هنرمند اسطوره‌ای مارول درگذشت

منبع: برترین ها

89

1399/4/6

13:03


جو سینت هنرمند مشهور کتاب های مصور مارول پنجشنبه ۲۵ ژوئن در ۹۳ سالگی از دنیا رفت.

 خبرگزاری صبا به نقل از هالیوود ریپورتر: جو سینِت (Joe Sinnott) هنرمند جوهرزن (inker) کتاب های مصور مارول در ۹۳ سالگی درگذشت. این خبر را صفحه رسمی فیسبوک این آرتیست آمریکایی اعلام کرد. خانواده سینت علت مرگ او را عنوان نکردند.

نوه این هنرمند در بیانیه درگذشت پدر بزرگش نوشت: با اندوه فراوان باید اعلام کنم پدربزرگم جو سینت هنرمند اسطوره ای کتاب های مصور مارول امروز صبح پنجشنبه ۲۵ ژوئن در ۹۳ سالگی از دنیا رفت. او از زندگی اش لذت برد و تا آخرین لحظات حیات نقاشی می کرد. در آرامش بخواب پدربزرگ.

هنرمند اسطوره‌ای مارول درگذشت

سینت که بیشتر برای کار جوهرزنی روی کتاب های مصور مارول شناخته می شد همکاری اش را با این کمپانی از سال ۱۹۵۱ زمانی که «مارول کامیکس» با عنوان «اتلس کامیکس» شناخته می شد، آغاز کرد. سینت پس از مدتی کار به عنوان جوهرزن در کمپانی اتلس کامیکس در آثاری چون «سفر به درون معما» و «باترفیلد» به چند نشریه دیگر رفت و به صورت آزاد با آنها کار کرد او بعدها در سال ۱۹۶۵ در زمانی که اتلس کامیکس نامش دیگر به مارول تغییر کرده بود به این کمپانی برگشت و در اثری چون «چهار شگفت انگیز» با جک کربی به عنوان جوهرزن و همینطور قلم زن (penciller) فعالیت کرد.

مشارکت سینت/ کربی بعدها به یکی از مورد توجه ترین همکاری ها در تاریخ کتاب های مصور آمریکا بدل شد. «کاپیتان آمریکا» و «بی رحم ها» دو تا از همکاری های دیگر سینت و کربی هستند.

بعدها در دهه ۷۰ به دنبال جدا شدن کربی از مارول و عظیمتش به دی‌سی، سینت در مارول ماند و با آرتیست های دیگری از جمله جرج پرز، جیم استرانکو و جان بوسکما همکاری کرد که در میان این مشارکت ها «انتقام جویان» و «ثور توانا» مشهورترین شان هستند.

جو سینت سال ۱۹۹۲ رسما از کار بر روی کتاب ههای مصور بازنشسته شد او البته تا همین سال گذشتنه میلادی در روزنامه مصور «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» به فعالیت خود ادامه می داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو