طرز تهیه لم چاپس یک کباب خوشمزه و ایده آل با طعم معرکه

منبع: آرگا

167

1399/4/7

11:45


در این مقاله آشپزی آرگا طرز تهیه لم چاپس یکی از کباب های خوشمزه و خوش طعم را به شما کدبانوهای عزیز و خوش سلیقه آموزش می دهد. می توانید با طبخ این غذای لذیذ روز زیبایی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

انواع زیادی از کباب ها وجود دارد که طعمی عالی داشته و از غذاهای معروف و محبوب به شمار می رود، این غذا را با طعم و ظاهری شیک و مجلسی می توانید برای مهمانی های خود بکار ببرید، که تا مدت های خاطره آن ماندگار و تعریفش بر زبان مهمانان باقی می ماند.

کباب ها از جمله غذاهایی هستند که طعمی بینظیر دارند و همیشه با استقبال خوبی روبرو می گردند، به طوری که در برنامه غذایی خانواده ها، و در منوی رستوران ها و مهمانی ها همیشه یکی از اصلی ترین انتخاب ها محسوب می شوند. یکی از این کباب های خوش طعم، کباب لم چاپس است. که همچون کباب شیشلیک با گوشت راسته گوسفندی با استخوان تهیه می شود.

دستور طبخ لم چاپس از غذاهای خوش طعم و بینظیر

مواد مورد نیاز

  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ کیلوگرم گوشت راسته گوسفندی با استخوان
  • ۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر
  • ۱ قاشق چایخوری سس سویا
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  •  مقدار نیاز زعفران دم کرده و کره
  • مقدار نیاز فلفل و نمک

طرز تهیه لم چاپس با طعمی جادویی

در اولین مرحله و برای شروع چربی و رگ های گوشت را جدا نمایید، ولی استخوان های آن را باقی بگذارید. بعد همراه با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، سس سویا، پیاز، پودر سیر، فلفل، نمک ترکیب نموده و برای ۵ ساعت زمان می دهیم تا طعم دار گردد. سپس درون تابه ای چدنی مجددا ۲ قاشق روغن زیتون بریزید و هر دو سمت آن را به خوبی سرخ می نماییم.

به این مرحله که رسید و پس از سرخ شدن کباب کمی زعفران دم کرده و کره ذوب شده را به وسیله ی قلم مویی بر روی آن زده تا طعمی لذیذ به خود بگیرد و در نهایت همراه با سبزی، زیتون و گوجه فرنگی آن را بیارایید. این کباب را می توانید با نان و یا همراه برنج میل نمایید.

طرز تهیه لم چاپس لذیذ و خوش طعم

ارزش غذایی این کباب

کباب لذیذ لم چاپس به دلیل دارا بودن مواد غذایی ارزشمند و خوش طعم دارای طعمی منحصر به فرد می باشد که موجب گردیده تا این غذا از غذاهای استثنایی محسوب گردد.

زعفران: زعفران چاشنی و همچنین رنگ دهنده ی غذاها است که برای چربی و کلسترول و فشار خون، آرامش اعصاب، اسپاسم، بیماری های قلبی و سرطان، تقویت حافظه، بیماری هایی مانند آسم، درد معده، کم خونی و … موثر و مفید است.

گوشت قرمز: مفید برای کم خونی، تقویت حافظه، سلامتی قلب و عروق، استحکام استخوان بندی، کلسترول خون، تامین انرزی می باشد.

روغن زیتون : این روغن گیاهی مفید برای افسردگی، تقویت حافظه، بیماری های گوارشی، سکته قلبی و سلامتی و شادابی پوست و تقویت مو می باشد.

دستور پخت لم چاپس غذای خوش طعم و منحصر به فرد

در این مقاله شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه لم چاپس یکی از کباب های لذیذ و خوشمزه آشنا می سازیم. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بتوانید با پخت این کباب عالی لحظات خوشی را برای خود و خانواده بسازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو