۵۰ میلیون بــاد آورده!

منبع: دوستان

62

1399/4/7

12:35


 تنها چند ساعت زمان لازم بود که خبر واریز ۵۰ میلیون تومان به حساب برخی اهالی قلعه‌گنج و روستاهای اطراف آن در میان مردم بپیچد، با اینکه خیلی سریع حساب‌های پنجاه میلیونی مسدود شد. اما اهالی در این مدت کوتاه حدود پنج میلیارد تومان کارت کشیدند.

www.dustaan.com - 50 میلیون بــاد آورده!

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر چهارشنبه اهالی قلعه‌گنج که کارت امداد ولایت کمیته امداد داشتند وقتی متوجه واریز پنجاه میلیون تومان به کارتشان شدند، برای خالی کردن حساب خود به فروشگاه‌های طرف قرارداد با صندوق امداد ولایت رفتند و پشت در فروشگاه‌ها صف کشیدند. شهروزی، فرماندار قلعه‌گنج در توضیح اتفاقی که برای دارندگان کارت‌های امداد ولایت رخ داده است، گفت: «کارت امداد ولایت یک کارت اعتباری است که افراد تحت پوشش کمیته امداد از آن برخوردارند و هر چند وقت یک‌بار شارژ می‌شود و می‌توانند با آن از فروشگاه‌های طرف قرار‌داد با صندوق امداد ولایت خرید کنند. زمانی که خبر واریز پنجاه میلیون تومان پیچید عده‌ای برای استفاده از کارت به فروشگاه‌ها رفتند، اما هیچ یک از دارندگان این حساب‌ها نتوانستند وجه نقدی دریافت کنند و فقط کارت کشیدند. در یکی از فروشگاه‌ها حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان کارت کشیده شده‌است.»
وی در‌خصوص علت واریز این پول اظهار کرد: «کمیته امداد از واریز چنین وجهی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌است. هنوز مشخص نیست منشأ واریز این مبالغ به حساب اهالی چه بوده و پلیس فتا وارد عمل شده‌ است تا مشخص شود این رخداد بر اثر اشتباه یک کاربر بوده یا پای یک هکر در میان است.»
خیری جانفشان، خانم پنجاه ساله‌ای است که مبلغ پنجاه میلیون به حسابش واریز شد. او گفت: «من از چند سال قبل تحت پوشش کمیته امداد هستم و کارت من چند بار مبالغ هشتاد هزار تومان و صد و هشتاد هزار تومان شارژ شده بود. برای مبالغ واریزی برایم پیامکی نمی‌آید و این بار هم از اهالی شنیدم که چنین مبلغی شارژ شده و فکر کردم یک انسان خیر پیدا شده که به همه ما مبلغ قابل توجهی کمک کرده و به یک فروشگاه رفتم و کارت کشیدم و رسید هم گرفتم و قرار شد بعد مبلغ را به حساب قابل برداشت برایم واریز کند، اما چند ساعت بعد کارت مسدود شد.»
همچنین پسر خانم جانفشان در ادامه گفت: «تعداد فروشگاه‌هایی که برای مردم کارت کشیده‌اند تا بعد به آنها پول یا کالا دهند زیاد است و یکی از آنها یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان کارت کشیده و جمع مبلغ کل فروشگاه‌ها شاید بیشتر از
پنج میلیارد باشد.»
خان بی‌بی شهدوست یکی دیگر از اهالی قلعه‌گنج است که کارتش شارژ شده بود. او گفت: «من هشت فرزند بی‌سرپرست دارم و چند سالی هست که می‌خواهم یخچال و کولر بخرم، اما نمی‌توانم. وقتی شنیدم کارت را پنجاه میلیون تومان شارژ کرده‌اند به یک فروشگاه لوازم خانگی رفتم، اما کارت‌هایمان مسدود شده و فعلا از صد و هشتاد هزار تومانی که کمیته امداد ماهانه به حسابم می‌ریخت هم نمی‌توانم استفاده کنم.»
پیمان احمدی، مسؤول کمیته امداد قلعه‌گنج با اظهار بی‌اطلاعی از علت واریز چنین مبلغی به حساب اهالی گفت: هر مبلغ واریزی با هماهنگی کمیته امداد کل کشور  صورت می‌گیرد.
سراغ مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفتیم و او در توضیح ماجرا گفت: «با مسدود شدن حساب‌های افراد تحت پوشش و حساب کسانی که کارت کشیده بودند، جلوی بروز هر اختلال گرفته شد، اما این واریزی از درگاه کمیته امداد نبوده و علت بروز این اشتباه هنوز مشخص نیست.»

به این پست امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو