ببینید: شش بازیگر زن که مرد شدند

ببینید: شش بازیگر زن که مرد شدند


منبع: ایران آرت

319

1399/4/6

12:31


از آنجلینا جولی و هیلاری سوانک تا کیت بلانشت و ال فانینگ، بازیگرانی هستند که در فیلم‌های سینمایی در نقش شخصیت‌های مرد ظاهر شده‌اند.

ایران آرت: بازیگران قادرند با به کار گرفتن حداکثر توانایی های فیزیکی و احساسی خود نقش آفرینی ای داشته باشند که بتواند اندیشه ای را به تماشاچیان منتقل سازد. از طرفی دیگر، بازیگرانی که واقعاً مستعد هستند می توانند کاری کنند تماشاچیان شخصیتی که خلق کرده‌اند را درک کنند و بشناسند. بازیگری استثنایی محسوب می شود که بتواند یک شخصیت را به درستی، فارغ از سن، ملیت، زبان و حتی جنسیت خود ایفا کند.

در ادامه به نقل از وبسایت روزیاتو، با ۶ بازیگر زن مشهور هالیوود آشنا می‌شویم که نقش مرد داشته‌اند.
 

 هیلاری سوانک در "پسرها گریه نمی کنند" (Boys Don’t Cry)

1

به لطف این نقش، هیلاری سوانک نامزد دریافت جایزه ی اسکار و گلدن گلوب در سال ۲۰۰۰ شد و جایزه ی بهترین بازیگر زن را از هر دو به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم "پسرها گریه نمی کنند" دریافت کرد. این فیلم به ماجرای زندگی "برندون تینا" می پردازد، همان شخصیتی که سوانک نقش آن را برعهده داشت. "برندون تینا" یک مرد ترنس است که مجبور می شود به شهر کوچکی در ایالت نبراسکا بگریزد. این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و یکی از بهترین فیلم های آن سال شناخته شد.

گوئینت پالترو در "شکسپیر عاشق" (Shakespeare in Love)

2

فیلم "شکسپیر عاشق" با بازی گوئینت پالترو و جوزف فاینز در سال ۱۹۹۸ برنده ی ۷ جایزه ی اسکار و ۳ جایزه ی گلدن گلوب شد. پالترو در این فیلم نقش "ویولا دو لسپس" را برعهده داشت، زنی که برای تحت تأثیر قرار دادن شکسپیر تغییر قیافه می داد و خود را "توماس کنت" جا می زد، چون در آن زمان زنان اجازه ی بازی در نمایش های صحنه ای را نداشتند. پالترو به خاطر بازی فوق العاده اش در این فیلم یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب و ۲ جایزه انجمن بازیگران فیلم دریافت کرد.

آنجلینا جولی در "سالت" (Salt)

3

فیلم "سالت" محصول سال ۲۰۱۰ با بازی آنجلینا جولی، درباره ی یک مأمور سی آی اِی به نام "اویلین سالت" است که به جاسوسی برای ک. گ. ب. متهم می شود. او برای اثبات بی گناهی اش، از همه ی توانایی های خود استفاده می کند، از جمله تغییر قیافه دادن به یک سرهنگ مرد.

کیت بلانشت در "من آنجا نیستم" (I’m Not There)

4

"من آنجا نیستم" فیلمی است بر اساس زندگی بابا دیلن، خواننده ی مشهور آمریکایی. بازی کیت بلانشت در نقش باب دیلن در این فیلم، نامزدی جایزه اسکار، یک جایزه انجمن بازیگران فیلم، نامزدی جایزه بفتا و نامزدی جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد. بلانشت در نهایت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

آماندا باینز در "این دختر همان مرد است" (She’s the Man)

5

"این دختر همان مرد است" فیلمی نوجوانانه مربوط به سال ۲۰۰۶ و بر اساس یکی از نمایشنامه های شکسپیر به نام "شب دوازدهم" است. در این فیلم باینز نقش "ویولا هستینگز" را بازی می کند که در سفری به لندن، خودش را برادرش، سباستین جا می زند تا بتواند فوتبال بازی کند.

ال فانینگ در "سه نسل" (۳ Generations)

6

درام "سه نسل"، محصول سال ۲۰۱۵، همانطور که از اسمش پیدا است، به داستان زنانی از سه نسل متفاوت می پردازد. ال فانینگ در این فیلم نقش "ری" را بازی می کند، یک نوجوان که تحت عمل تغییر جنسیت قرار می گیرد، مسأله ای که باعث تغییر زندگی روزمره ی او و انتظارات خانواده اش از او برای همیشه می شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو