کیت وینسلت در نقش مدلی که وارد جنگ جهانی شد

منبع: ایران آرت

140

1399/4/7

23:03


داستان درباره بانویی خبرنگار است که در قالب عکاس-خبرنگار به جبهه جنگ جهانی دوم اعزام می‌شود و ماموریت می‌یابد واقعیت‌های پشت پرده رایش سوم را برملا کند.

ایران آرت: کیت وینسلت در فیلمی به کارگردانی الن کوراس به نقش لی میلر ظاهر می‌شود که از فعالیت در عرصه مُد وارد دنیای خبرنگاری شد و در خط مقدم مهم‌ترین جنگ تاریخ معاصر حضور یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، لیز هانا که برای نوشتن فیلمنامه "پست" استیون اسپیلبرگ نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد، فیلمنامه "لی" را می‌نویسد. داستان درباره بانویی خبرنگار است که در قالب عکاس-خبرنگار به جبهه جنگ جهانی دوم اعزام می‌شود و ماموریت می‌یابد واقعیت‌های پشت پرده رایش سوم را برملا کند. میلر به هدف خود می‌رسد اما در جریان آن به واقعیت‌هایی از زندگی گذشته خودش هم پی می‌برد.

هانا که مدیریت تولید پروژه "لی" را هم بر عهده دارد، فیلمنامه را بر اساس "زندگی‌های لی میلر" می‌نویسد؛ کتابی نوشته آنتونی پن‌رز درباره مادرش. انتظار می‌رود فیلمبرداری سال آینده میلادی کلید بخورد و قرار است گروه تولید به تمام آرشیو لی میلر دسترسی داشته باشند، از جمله به تمام عکس‌ها و روزنوشت‌های این خبرنگار سرشناس از دوران حضور در جبهه‌های جنگ.

کوراس که برای مستند "خیانت – نراخون" نامزد دریافت اسکار شده، بیش از ۵۰ فیلم در مقام فیلمبردار در کارنامه دارد. او مدیر فیلمبردار فیلم سینمایی "درخشش ابدی یک ذهن پاک" بود که وینسلت در آن ایفای نقش می‌کرد. این فیلمساز و فیلمبردار ۶۰ ساله آمریکایی در سریال‌های "اوزارک" و "تبصره ۲۲" کارگردانی را تجربه کرده بود.

میلر در جنگ جهانی دوم حدود ۳۵ سال داشت و حالا قرار است وینسلت ۴۴ ساله در "لی" نقش او را بازی کند. این بازیگر انگلیسی شش بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و یک‌بار برای "کتابخوان" اسکار بهترین بازیگر زن را برده است. میلر در ۷۰ سالگی به دلیل ابتلا به سرطان در انگلستان از دنیا رفت.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو