آموزش هایلایت مو در خانه به ۲ روش بالیاژ و با فویل

آموزش هایلایت مو در خانه به ۲ روش بالیاژ و با فویل


منبع: ستاره

360

1399/4/7

02:17


هایلایت مو با روش‌های مختلفی مثل استفاده از فویل یا بالیاژ قابل انجام است. در این روش قسمتی از موها به دلخواه، رنگ می‌شود. با آموزش هایلایت مو می‌توانید در منزل و به راحتی موهای خود را هایلایت کنید.

موهای هایلایت شده

 

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - اگر از ظاهر یکنواخت موهایتان خسته شده‌اید؛ یک هایلایت زیبا می‌تواند چاره‌ساز باشد. هایلایت همان رنگ کردن مو‌ها به صورت شاخه ای است. اگرچه هایلایت کردن مو در اکثر سالن‌های آرایشی انجام می‌شود؛ اما اگر کمی دقت و حوصله داشته باشید می‌توانید آن را به راحتی در منزل، انجام دهید و در وقت و هزینه خود، صرفه جویی کنید. اگر هم این کار را بلد نیستید نگران نباشید. ما در ادامه آموزش هایلایت مو را به صورت مرحله به مرحله، قرار داده‌ایم.


آنچه در این مطلب آمده است:


آموزش هایلایت مو به صورت مرحله به مرحله

هایلایت را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد. مش کلاهی یا تکه‌ ای، تکنیک بالیاژ و یا فویل. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا هایلایت مو را با استفاده از فویل و سپس به روش بالیاژ، آموزش دهیم.
اولین قدم برای هایلایت مو، آماده کردن ابزار و وسایل این کار است. اگر اولین بار است قصد دارید این کار را انجام دهید؛ پیشنهاد می‌کنیم از فروشنده لوازم آرایشی در انتخاب وسایل و رنگ مو، کمک بگیرید.

وسایل مورد نیاز

برای هایلایت کردن مو‌ها به رنگ مو، پودر دکلره، اکسیدان، شامپو بنفش برای کاهش زردی یا قرمزی، قلم مو، کاسه، دستکش و مقداری فویل، نیاز دارید.
 

وسایل مورد نیاز هایلایت مو در خانه


هایلایت را هم می‌توانید روی مو‌های طبیعی خودتان انجام دهید (هایلایت مو بدون دکلره) و هم می‌توانید ابتدا مو‌ها را با یک رنگ پایه به طور کامل رنگ کرده و سپس هایلایت را روی آن، انجام دهید. برای اینکه هایلایت زیبایی داشته باشید باید یک رنگ با ۲ تا ۳ درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ موی اصلی خود، انتخاب کنید. به این صورت که اگر موهایتان تیره است هایلایت روشن و اگر رنگ موی روشن دارید هایلایت تیره را برای موهایتان، انتخاب کنید. برخی افراد رنگ‌های فانتزی مثل صورتی یا بنفش را هم برای هایلایت کردن مو می‌پسندند. انتخاب رنگ کاملا سلیقه‌ای است.

۱) نحوه هایلایت کردن مو با فویل

مرحله اول: دکلره کردن مو

برای دکلره کردن مو باید مو‌ها کاملا خشک و تمیز باشند. ابتدا قسمت‌هایی از مو را که قرار است هایلایت شوند را مشخص کنید. بهتر است برای این کار مو‌ها را تقسیم‌بندی کنید. موهای جلوی سر ۳ قسمت و پشت سر ۴ قسمت. سپس با استفاده از یک شانه دم باریک رشته‌های کوچکی از مو را جدا کرده و یک ورق فویل باریک و بلند را در زیر آن‌ها قرار دهید تا مواد دکلره به قسمت‌های دیگر مو نرسد.
 

آموزش هایلایت مو


برای دکلره کردن به پودر دکلره مو، نیاز دارید. به طور کلی پودر‌های دکلره به دو صورت "آبی" و "سفید" هستند. پودر دکلره سفید برای مو‌های حساس، ضعیف و رنگ شده و پودر دکلره آبی برای مو‌های ضخیم و تیره با مقاومت بالا، استفاده می‌شود. مواد مخصوص دکلره را با توجه به دستورالعملی که روی بسته‌بندی آن نوشته شده است، آماده کنید.
 

آموزش هایلایت مو - دکلره مو


اکنون به آرامی رشته‌هایی از مو را که قبلا جدا کردید؛ به مواد دکلره آغشته کنید. مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به مو‌ها بزنید. بعد از آن لازم است تا مو‌های دکلره شده را با فویل پوشش دهید تا رنگ مو‌ها به پایه برسد. برای این کار، کاغذ فویل را روی مو‌ها تا کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه مو‌های خود را چک کنید، اگر مو‌ها روشن شده بودند؛ یعنی فرآیند دکلره شدن مو‌ها به طور کامل انجام شده است. اما اگر هنوز مو‌ها به طور کامل روشن نشده بود باز هم کمی زمان دهید تا مو‌ها به طور کامل به رنگ پایه برسند.
 

آموزش هایلایت مو - دکلره کردن مو

 
مرحله دکلره کردن مو بسیار حساس است. به طوری که اگر غافل شوید، مو از بین می‌رود. به همین دلیل هنگام دکلره به طور مداوم باید مو را کنترل کنید و مقاومت مو را بسنجید؛ اگر تکه‌ای از مو را جدا کردید و کشیدید و کش آمد بلافاصله باید مو را بشویید، زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می‌شود. به طور کلی دکلره نباید بیشتر از ۴۵ دقیقه روی مو باقی بماند.

هایلایت کردن موها

مرحله دوم: شستشوی موهای دکلره شده

پس از چک کردن مو‌ها و رسیدن به رنگ مورد نظر، نوبت به شستن مو‌ها می‌رسد. مو‌های دکلره شده را به آرامی و بدون تماس با سایر مو‌ها به طور کامل، شستشو دهید. برای اینکه مو‌های دکلره شده زرد یا نارنجی نشوند؛ بهتر است آن را با شامپو بنفش بشویید. شامپو را روی مو‌ها بزنید ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را آبکشی کنید.

شستشوی مو

مرحله سوم: هایلایت کردن مو

حال رسیدیم به اصل ماجرا که همان هایلایت کردن موهاست. برای این کار رنگ موی مورد نظر خود را آماده کنید. مو‌های دکلره شده را جدا کرده و یک فویل تمیز و باریک زیر مو‌ها قرار دهید و سپس با یک فرچه تمیز مو‌ها را به رنگ مو، آغشته نمایید. دقت داشته باشید که رنگ مو به تمام تار‌های مو آغشته شود و هیچ قسمتی از مو سفید باقی نماند. در نهایت مو‌های رنگ شده را درون فویل بپیچید تا به خوبی رنگ بگیرند. این کار را برای تمام قسمت‌های دکلره شده موها، انجام دهید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و مو‌ها را چک کنید و در صورت نیاز باز هم به آن زمان دهید تا مو‌ها به خوبی رنگ بگیرند. زمانی که مو‌ها به رنگ دلخواه درآمد؛ فویل‌ها را از روی مو باز کنید و مو‌ها را به خوبی، شستشو دهید.

شستشوی مو پس از هایلایت کردن

مرحله چهارم: خشک کردن و حالت دهی مو

برای اینکه یک هایلایت زیبا خود را به خوبی نشان دهد لازم است تا موها با سشوار حالت‌دهی شوند. پس از اینکه موها را به خوبی شسشو دادید؛ با حرارت سشوار آن‌ها را کاملا خشک کرده و حالت دهید. حال شاهد یک هایلایت زیبا بر روی موهای خود هستید.

سشوار کردن مو بعد از هایلایت مو

۲) آموزش هایلایت مو با روش بالیاژ

بالیاژ یکی از جدیدترین متد‌های هایلایت مو است که بدون استفاده از فویل و بیشتر با استفاده از دست، انجام می‌شود. بالیاژ بر روی مو‌های بلند جلوه خاصی داشته و زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند. در این روش، مو‌ها به صورت آزادانه رنگ می‌شوند به این صورت که رنگ مو در قسمت ریشه دارای رنگ تیره است و در قسمت ساقه و نوک مو به روشن‌ترین رنگ خود می‌رسد؛ بنابراین مزیتی که دارد این است که با گذشت زمان و نیز رشد موها، ریشه مو‌ها کمتر دستخوش تغییر می‌شود و ظاهر بدی پیدا نمی‌کند. در اصل در روش بالیاژ قسمت‌های بالای مو (ریشه‌ها) تیره‌تر و قسمت‌های پایین روشن‌تر است. همین ویژگی باعث شده است که عده زیادی این روش هایلایت مو را به سایر روش‌ها، ترجیح دهند. در بالیاژ شما آزادی عمل زیادی دارید و می‌توانید هر قسمتی از موهایتان را که دوست دارید به دلخواه، رنگ کنید.

برای انجام بالیاژ مو به پودر دکلره، اکسیدان، برس و کاسه رنگ مو نیاز دارید. همانند آنچه که در قسمت قبل گفته شد، باید مو‌ها را دسته‌بندی کرده و به دلخواه برخی قسمت‌ها را دکلره کنید با این تفاوت که اینجا دیگر خبری از فویل نیست. در اینجا باید مو‌ها را به صورت کج جدا کنید و با برس رنگ به صورت نامنظم مو‌ها را به مواد آغشته کنید. در نهایت رنگ مورد نظر را باید روی مو‌های دکلره شده، اعمال کنید.

برای داشتن هایلایتی زیبا باید شکل V را روی هر قسمت کوچک از مو در آورید یعنی بین بالای هر قسمت هایلایت شده باید حدود ۳ سانت فاصله داشته باشد. دقت کنید در قسمت نوک ساقه همه مو‌ها کاملا به مواد آغشته شوند. برای اینکه مطمئن شویم رنگ به تمام قسمت‌های پائین مو رسیده است و مو کاملا به رنگ آغشته شده است، می‌توانیم با دست ماساژ دهیم. میزان آغشته کردن مو‌ها به مواد و فاصله از ریشه کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. در نهایت همانند آنچه گفته شد با رسیدن مو‌ها به رنگ مورد نظر، مو‌ها را کامل شستشو داده و آن‌ها را به کمک سشوار خشک و حالت می‌دهیم.

 

بیشتر بدانید: تفاوت آمبره و سامبره در رنگ کردن مو چیست؟

 

نکاتی که در ارتباط با هایلایت کردن مو باید بدانید

  • هایلایت مو با هر روشی که باشد؛ موها را خشک می‌کند، بنابراین برای حفاظت از موهایتان لازم است از نرم‌کننده‌ها و شامپوهای مناسب، استفاده نمایید.
  • بهتر است هیچ‌گاه ریشه موها با مواد دکلره تماس پیدا نکند. این مواد به ریشه مو آسیب می‌زند.
  • اگر در منزل فرچه برای رنگ کرده موها ندارید می‌توانید از مسواک‌های قدیمی خود برای این کار، استفاده کنید.
  • دکلره برای موهای نازک و حساس باید با دقت بالایی انجام شود تا از سوختن مو، جلوگیری شود.

آموزش هایلایت مو در منزل


امیدوارم از این مطلب آموزشی استفاده لازم را برده باشید. اگر قبلا هایلایت مو را در منزل انجام داده و تجربه خاصی در این زمینه دارید؛ آن را در قسمت "نظرات" با دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم تفاوت لولایت و هایلایت  را بخوانید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو