بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟


1,022

1399/4/8

05:55


معرفی برترین فیلم های سینمایی جدید ژانر اکشن که سال 2020 در آمریکا اکران شدند و امتیاز بالایی کسب کردند. از جهش یافته های جدید و بیوه سیاه تا تنت .

بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

۱۰ ساعت پیش
معرفی برترین فیلم های سینمایی جدید ژانر اکشن که سال 2020 در آمریکا اکران شدند و امتیاز بالایی کسب کردند. از جهش یافته های جدید و بیوه سیاه تا تنت .

بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟

اختصاصی سلام سینما - ژانر اکشن را می‌توان به جرات محبوب‌ترین ژانر فیلم، به خصوص در بین مردان دانست. همواره بیشترین تولیدات هالیوود در طول یک سال، به فیلم‌های ژانر اکشن اختصاص می‌یابد که همین حقیقت را می‌توان دلیل اهمیت این ژانر سینمایی دانست.

به همین دلیل ما در سلام سینما تصمیم گرفتیم تا بهترین فیلم‌های سینمایی ژانر اکشن در سال 2020 را براساس امتیاز آن در سایت IMDB منتشر کنیم.

*** لازم به ذکر است آن فیلم‌هایی که هنوز فرصت اکران پیدا نکرده‌اند، پس از اکران امتیاز و توضیحات آنان در این لیست تغییر خواهد کرد. ***

ژانر اکشن چیست؟

اکشن از ژانرهای معروف سینمایی است که در آن یک یا چند قهرمان اصلی با درگیری‌‌های فیزیکی، رزمی و جنگی به دنبال رسیدن به اهداف والا و انسانی هستند. قهرمان فیلم برای پیروزی باید بر دشمنان خود غلبه کند.

فیلم اکشن شامل ویژگی‌هایی مثل تعقیب و گریز، نجات، نبرد، مبارزه، فرار، فجایع مرگبار ، ریتم سریع روایت ، قهرمان های مثبت ماجراجو و اغلب دو بعدی و نبرد میان قهرمان و ضدقهرمان می‌باشد.

بهترین فیلم‌های اکشن 2020

- آقایان (The Gentlemen)

امتیاز : 7.9 (151518 رای)

ژانر : اکشن ، کمدی ، جنایی

آقایان (The Gentlemen) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

جدیدترین اثر «گای ریچی» ، داستان یک مرد آمریکایی با استعداد است که از دانشگاه آکسفورد فارغ­ التحصیل شده. او یک امپراطوری تولید ماریجوانا راه انداخته و برای اینکه امنیت کسب ­و کارش را تامین کند ، مزارعش را در املاک اشراف ­زادگان احداث کرده است. او می ­خواهد تمام مزارعش را به یک میلیاردر آمریکایی بفروشد اما در این راه با موانعی روبرو می‌شود.

در «آقایان»(The Gentleman) ، هر فاکتوری از یک فیلم اکشن جنایی جذاب که بخواهید وجود دارد. اخاذی ، فریب ، قتل ، الیگارش ­های روسی ، گانگسترهای خیابانی و خبرنگار باج ­گیر.

این فیلم دومین همکاری «گای ریچی» و «هیو گرانت» پس از فیلم «مردی از یو ان سی ال ای» (U.N.C.L.E.) است.

 

- استخراج (Extraction)

امتیاز : 6.8 (124714 رای)

ژانر : اکشن ، جنایی ، هیجان­انگیز

خارج کردن - Extraction - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

حتما وقتی بدانید که کارگردان «استخراج»(Extraction) یعنی «سم هارگریو» که اولین فیلم بلند سینمایی خود را در مقام کارگردان تجربه می‌کند ، پیش از این بدلکار «کریس ایوانز» و طراح صحنه‌های اکشن بخش عمده‌­ای از آثار کمپانی مارول بوده است، بیش از پیش به تماشای یک فیلم اکشن به کارگردانی او ترغیب خواهید شد.

«برادران روسو» به عنوان تهیه ­کننده و نویسنده در کنار «هارگریو» حضور دارند. فیلمنامه‌­ی «استخراج»(Extraction) نیز اقتباسی از رمان تصویری «سیداد»(Ciudad) اثر «برادران روسو» است.

از دیگر نکات جالب این فیلم ، نقش ­آفرینی «گلشیفته فراهانی» در یکی از نقش­‌های مکمل است که با بازخوردی بسیار مثبت از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد.

*همه نقدهای فیلم «استخراج»(Extraction)*

 

- پسران بد تا ابد (Bad Boys For Life)

امتیاز : 6.7 (100413 رای)

ژانر : اکشن ، کمدی ، جنایی

پسران بد تا ابد (Bad Boys For Life) -  بهترین فیلم های اکشن سال 2020

«مارکوس» و «مایک» با نقش آفرینی «ویل اسمیت» و «مارتین لورنس»، دو افسر پلیس میامی هستند که در حال گذراندن بحران میانسالی هستند. در همین روزها ، اداره‌ی پلیس میامی آن‌ها را به بخش تازه تاسیس و ویژه‌ی «AMMO» انتقال می‌دهد تا در عملیات دستگیری فردی بی‌رحم بنام «آرماندو آرماس» که رئیس کارتل مواد مخدر میامی است، شرکت داشته باشند.

«عادل العربی» و «بلال فلاح» کارگردانان فیلم‌های کمدی ، کارگردانی «پسران بد تا ابد»(Bad Boys For Life) را بر عهده دارند. این اولین تجربه‌ی کارگردانی آنان در هالیوود است. آن‌ها قسمت چهارم از دنباله‌ی سینمایی «پلیس بورلی هیلز» را با بازی «ادی مورفی» در دست ساخت دارند.

 

- سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog)

امتیاز : 6/6 (67624 رای)

ژانر : ماجراجویی ، کمدی ، اکشن

سونیک خارپشت (Sonic The Hedgehog) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

این فیلم براساس یکی از فرنچایزهای جهانی پرفروش کنسول بازی «سگا» به نام «سونیک خارپشت» ساخته شده است. این فیلم درباره‌ی «سونیک» سریع‌ترین خارپشت جهان است که با خانه‌ی جدیدش روی کره زمین چندان راحت نیست. او دوست جدیدی به نام «تام» با نقش‌آفرینی «جیمز مارسدن» پیدا می‌کند و آن‌ها با هم تصمیم می‌گیرند تا شخصیت منفی داستان یعنی «دکتر روباتنیک» را متوقف کنند.

از نکات جالب فیلم می‌توان به این اشاره کرد که تنها دلیل «جیم کری» برای پذیرفتن نقش «دکتر روباتنیک» ، این بوده که دخترش از کودکی شیفته‌ی بازی «سونیک» بود.

کارگردانی «سونیک خارپشت»(Sonic The Hedgehog) بر عهده­‌ی «جف فاولر» بوده است. او پیش از این برای کارگردانی انیمیشن کوتاه «موش صحرایی شکست خورده» ، برنده‌ی جایزه اسکار شده بود.

 

- جهش یافته های جدید (The New Mutants)

ژانر : اکشن ، ترسناک ، علمی تخیلی

تاریخ اکران : 28 آگوست 2020

جهش یافته های جدید (The New Mutants) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

این فیلم داستان پنج نوجوان جهش یافته است که در خود توانایی‌های خاصی کشف می‌کنند اما بر خلاف میل خود ، در یک تاسیسات مخفیانه نگهداری می‌شوند. بنابراین آن‌ها تصمیم میگیرند تا برای فرار از این تاسیسات و گناهان گذشته‌ی خود برنامه‌ریزی کنند و جان خود را نجات دهند.

حضور «میسی ویلیامز» در نقش اول یک فیلم پس از حضور موفقیت آمیزش در سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) می تواند مخاطبان زیادی را برای فیلم «جاش بون» جذب کند. از فیلم های دیگر «جاش بون» می توان به فیلم موفق «بخت پریشان ما» اشاره کرد.

 

- زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، هیجان انگیز

تاریخ اکران : 20 نوامبر 2020

زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

«جیمز باند» که خود را بازنشسته کرده و دوران بازنشستگی‌اش را با یک زندگی آرام در جامائیکا می‌گذراند ، با درخواست کمک از یک دوست قدیمی بنام «فلیکس لایتر» با نقش آفرینی «جفری رایت»،مامور CIA، مواجه می‌شود. درخواست او برای کمک به نجات یک دانشمند ربوده شده ، از آن چیزی که در ابتدا تصور می‌شد نیز خطرناک‌تر است و «باند» را با تعداد زیادی از افراد شیطان صفت مسلح به آخرین فناوری‌های جدید روبرو می‌کند.

نقش‌آفرینی تعداد زیادی از بازیگران مطرح و پرافتخار هالیوود مانند «کریستوف والتز» ، «رامی مالک» ، «رالف فاینس» ، «لئا سیدو» ، «آنا د آرماس» و «جفری رایت» می‌تواند انتظار برای تماشای «زمانی برای مردن نیست»(No Time To Die) را بسیار دشوار کند.

«دنیل کریگ» نیز اعلام کرده است که این آخرین حضورش در فرنچایز «جیمز باند» خواهد بود.

 

- مولان (Mulan)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، درام

تاریخ اکران : 21 آگوست 2020

مولان (Mulan) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

یک دختر جوان خدمتکار چینی برای نجات جان پدرش در جنگ ، خود را به عنوان یک جنگجوی مرد جا می‌زند و جای او را در ارتش می‌گیرد. به همین منوال او تبدیل به قهرمان جنگ می‌شود.

این فیلم براساس انیمیشنی با همین نام محصول سال 1998 اثر «تونی بانکرافت» و « بری کوک» ساخته شده است.

کارگردانی لایواکشن «مولان»(Mulan) بر عهده‌ی «نیکی کارو» است که در گذشته از او آثاری متوسط مثل «نهنگ سوار» ، «همسر نگهبان باغ وحش» و «مک فارلند» را دیده‌ایم.

جالب است بدانید که این اولین لایواکشن از کاراکتر مولان نیست. اولین آن در فیلم «روزی روزگاری» شبکه ABC با نقش آفرینی «جیمی چانگ» اتفاق افتاده بود.

 

- بیوه سیاه (Black Widow)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، علمی تخیلی

تاریخ اکران : 6 نوامبر 2020

بیوه سیاه (Black Widow) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

«بیوه سیاه» (Black Widow) که نام اصلی‌اش «ناتاشا رومانوف» است ، در بدو تولد توسط سرویس اطلاعاتی شوروی ربوده می‌شود تا به عنوان مامور ویژه فقط در خدمت این سازمان باشد. پس از فروپاشی شوروی، سرویس اطلاعاتی روسیه به دنبال آن است تا او را به قتل برساند. صحنه‌ها‌ی این درگیری به شهر نیویورک می‌رسد. جایی که حالا او یک مامور ویژه‌ی مستقل است.

این هشتمین بار است که «اسکارلت جوهانسون» ، ایفای نقش «ناتاشا رومانوف» را بر عهده گرفته است. از دیگر بازیگران این فیلم نیز می توان به «فلورنس پیو» ، «ریچل وایس» ، «رابرت داونی جونیور» و «دیوید هاربر» اشاره کرد.

اتفاقات این فیلم پس از اتفاقات فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» محصول سال 2016 رخ می‌دهد.

 

- تنت (Tenet)

ژانر: اکشن ، علمی تخیلی ، هیجان انگیز

تاریخ اکران : 12 آگوست 2020

تنت (Tenet) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

جزئیات زیادی از داستان جدیدترین فیلم «کریستوفر نولان» در دسترس نیست اما چیزی که خود او در مصاحبه‌هایش درباره‌ی «تنت»(Tenet) گفته است، حکایت از آن دارد که پس زمینه اصلی داستان فیلم، درباره‌ی مسائل جاسوسی بین‌المللی است.

جزئیات دیگری که درباره‌ی فیلم در اختیار است ، برگرفته از دو تریلر منتشر شده از فیلم است که نشان می‌دهد مانند فیلم «تلقین» ، این بار نیز «نولان» چاشنی زمان را وارد فیلم خود کرده است.

«رابرت پتینسون» از بازیگران اصلی فیلم نیز در مصاحبه‌ای گفته است که فقط یک بار آن هم در اتاقی قفل شده، در کمپانی برادران وارنر، این اجازه را پیدا کرده تا کل فیلمنامه را بخواند.

 

- مرد آزاد (Free Guy)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، کمدی

تاریخ اکران : 11 دسامبر 2020

مرد آزاد (Free Guy) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

داستان این فیلم درباره‌ی یک کارمند بانک بنام «گای» با نقش آفرینی «رایان رینولدز» است که ناگهان خود را در دنیای بی رحمانه‌ی یک بازی کامپیوتری می‌یابد. کارگردانی «مرد آزاد»(Free Guy) بر عهده کارگردان سریال «چیزهای عجیب‌تر» یعنی «شاون لوی» است.

این دومین نقش آفرینی مشترک «رایان رینولدز» و «تایکا وایتیتی» پس از فیلم «فانوس سبز» محصول سال 2011 است. همچنین این دومین باری است که «رایان رینولدز» نقش کاراکتری با نام «گای» را ایفا می‌کند. اولین بار آن در انیمیشن «غارنشین‌ها» بود.

 

- زن شگفت ­انگیز 1984(Wonder Woman 1984)

ژانر : اکشن ، ماجراجویی ، فانتزی

تاریخ اکران : 2 اکتبر 2020

زن شگفت ­انگیز 1984(Wonder Woman 1984) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

هیچ گونه اطلاعاتی درباره‌ی داستان «زن شگفت انگیز 1984»(Wonder Woman 1984) در دسترس نیست. تنها همه می‌دانیم که دنباله‌ای بر «زن شگفت انگیز» محصول سال 2017 است. «پتی جنکیز» پس از ساخت اولین قسمت این فرنچایز ، بار دیگر مورد اعتماد مدیران کمپانی دی سی قرار گرفته تا دومین قسمت را نیز بسازد.

«هانس زیمر» که پیش‌تر اعلام کرده بود، پس از موسیقی فیلم «بتمن در برابر سوپرمن : طلوع عدالت» محصول سال 2016 ، دیگر حاضر به ساخت موسیقی فیلم‌های ابرقهرمانی نیست، پس از ساخت قسمت اول فرنچایز «زن شگفت انگیز»، تمام قطعه‌های موسیقی «زن شگفت انگیز 1984»(Wonder Woman 1984) را ساخته است.

 

- کینگزمن (The King’s Man)

ژانر: اکشن ، ماجراجویی ، کمدی

تاریخ اکران : 18 سپتامبر 2020

کینگزمن (The King’s Man) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

سومین قسمت دنباله «کینگزمن» (The King’s Man) پس از «خدمت محرمانه» محصول سال 2014 و «حلقه طلایی» محصول سال 2017 ، در واقع مقدمه ای بر قسمت اول این دنباله یعنی «خدمت محرمانه» است.

«آرون تایلر جانسون» ، «رالف فاینس» ، «جما آرترتون» و «استنلی توچی» از بازیگران این فیلم هستند. کارگردانی این قسمت نیز طبق روال گذشته به «متیو وان» سپرده شده است.

بازیگران مشهوری مانند «برد پیت» ، «ریچل وایس» و «نیکولاس کیج» برای نقش‌آفرینی در این فیلم مد نظر قرار داشتند.

«آرون تیلور جانسون» نیز که نقش «لی آنوین» را در این فیلم برعهده دارد ، پیش تر پیشنهاد ایفای نقش «گری آنوین» یا همان «اگزی» را در فیلم «خدمت محرمانه» رد کرده بود.

 

- سگ تازی(Greyhound)

ژانر : اکشن ، درام ، تاریخی

تاریخ اکران : 10 جولای 2020

سگ تازی(Greyhound) - بهترین فیلم های اکشن سال 2020

این فیلم براساس رمان «چوپان خوب» اثر «سی اس فروستر» ساخته شده است. داستان فیلم درباره‌ی یک فرمانده بی‌تجربه نیروی دریایی آمریکا در اوایل جنگ جهانی دوم است که می‌بایست کشتی جنگی نیروهای متفقین که تحت تعقیب زیردریایی نیروهای نازی می‌باشد را از اقیانوس اطلس نجات دهد.

صحنه‌های جنگی و تعقیب و گریزهای دریایی هیجان زیادی را به مخاطب القا می‌کند.

این دومین حضور «تام هنکس» پس از «لیگ خودشان» در فیلمی جنگی با مضمون جنگ جهانی دوم است. کارگردانی «سگ تازی»(Greyhound) بر عهده‌ی «آرون اشنایدر» است. او در سال 2004 برای فیلم کوتاه جنگی «دو سرباز» جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرده بود.

 

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های ژانر اکشن 2019


بهترین سریال‌های جنایی که نباید از دست بدهید


بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb


بهترین سریال های تاریخی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو