چگونگی بازگردانی فایل های از دست رفته در اندروید

چگونگی بازگردانی فایل های از دست رفته در اندروید


منبع: مینویسم

161

1399/4/8

14:37


بازگردانی فایل های از دست رفته در اندروید

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

هر کسی می‌داند به طور اتفاقی اگر فایلی حذف شود چقدر سخت است.این اتفاق در یک لحظه اتفاق می‌افتد و ممکن است یکی از خاطره های خوب شما باشد یا شاید یک فایل مهم برای کارتان بوده است.هر چه که باشد از دست دادن این فایل های مهم وحشتناک است،اما حال اتفاق افتاده است.در این جا ریکاوری اطلاعات اندروید به کمک ما می آید؛احتمالا راهی برای بازگرداندن فایل های پاک شده وجود دارد که بستگی به فایل و این که چگونه آن را حذف کردید و چقدر خوش شانس هستید دارد.متدهای ریکاوری زیادی وجود دارد که احتمالا برای شما پاسخ گو خواهند بود.

بهترین تکنیک ها برای بازگردانی فایل های از دست رفته

در این مقاله به بهترین تکنیک ها برای ببازگردانی فایل های از دست رفته اندروید اشاره می کنیم.قبل از انجام هر کاری این متن را بخوانید.
اگر شما این مقاله را می‌خوانید؛احتمالا فایل مهمی را حذف کرده اید.مهم ترین چیز در مورد ریکاوری دیتا برای اندروید این است که هرچه زودتر از تلفن خود استفاده نکنید.این کار شانس بازگرداندن فایل از دست رفته را بیشتر می کند.وقتی فایلی را حذف می کنید؛دیتای آن کاملاً از بین نرفته است.

اندروید فضایی را مشخص می‌کند که در آن اطلاعات به عنوان حذف شده یا خالی ذخیره می شوند و این یعنی شما نمی توانید فایل را پیدا کنید و اندروید به آن به عنوان یک فایل از دست رفته نگاه می کند.بنابراین جاهایی که دیتاها ذخیره شده‌اند باید توسط فایل های جدید جایگزین شوند‌.وقتی این اتفاق می‌افتد که فایل حذف شده و شما نتوانید آن را بازگردانید.به این دلیل باید استفاده از تلفن خود را متوقف کنید و از گرفتن عکس ها یا نصب اپلیکیشن های جدید خودداری کنید.در حقیقت پیشنهاد می‌شود که تلفن خود را در حالت پرواز قرار دهید.به این طریق از دانلود ایمیل ها؛تصاویر واتساپ یا دیگر آپدیت ها خودداری می‌شود.

خوش بختانه نیازی به چنین کاری نیست.اولین گزینه ساده تر و آسان تر است.اما مهم تر آن است که باید ابتدا به شما بگویم تا بیشترین شانس را برای بازگرداندن فایل ها داشته باشید‌.متوجه شدید؟عالی است.پس بیایید بهترین گزینه ها را برای بازگرداندن دیتای اندروید بررسی کنیم.

۱) سطل زباله

اگر خوش شانس باشید؛ فایل های خود را حذف نمی کنید.مانند PC بسیاری از اپلیکیشن های اندروید یک سطل زباله دارند که یعنی این فایل ها کاملا حذف نشده است.مثلا اپلیکیشن گالری یک شبکه امنیت دارد که برخی عکس ها در آن می ماند.

برای چک کردن سطل زباله تان به سادگی احتیاج دارید که به بخش عکس ها یا گزینه آلبوم بروید و سپس منوی بالایی را انتخاب کنید.این کار منویی برای شما باز خواهد کرد که شامل گزینه ی سطل زباله می شود؛آن را انتخاب کنید و به فولدری خواهید رفت که تمام عکس های حذف شده شما در آن قرار دارد.

ریکاوری فایل ها

دیگر اپلیکیشن ها هم این گزینه را دارند؛مثل مدیریت فایل محبوب اکسپلور ES. هر اپلیکیشنی که برای عکس های حذف شده استفاده می کنید را برای قابلیت سطل زباله چک کنید.

۲) cloud back up

عکس های گوگل یک سطل دارند که عکس ها را برای ۶۰ روز نگه می دارند اما این کمی متفاوت عمل می کند.(توسط برگرداندن عکس ها به گوگل درایو) یعنی حتی اگر عکس ها را کاملا از اپلیکیشن دیگری حذف کرده باشید؛باز هم از طریق عکس های گوگل می توانید آن ها را بازگردانید‌.

اگر عکس ها یا ویدیو های خود را این جا نمی بینید،پس سطل را از منوی hamburger در بالا سمت چپ انتخاب کنید.فایل ها در آن جا ۶۰ روز زنده می مانند.اگر هم چنان شانسی نداشتید؛می توانید به سایت photos.google.com بروید و فولدر زباله را از منوی hamburger انتخاب کنید.

حتی اگر عکس ها را از سطل زباله گوگل حذف کردید؛هم چنان شانس بازگرداندن آن ها وجود دارد پس سریعا آن ها را چک کنید.چیزی که درباره ی گوگل درایو نمی دانید؛این است که می تواند هر فولدری در دستگاه شما را باز گرداند.پس عکس ها را باز کنید؛به تنظیمات گوشی بروید و سپس بازگرداندن فولدر های دستگاه را انتخاب کنید.این یک کار مفید برای جلوگیری از از دست دادن دیتاهای اندروید در آینده است.البته دیگر اپلیکیشن ها مثل جیمیل نیز فایل ها را در cloud ذخیره می کنند.

مطالب مرتبط : بازیابی رمز عبور جیمیل

۳) بازگرداندن عکس های واتس آپ

اگر عکس های واتس آپ را تصادفا حذف کرده اید؛چندین گزینه برای بازگرداندن آن ها وجود دارد.اول این که back up واتس آپ را چک کنید.به تنظیمات بروید و سپس chats و بعد chat backup.حالا باید اطلاعاتی را ببینید که به شما می گوید چه زمانی آخرین backup انجام شده است.اگر اخیرا بوده است پس اپلیکیشن را حذف کنید و سپس دوباره از playstore آن را نصب نمایید.

این کار سبب می شود چت های قدیمی و فایل هایتان باز گردد.هم چنین می توانید عکس ها را به گوگل درایو باز گردانید.اما چه می شود اگر تصادفا بگوئید خیلی وقت پیش backup انجام داده اید؟چه می شود اگر عکس ها را حذف کرده باشید سپس عکس های backup جدیدی را سیو کرده باشید.

حتی در این حالت؛نیز امید وجود دارد.به آن دلیل است که واتس آپ فایل های back up زیادی را در گوشی شما نگه می دارد و به شما می گوید کدام عکس ها از سرور قابل بازگشت هستند.در واتس آپ گزینه ی database را انتخاب کنید.در آن جا تعدادی فایل می بینید به نام های msgstore-2020-1-5 و غیره.به راحتی می توانید عکس اخیر را پیدا کرده و اسم آن را جایگزین کنید.هم چنین می توانید در فولدر فایل های واتس آپ به دنبال عکس هایتان بگردید.

به یاد داشته باشید واتس آپ کپی عکس هایی که می فرستید را نگه می دارد.پس اگر عکسی را برای شخصی فرستادید و سپس آن را از فولدر گوشی تان حذف کردید؛باز هم کپی آن در فولدر واتس آپ وجود دارد یا می توانید از فردی که آن عکس را برایش فرستادید بپرسید.

۴) اپلیکیشن ریکاوری دیتای اندروید برای PC

اگر هیچ کدام از موارد بالا عمل نکرد؛باید راه حل سوم را امتحان کنید.اپلیکیشن ریکاوری دیتای اندروید گاهی می تواند دیتاهایی که از دست رفته را بازگرداند.

این کار توسط جستجوی این که این دیتا کجا ذخیره شده است؛انجام می گردد حتی اگر در اندروید حذف شده باشد.در این جا توقف استفاده از تلفن تا جایی که ممکن است پر اهمیت می گردد.تا دیتاهایی که سعی دارید بازگردانید خراب نشوند.هم چنین نصب جدید اپلیکیشن ریکاوری دیتاها در گوشی هوشمند شما احتمالا سبب می شود فایل هایی که می خواهید سیو کنید؛لغو و باطل شوند.

برای جلوگیری از این مشکل همیشه باید از اپلیکیشن ریکاوری کامپیوتر و دکستاپ استفاده کنید.ما Recuva را پیشنهاد می کنیم.این اپلیکیشن را نصب کنید و با آن فایل های از دست رفته را برگردانید.این متد از ریکاوری دیتای اندروید برای فایل هایی که در مموری کارت ذخیره شده اند؛نسبت به فایل هایی که در داخل گوشی ذخیره شده اند؛بهتر عمل می کند.

مطالب مرتبط : بازگردانی ایمیل های فراموش شده

۵) اپلیکیشن های ریکاوری دیتای اندروید در playstore

اگر Recuva جواب نداد؛قدم بعدی نصب اپلیکیشن های ریکاوری دیتای اندروید مستقیما روی دستگاه تان می باشد.با این کار نتایج مختلفی نخواهید گرفت.اما اپلیکیشن های متفاوت از متدهای مختلفی استفاده می کنند؛پس امتحان کردن آن ها ضرر نخواهد داشت.

۶) بازگرداندن فایل

شاید هر از گاهی بخواهید فایلی را باز گردانید.مثلا شاید یک عکس را سیو کنید و فقط قادر باشید بخشی از آن را ببینید یا ویدیویی را باز گردانید که قابل پخش شدن نباشد.اگر این اتفاق افتاد؛خدماتی وجود دارد که فایل های آسیب دیده را دوباره باز می گردانند.این کار وابسته به این که چقدر فایل اورجینال قابل دسترس است امکان پذیر می باشد.

بازگرداندن فایل های پاک شده

برنامه های دیگری هم وجود دارد که خدمات یکسانی را ارائه می کنند اما ما برنامه هایی را پیشنهاد می کنیم که توسط انسان های واقعی ساخته شده باشند.در غیر این صورت شما هزینه ی بیهوده ای را برای اپلیکیشن های مختلفی که کارساز هم نیستند؛پرداخت می کنید.

۷) خدمات ریکاوری دیتای اندروید

وابسته به این که چقدر امیدوار یا ناامید هستید؛گزینه دیگر می تواند استفاده از خدمات ریکاوری دیتا باشد.این خدمات دیتاهای هر سیستمی را بازمی گرداند و از متدهای مختلفی استفاده می کنند.برای مثال یک کمپانی به نام ontract.com گفته است که اگر دیتا را ذخیره کرده باشید؛می توانند آن را برای شما باز گردانند.این کمپانی ها باید سیستم شما را حضورا چک کرده و ترکیبی از استراتژی ها را عملی کنند که پروسه ی بازگردانی فایل انجام شود.من از این کمپانی ها استفاده نکرده ام اما اگر فایلی قابل بازگشت باشد؛شما متحمل هزینه بالا نخواهید شد.

تنها مسئله این است که این متد نسبت به بقیه گزینه ها گران تر خواهد بود.پس باید قبل از تصمیم گیری با دقت فکر کنید.اگر فایل هایی را از دست داده اید که مربوط به یک بازی یا اپلیکیشن دانلود شده در playstore بوده است احتمالا بتوانید با کمک گرفتن از سازنده آن ها را باز گردانید.به این دلیل که سازنده ها سرور را که شامل backup فایل ها هستند مدیریت می کنند.هم چنین روش بازگرداندن اپلیکیشن ها را ناخودآگاه می دانند.در هر صورت شانس کمی برای بازگرداندن فایل های از دست رفته حساب شما یا فراهم کردن مسیر برای کمک به انجام کارها وجود دارد.

مطالب مرتبط : ایجاد بک آپ در ویندوز ۱۰

نکات آخر 

متاسفانه تضمین قطعی برای بازگشتن فایل های پاک شده اندروید وجود ندارد.با وجود شانس و قطعیت هم چنان شانس منطقی کمی وجود دارد.اما می خواهم یک نکته به شما بگویم.از دست دادن فایل ها یک تجربه بسیار وحشتناک است.وقتی احساسی و ناامید و خسته می شویم؛تصمیمات زود هنگامی می گیریم یا کارهایی انجام می دهیم که در حالت نرمال انجام نمی دهیم.

پس اگر به فکر خرج کردن مبلغ زیاد برای نرم افزار های بازگردانی فایل هستید که عملا جواب گو نیستند یا اخیرا ساعات زیادی را صرف بازگردانی فایل های از دست رفته کرده اید،بهتر است دید خود را عوض کنید.هر کاری که می خواهید انجام دهید برای بار دوم سریع تر انجام خواهد شد.

حالا نیز زمانی را به یاد می آورید که فایل های گم شده تان را باز گرداندید.پس با از دست رفتن فایل هایتان دیوانه نشوید.امیدوارم یکی از این متدهای بازگردانی دیتای اندروید برای شما جواب دهد و بتوانید فایل هایتان را به یک باره باز گردانید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو