انواع روش های خانگی درمان اسهال

انواع روش های خانگی درمان اسهال


منبع: بیتوته

188

1399/4/6

07:55


انواع روش های خانگی درمان اسهال



اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

راههای درمان اسهال

اسهال حرکات شل ، آبکی و احتمالاً مکرر روده که یک مشکل شایع است. خوشبختانه، اسهال معمولاً کوتاه مدت است و بیشتر از چند روز ادامه ندارد. اما ، هنگامی که اسهال هفته ها طول می کشد، معمولاً نشان می دهد که مشکل دیگری وجود دارد. اگر هفته ها  به اسهال مبتلا هستید ، ممکن است شما از بیماری مانند اختلال تحریک پذیر روده یا یک اختلال جدی تر مانند عفونت مداوم یا بیماری التهابی روده برخوردار باشید.

ممکن است اسهال باعث از دست دادن مقدار زیادی از آب و املاح بدن شود. در این شرایط، دهان خشک شده و چشم ها گود می‌افتند. ضعف، کاهش میزان دفع ادرار و سرگیجه نیز از علائم دیگر اسهال هستند. بنابراین جایگزینی آب از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال، خصوصا در اطفال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

 

در ادامه چندین روش برای کمک به درمان اسهال قرار داده ایم:

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال

 

1. آب

نوشیدن مایعات در هنگام ابتلا به اسهال بسیار مهم است زیرا اسهال در حال تخلیه مایعات از بدن است ، در نتیجه بدن شما را به صورت بالقوه کم آب می کند. کم آبی باعث بسیاری از علائم منفی دیگر ناشی از اسهال می شود ، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی هیدراته هستید.

به همین ترتیب، در نظر بگیرید که آب برای تقویت سلامت شما مهم است و حتی می تواند به شما در جذب بهتر مواد مغذی از مواد غذایی کمک کند.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با خوردن موز

 

2. موز

موز می تواند به شما کمک کند سریعتر از بسیاری از غذاهای دیگر از شر اسهال خلاص شوید. این امر به این دلیل است که موزها حاوی پتاسیم هستند که به جذب آب کمک می کند. در عین حال ، این کربوهیدراتهای خشک هستند که می توانند به جذب رطوبت و بیرون کشیدن مدفوع کمک کنند. مصرف آنها در هنگام اسهال بسیار راحت است.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با ماست

 

3. ماست

ماست حاوی باکتری بیفید و لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. آنچه در مورد اینها باید بدانید این است که آنها منبع باکتریهای سالم هستند ، به این معنی که می توانند به شما کمک کنند تا با باکتریهای منفی موجود در روده شما جایگزین شده و حتی از ورود بیشتر آنها نیز جلوگیری شود. این باکتری سالم همچنین به هضم غذا کمک می کند و حتی با آزاد کردن انتقال دهنده های عصبی ، حالات و عملکرد مغز شما را نیز بهبود می بخشد.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با کفیر

 

4. کفیر

کفیر نوشیدنی شبیه به ماست است و حاوی باکتریهای مفید است. بنابراین می تواند تمام تأثیرات مثبتی که ماست می تواند برای سلامتی داشته باشد را به شما برساند به عنوان یک نوشیدنی و براحتی در دسترس می باشد.

توجه داشته باشید که این گزینه به خصوص برای هرکسی که دوره آنتی بیوتیک را پشت سر گذاشته است گزینه خوبی است. آنتی بیوتیک ها باکتری هایی را که می توانند باعث عفونت شوند ، از بین می برند اما با این کار ، آنها همچنین خطر از بین بردن باکتری های خوب که روی معده هستند، را دارند. ماست و کفیر می توانند به معکوس کردن این روند کمک کنند و این گزینه ها را برای بهبودی از اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها گزینه های خوبی هستند.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با زنجبیل

 

5- زنجبیل

زنجبیل گزینه مناسبی برای تسویه معده و کمک به کاهش شرایطی مانند اسهال و گرفتگی معده است. تعدادی ماده فعال مهم موجود در زنجبیل وجود دارد ، اما مواردی که شایان ذکر است ﺟﯿﻨﺠﺮول و ﺷﻮﮔﻮل هستند.

اینها به آرامش دستگاه گوارش کمک می کنند. می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش و یا همراه با عسل میل کنید.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

تخم شنبلیله و اسهال

 

6. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله منبع خوبی برای مخاط است. سوزش مهم است زیرا دارای اثر ضد ضایعه ای قوی است، از این طریق به شما کمک می کند تا به سرعت و به طور مؤثر مسئله را بر طرف کنید.

یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله را با یک قاشق غذاخوری ماست به عنوان یکی از راه های استفاده از این گزینه میل کنید. در غیر این صورت ، می توانید آن را با مقداری دانه زیره نیز برای مزایای اضافی آن مصرف کنید.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با چای بابونه

 

7. چای بابونه

چای بابونه به همین ترتیب برای معالجه انواع شکایات سلامتی محبوب است. چای بابونه نه تنها می تواند شما را از درد شکم رهایی یابد بلکه در معالجه بیماری های معده مانند اسهال نیز مفید است.

برای تهیه چای بابونه، یک قاشق چایخوری گل بابونه را به همراه مقداری برگ نعناع در یک فنجان آب جوش بریزید. همچنین می توان از دمنوش های آماده بابونه استفاده کرد. در هر صورت، این آرامش بخش است و همچنین می تواند برای درمان طیف وسیعی از ناراحتی های معده مفید باشد.

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

درمان اسهال با آلو

 

8. آلو

آلوها منبع فوق العاده ای از فیبر هستند ، به این معنی که می توانند برای تسکین فوری اسهال کمک کنند. آلو به دلیل داشتن سوربیتول می تواند به جذب آب و الکترولیت ها به اسهال کمک کند. جالب اینجاست که آلوها برای درمان نه تنها اسهال بلکه یبوست نیز مفید هستند!

 

اسهال,برای درمان اسهال چه کنیم

رژیم غذایی برای درمان اسهال

 

9. برنج

برنج یک غذای ساده و مفید است که می توانید هنگام ابتلا به اسهال از آن بخورید. این برای هضم و جذب بدن بسیار آسان است. در عین حال ، برنج همچنین از اضافه کردن فله به مدفوع و در نتیجه تسکین کوتاه مدت از اسهال سود دارد. توجه داشته باشید که برنج قهوه ای بهتر عمل می کند: این ماده غذایی مغذی تر است و همچنین فیبر اضافی به شما کمک می کند تا حرکت مدفوع در روده ها راحتتر شود.

 

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو