موسسات کنکور خوب است یا نه؟

موسسات کنکور خوب است یا نه؟


منبع: بیتوته

133

1399/4/8

07:54


موسسات کنکور خوب است یا نه؟



موسسات کنکور, کلاس های کنکور, کلاس کنکور

موسسات کنکور

 

یکی از پرسش های رایج دانش آموزان شرکت در کلاس های کنکور است ولی در بین تبلیغات متعدد و رنگارنگ موسسات باید به نکات مهمی در انتخاب کلاس کنکور توجه کنید. در این پست سعی شده به نکاتی اشاره شود که بهتر انتخاب کنید.

بهترین راه برای بررسی تأثير کلاس کنکور در قبولی نظر داوطلبان کنکور در سالهای قبل است.

 

موسسات کنکور, کلاس های کنکور, کلاس کنکور

شرکت در کلاس کنکور

 

چند گروه از دانش آموزان وجود دارند که ثبت نام و شرکت در این نوع کلاس ها برای این اشخاص میتواند بسیار موثر و حتی گهگاه ضروری باشد:

دانش آموزانی که در مدرسه، کلاس های درسی خوب و اثربخشی از سوی دبیران دریافت نمی کنند و به شدت در بعضی دروس کمبود دارند. در این شرایط آنها میتوانند با شرکت در کلاس های کنکور، احتیاج و خلأهای اموزشی خویش را پر کنند.

 

دانش آموزانی که با وجود کلاس های درسی پربار در مدرسه باز هم به هر علتی در بعضی دروس و یا بعضی مباحث درسی سخت، دچار مشکل هستند و نمی توانند با مطالعه در منزل یا تمرین های بیشتر این مشکل را رفع کنند.

 

دانش آموزانی که پشت کنکوری هستند و از فضای مدرسه و درس دور شده اند و برای افزایش روحیه یا رفع بعضی اشکالات جزیی در دروس، احتیاج به شرکت در بعضی کلاس های کنکور را دارند تا بتوانند علاوه بر اموزش نکات مبهم درسی، با قرار گرفتن در فضایی مثل مدرسه و ایجاد حس رقابتی در کلاس، روحیه و انگيزه ی بالایی برای ادامه ی مطالعه های خویش بدست آورند.

 

دانش آموزانی که با وجود مطالعه ی زیاد، در تست زنی یا مدیریت زمان در جلسه ی کنکور دچار مشکل هستند و احتیاج دارند تا در کلاس های اموزش تست زنی شرکت کنند و روش های لازم را یاد بگیرند.

 

موسسات کنکور, کلاس های کنکور, کلاس کنکور

انتخاب کلاس های کنکوری مناسب

 

در کلاس کنکور کدام دروس شرکت کنیم؟

 

- چنانچه میخواهید در کلاس تدریس خصوصی کنکور درسی شرکت کنید که در آن ضعف دارید.

نباید چشم بسته در کلاس کنکور همه دروس ثبت نام کنید.

 

- از طرف ديگر کلاس کنکور می تواند برای رفع اشکال استفاده شود.

به عنوان نمونه یکی دو جلسه کلاس خصوصی کنکور برای رفع اشکال در مبحث مشتق ریاضی.

 

- شرکت در کلاس کنکور برای دروس رشته ریاضی بیش از تجربی و انسانی رواج دارد.

در رشته تجربی کلاس کنکور زیست و در رشته انسانی تدریس خصوصی عربی کنکور معمول تر است.

 

موسسات کنکور, کلاس های کنکور, کلاس کنکور

تبلیغات متعدد و رنگارنگ موسسات کنکور

 

چند توصیه مهم در انتخاب کلاس های کنکوری مناسب

قبل از رفتن به کلاس کنکور نخست باید واقع بین باشید و ببینید آیا حقیقتا به کلاس کنکور احتیاج هست و چنانچه خودتان در منزل تلاش کنید و برای آن درس وقت بیشتری بگذارید و با منبع های مناسب کار کنید، مشکلاتان با این درس حل نمی شود؟؟؟

 

بهتر است چنانچه مشکل جدّي در یادگیری دروس ندارید وقت خود را با گذراندن در کلاس های اموزشی تلف نکنید، بهتراست برای رفع مشکلات خویش از کتاب های اموزشی و یا هر منبع و شیوه دیگری که حس می کنید برای شما موثر است بهره ببرید و وقت مطالعه ی خود را تلف نکنید.

 

چنانچه در حال تحصیل در مدرسه هستید و هنوز درستان تمام نشده است به دنبال ثبت نام در چنين کلاس هایی نباشید، زیرا نه تنها تأثیرات مفیدی برای شما نخواهد داشت بلکه بیشتر باعث خستگی جسمی شما خواهد شد. در صورت احتیاج هم شرکت در کلاس های کنکور را به زمان هایی غیر از روزهای مدرسه موکول کنید.

 

حقیقت این است که هیچ کلاس و مؤسسه ای نمی تواند ضمانت این را بدهد که شما در بهترین رشته قبول خواهید شد و این حرف، تبلیغاتی بیش نیست. شرکت در کلاس های اموزشی و کنکور تنها میتوانند سرعت شما در راستای رسیدن به موفقیت را بالا ببرند و تنها اراده، سعی و همت شماست که میتواند شما را موفق سازد.

 

به علت وجود موسسه های بسیار، پیدا کردن بهترین کلاس کنکور میتواند قدری سخت باشد. ضروری است در این مسیر از تبلیغات گسترده و امار و ارقام غیر منطقی بعضی از اموزشگاه ها دوری کنید، مهم این است که خود به تنهایی دست بکار شوید. چنانچه احتیاج به کلاس کنکور دارید، از هر منبعی که می شناسید به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنید. مقصود شما قبولی در کنکور است، پس با انتخاب کلاس مناسب، برای وقت و هزینه خود ارزش قائل شوید.

 

تحقیق در خصوص موسسه پیش از ثبت نام را جدّي بگیرید. کنکور مسأله حساسی است و اشتباه در انتخاب سبب هدر رفتن یک سال از عمرتان می شود. در کنار تمام این موضوعات، مسئله مهم تلاش خود شماست. هر چقدر یک آموزشگاه عالی و کامل باشد تا خودتان پشتکار نداشته باشید به نتیجه مناسب نخواهید رسید.

 

موسسات کنکور, کلاس های کنکور, کلاس کنکور

تبلیغات متعدد موسسات کنکور

 

زمان برگزاری کلاس کنکور

یکی ديگر از موردهای مهم برای ثبت نام کلاس کنکور زمان برگزاری کلاس ها می باشد. زمان برگزاری کلاس ها و تداخل نداشتن آن با برنامه ریزی شما برای کارها و مطالعه و یا حتی کلاس های مدرسه هم مهم است.

 

تلاش کنید زمان کلاس ها را به صورتی انتخاب نمایید که بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید و مزاحم کار های ديگر شما نباشد. مواظب کلاس های که در روز های خاص مثل جمعه که پس از ازمون های آزمایشی برپا می شود هم باشید زیرا همیشه کلاس های خوبی نخواهند بود.

 

بهترین کلاس کنکور چه خصوصیت هایی دارد؟

- مدرس قدرتمند

- روش اموزشی مناسب

- بسترهای ارتباطی بروز

 

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو