروه B در بدن اختلال ایجاد می کند. عرق طبی زرشک که از تقطیر آب میوه زرشک به دست می‌آید، خواص زیادی دارد.از جمله کاهش کلسترول خون، کاهش قند خون، تقویت معده، رفع سوء هاضمه، درمان زخم معده و رماتیسم.

بهترین نوشیدنی های تابستان برای درمان گرمازدگی

۲٫ شربت سکنجبین

یکی دیگر از شربت های مناسب برای فصل گرم  و یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی شربت سکنجبین است. شربت سکنجبین التهاب ناشی از گرما را کاهش می دهد و سموم بدن را به همراه ادرار یا عرق بیرون می‌آورد. سکنجبین برای افرادی با مزاج گرم و در فصل تابستان مناسب است.خوردن سکنجبین با کاهو برای کاهش حرارت و ایجاد آرامش توصیه می‌شود.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۳٫ شربت آب طالبی

یکی از نوشیدنی های خنک و مناسب در فصل تابستان که برای برطرف کردن گرمازدگی بسیار متداول است آب طالبی است. سلامتی بدن در زمینه های تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات قلبی و عروقی، جلوگیری از سرطان، درمان بی‌خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، درمان دندان درد، درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب می‌شود.مصرف یک لیوان آب طالبی در روز، ۲۵ درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد.طالبی را بدون شکر یا چیزهایی دیگر به طور ساده باید پیش از غذا خورد، کسانی که طالبی را با نمک و فلفل می‌خورند، هضم آن را آسان‌تر می‌کنند ولی خاصیت ملین آن را کاهش می‌ دهد.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۴٫ شربت خاکشیر

دانه های ریز و قهوه ای خاکشیر که در شربت خاکشیر استفاده می شوند بهترین دانه هایی هستند که می توانند جلوی گرمازدگی را بگیرند. شربت خاکشیر را با آبلیمو و گلاب درست می کنند. می توانید یک پارچ بزرگ را تا نیمه از آب پر کنید و چند قاشق آبلیمو به همراه مقداری خاکشیر و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و سپس نوش جان کنید. این شربت علاوه بر اینکه از گرمازدگی جلوگیری می کند باید برای جلوگیری از اسهال و تاثیر خنکی از شکل یخ زده آن یا شربت همراه خرده یخ نوشید. از خواص خاکشیر به جز خاصیت گرما زدایی و خنک کنندگی می توان به تب بر و درمان کهیر و التهابات پوستی نیز اشاره کرد.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۵٫ شربت تخم شربتی

تخم شربت دانه ی گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به صورت شربت استفاده می‌شود. این دانه‌ها پس از جذب آب، به شکل ژله‌ای درمی‌آیند که برای رفع تشنگی مورد استفاده قرار می گیرد. تخم شربتی در طب سنتی ایران به عنوان رفع کننده التهابات دستگاه تناسلی و مجاری ادرار مصرف می شود و همچنین گزینه خوبی برای رفع گرمازدگی در تابستان است.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۶٫ برای درمان گرمازدگی در تابستان به شربت به لیمو معجزه می کند

به ‌لیمو گیاهی است به صورت درختچه، که از برگ آن استفاده می‌شود.در طب سنتی به لیمو عرق‌زا است. به لیمو باعث تعریق و کاهش درجه‌ی تب می شود. همچنین برای درمان بیماری‌های التهابی نیز مفید است. خواص به لیمو در رفع مشکل التهاب بدن بسیار موردتوجه است. این گیاه به عنوان آرام‌ بخش، ضد تشنج، ادرارآور، رفع کننده‌ سرگیجه و تپش قلب مورد استفاده بوده و هنوز هم از آن استفاده می‌شود.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۷٫ دوغ هم گزینه خوبی برای درمان گرمازدگی است

دوغ یكی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های سنتی ایران است كه مصرف آن در فصول گرم سال بسیار زیاد توصیه می‌شود. دوغ به دلیل طبع سرد، علائم گرمازدگی، خستگی و عطش را از بین می برد و مانند ماست، میكروارگانیسم‌های زنده و مفیدی دارد كه از رشد و تكثیر بسیاری از باكتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌كند.در مصرف دوغ توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن تعادل بدن را از وضعیت عادی خارج می کند.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۸٫ شربت نعناع

یکی از نوشیدنی های خنک تابستانی شربت نعناست. یک فنجان نعنا را با مقداری شربت آب قند رقیق کنید و پس از یک ساعت شربت را صاف و خنک کنید و در نهایت نوش جان کنید.

بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی

۹٫ عناب و شکر

یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی خانگی برای درمان گرمازدگی دم کرده عناب و زرشک است که با مقداری شکر میل می‌شود. برای رفع گرمازدگی بهتر است عناب را در آب بجوشانید و با کمی شکر به صورت خنک میل کنید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو