طرز تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره بسیار لذیذ و فوری

منبع: ستاره

163

1399/4/7

20:34


طرز تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره آن هم به روش اصیل شمالی برای خانواده‌های دو نفره! طعم بی‌نظیر بادمجان دودی و سیر برای پیش‌غذای سبک و سالم برای میزبانی گرم شما مناسب است.

طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی

 

ستاره | سرویس آشپزی - طرز تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره برای شما عزیزانی است که عاشق طعم بادمجان هستید و از ترکیب آن با سیر و گوجه لذت می‌برید. این پیش‌غذا، یکی از پیش‌غذاهای سنتی شمالی است و طرز تهیه‌ اصیل آن با بادمجان کبابی است. این پیش‌غذا را می‌توانید همراه با برنج به عنوان وعده اصلی هم نوش‌جان کنید و یا حتی به صورت انواع فینگر فود در نان‌های کوچک برای تولد‌ها و مهمانی‌ها سرو کنید. 

 

طرز تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره شمالی

مواد لازم
بادمجان 3 عدد
تخم مرغ 1 عدد
گوجه فرنگی 1 عدد متوسط
روغن به اندازه کافی
نمک و فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
سیر 2 حبه
رب گوجه در صورت تمایل

 

مواد اولیه میرزا قاسمی 2 نفره


 اگر دوست دارید میرزا قاسمی را برای تعداد کمتر یا بیشتر از دو نفر آماده کنید، مقدار مواد اولیه را ضرب یا تقسیم کنید.


دستور تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره مرحله به مرحله

  • برای تهیه‌ی میرزا قاسمی شمالی یا اصیل سنتی باید بادمجان‌ها را کباب یا دودی کنیم. برای این کار ۳ روش داریم. می‌توانید بادمجان‌ها را در فر به مدت ۴۰ دقیقه با دمای بالا کبابی کنید و یا آن‌ها را روی شعله گاز بگیرید. اما برای اینکه طعم بی‌نظیر دودی داشته باشند بهترین کار تهیه بادمجان کبابی روی ذغال است.
    نکته: اگر تمایلی به دودی کردن بادمجان‌ها ندارید می‌توانید پوست بادمجان را بگیرید و حلقه حلقه کنید و داخل یک ماهیتابه با روغن سرخ کنید.
  • اگر از روش کبابی کردن بادمجان استفاده کرده‌اید، برای اینکه پوست بادمجان‌ها را بگیرید بهترین کار این است که زیر شیر آب سرد این کار را کنید تا راحت‌تر پوستشان را بگیرید.
  • بعد از اینکه پوست بادمجان‌ها جدا شد، باید تخم بادمجان‌ها را بگیرید. برای میرزا قاسمی باید بادمجان‌ها به صورت پوره در بیایند. بنابراین آن‌ها را ساتوری کنید و یا به کمک گوشت کوب این کار را انجام دهید.
  • یک ماهیتابه بزرگ بردارید و داخلش روغن بریزید. کمی زرچوبه داخل روغن بریزید و سپس بادمجان‌ها را اضافه کنید و شروع به تفت دادن آن‌ها کنید.
    نکته: در بسیاری از رسپی‌های میرزا قاسمی برای مزه‌دار کردن بیشتر غذا و خوش طعم و عطر کردن آن، کره را به جای روغن مایع پیشنهاد کرده‌اند.
  • بعد از اینکه بادمجان‌هایمان خوب تفت خوردند، نوبت اضافه کردن سیرها می‌رسد. برای این مرحله، سیرها باید با سایز کوچک رنده شوند. 
  • گوجه‌ را داخل ظرف دیگری پوره یا رنده می‌کنیم و می‌گذاریم روی حرارت تا زمانی که آبش کشیده شود.
    نکته: می‌توانید در این مرحله برای خوش‌طعم‌تر کردن پیش‌غذایمان مقدار خیلی کمی آبلیمو یا آبغوره به گوجه اضافی کنیم.
  • بعد از اینکه گوجه کاملا آبش بخار شد، آن را به بادمجان در حال تفت اضافه می‌کنیم. در این مرحله از پخت میرزا قاسمی اگر از رنگ آن ناراضی بودید پیشنهاد می‌کنیم کمی رب گوجه فرنگی به موادتان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس به مقدار کافی و با سلیقه شخصیتان نمک و فلفل اضافه کنید.
  • حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ است. برای این مرحله از دو روش می‌توانید استفاده کنید: 1. تخم مرغ را جداگانه در ماهیتابه و روغن بشکنید و بعد از اینکه تخم مرغ پخت و یا به اصطلاح بست، آن را به بادمجان و گوجه اضافی کنید. 2. تخم مرغ را مانند املت به ترکیب بادمجان و گوجه اضافه کنید و روی شعله گاز هم بزنید تا زمانی که کاملا بپزد.
  • حالا میرزا قاسمی شما آماده است و می‌توانید در کنار زیتون، ماست و یا سبزی خوردن، نهار یا شام دو نفره‌تان را نوش جان کنید.

 

در آخر

طرز تهیه میرزا قاسمی ۲ نفره چیزی جز ترکیب بی‌نظیر بادمجان کبابی و گوجه و سیر نیست. طعم لذیذ این پیش‌ غذا می‌تواند نهار یا شام دو نفره شما را خاطره‌انگیز کند. پیشنهاد می‌کنیم برای زیبایی سفره‌تان مطلب «تزیین میرزا قاسمی مجلسی با ۵ ایده‌ هنرمندانه» را از نظر بگذرانید. همچنین در همین راستا، بازدید از مطالب «طرز تهیه یتیمچه کدو و بادمجان، غذای لذیذ گیاهی و رژیمی» و «طرز تهیه میرزا قاسمی با کدو و نکاتی برای طبخ آن» نیز خالی از لطف نیست.

فراموش نکنید که شما می‌توانید در قسمت نظرات و پرسش‌ها، سوالات و تجربیات آشپزی‌تان را با ما و دیگر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو