لباس پوشیدن در دوره بارداری و نکاتی که باید بدانید

لباس پوشیدن در دوره بارداری و نکاتی که باید بدانید


منبع: آرگا

163

1399/4/8

19:33


دوران حاملگی از زیباترین و جذاب ترین دوره ها برای اغلب خانم ها می باشد. در دوران حاملگی خانم اضافه وزن پیدا می کند و دیگر قادر به پوشیدن لباس های قبلی خود نیست. در این هنگام باید از لباس های آزاد و راحت استفاده کنند تا به راحتی به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازد. در این بخش از مجله آرگا مطالبی در مورد لباس پوشیدن در دوره بارداری را خواهید خواند.

در طول زندگی هر خانمی، بارداری دوره ای هیجان انگیز و زیبا به شمار می رود، در این زمان اندام و صورت دچار تغییراتی می شود که باید به نحوه لباس پوشیدن توجه بسیاری شود. اگر شما و همسرتان به دنبال لباس های راحت هستید که در عین حال جذابیت خود را داشته باشد، با ما همراه شوید تا ویژگی لباس های خوب در دوران بارداری را برای شما بازگو کنیم.

همان طور که گفته شد از مشکلات و دغدغه های امروزی خانم ها انتخاب لباس مناسب است. این دوره به دلیل پر تنش و اضطراب بودن باید لباسی انتخاب شود تا این مسیر بدون استرس گذرانده شود. از چند سال پیش طراحان بسیاری به فکر دوخت و طراحی لباس هایی بودند که در عین راحتی، زیبا و جذاب باشد. اگر شما نیز به دنبال مناسب ترین نحوه لباس پوشیدن در دوره بارداری هستید، مطلب زیر را با دقت بخوانید.

آیا لباس پوشیدن در دوره بارداری دارای شرایط خاص است

آشنایی با لباس های مناسب در هر دوره از بارداری

  • سه ماهه اول بارداری

بسیاری از خانم ها از جلب توجه در قبل از سه ماهه اول بارداری خود خوششان نمی آید. در این زمان بهتر است نگاهی به کشوی لباس های خود بیندازید، و لباس های تنگ را برای مدتی به کنار بگذارید. در این حالت بهتر است بیشتر لباس های راحت و بلند همانند تونیک استفاده کنید که به خوبی باسن و شکم شما را در بر می گیرند و به سختی افراد را متوجه بارداری شما می کنند.

از دیگر گزینه های لباس پوشیدن که برای بارداری بسیاری مناسب است، بلوز و دامن می باشد. بلوز هایی که دارای کمر بند هستند منجر می شوند تا شما خوشتیپ تر به نظر بیایید. برای انتخاب شلوار نیز، شلوار های بوت کات که شیک و راحت هستند مناسب ترین گزینه برای دوران بارداری در سه ماهه اول به شمار می روند.

  • سه ماهه دوم

در سه ماهه دوم بارداری، از نظر سایزی قطعا دچار تغییر شده اید و این روند تا به آخر ادامه دارد. اگر قصد ندارید که هرماه به دنبال خرید لباس با سایز بزرگ تری باشید، باید لباسی تهیه کنید که با رشد شما مطابقت داشته باشد و باعث ایجاد ناراحتی در شما نشود. به طور مثال لباس هایی که در اطراف کمر، کش و یا دکمه دارد به راحتی تغییر سایز داده می شود.

اگر شاغل هستید باید در انتخاب نوع لباس پوشیدن در دوره بارداری خود نهایت توجه را داشته باشید. در این زمان به دلیل فعالیت بسیار شما باید لباس ها دکمه ای و یا کشی به تن داشته باشید که هرگاه دچار ناراحتی شدید آن را مقداری تغییر سایز دهید. در انتخاب رنگ برای این لباس می توانید از رنگ های تیره استفاده کنید تا توجه کمتری به سوی شما جلب شود و احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

لباس بارداری بهتر است چه رنگ و طرح باشد

  • سه ماهه سوم

در سه ماهه پایان بارداری احساس بزرگ شدن بسیار شکم را تجربه می کنید که دیگر طاقت پوشیدن لباس های کشی و دکمه ای را هم ندارید. در این زمان این لباس های تنگ برای شما نوعی شکنجه حساب می آید که برای رهایی از آن ها می توانید لباس های ساحلی که نخی و بلند هستند، انتخاب کنید. این لباس ها بسیار راحت و بلند هستند و در هر مکانی به وسیله یک رو مانتویی راحت می توانید حضور پیدا کنید. در این زمان راحتی شما از هر چیز دیگر مهم تر می باشد.

انتخاب مناسب ترین لباس در دوران بارداری

  • پیراهن

از بهترین گزینه ها در انتخاب لباس بارداری، پیراهن می باشد. معمولا پیراهن ها از دیگر لباس ها آزاد و راحت تر هستند و به راحتی باسن و شکم را پوشش می دهند. اگر مایل به خرید لباس های بلند هستید، باید توجه داشته باشید که با بزرگ شدن شکم، لباس به سمت بالا سوق پیدا می کند. پس بهتر است هنگام لباس به سایز قدی آن توجه کنید تا در گذر زمان به مشکل بر نخورید. علاوه بر پیراهن، تاب های بارداری هم گزینه خوبی برای دوران بارداری هستند. می توانید تاب ها را با انواع گوناگون طرح و رنگ تهیه کنید و به جذابیت خود در این دوران بی افزایید. سعی کنید از رنگ مشکی استفاده نکنید، استفاده از رنگ های شاد باعث تجدید انرژی و شادی در شما می شود.

لباس پوشیدن در دوره بارداری به چه چیزی بستگی دارد

  • شلوار

شاید بتوان از خرید برخی لباس های بارداری صرف نظر کرد، اما در مورد شلوار بارداری نمی شود. امروزه شلوار های بسیاری برای دوران بارداری به بازار آمده است که انتخاب را سخت تر می کند. اکثر خانم های باردار همراه با راحتی به دنبال جذابیت هم هستند که مایلند شلواری انتخاب کنند تا از زیبایی آن ها نکاهد. اگر مایل به پوشیدن شلوار های جین هستید، بهتر است که شلوار جین معمولی و دو سایز بزرگ تر از سایز همیشگی خود انتخاب کنید. شلوار کشی، استرچ و ساق برای انتخاب شلوار بارداری، بهترین گزینه می باشد. در خرید شلوار حتما به جنس شلوار توجه کنید تا سلامت شما را به خطر نیندازد و از تنفس پوستی شما جلوگیری نکند.

  • لباس زیر

از آغاز دوران بارداری تا اتمام آن سینه و باسن مادر باردار، همواره با تغییر سایز دچار می شود. برای انتخاب لباس زیر مناسب در این دوران باید لباسی را انتخاب کنید که رشد سینه را کنترل کند و همچنین از تنفس پوستی شما جلوگیری نکند. بهنرین لباس زیر در این دوران، لباس زیر های نخی هستند که سلامت پوست شما را تضمین می کنند و بسیاری را از عوامل را کنترل می کنند. در این دوران بهتر است از پوشیدن لباس زیر های فانتزی و فنری پرهیز کنید و در اواخر بارداری به خرید لباس زیر جدید بپردازید. در حین لباس زیر خریدن توجه داشته باشید که در دوران شیردهی با این لباس به مشکل برنخورید.

  • جوراب

این مورد از لباس پوشیدن در دوره بارداری به سلیقه خود شما بستگی دارد و می توانید مطابق میل خود هر نوع جورابی که دوست دارید، با هر نوع طرح و رنگ انتخاب کنید.

انتخاب کفش مناسب در بارداری

  • کفش

در دوران بارداری سایز پای خانم ها به علت تورم های ناشی از حاملگی، حدود ۱ الی ۲ سایز دچار تغییر می شود. دیده شده حتی در برخی موارد نیز بعد از زایمان باز هم سایز پا به حالت اولیه بازنگشته و شماره ای به آن اضافه شده است. انتخاب کفش مناسب در این دوران بسیار دارای اهمیت است که در ادامه به بیان ویژگی های آن پرداخته ایم:

  1. جنس کفش را بهتر است چرمی انتخاب کنید تا عمل تنفس پا به خوبی صورت گیرد.
  2. به زیر کفش توجه داشته باشید که از مواد پلاستیکی نباشد، زیره پلاستیکی باعث سر خوردن مادر باردار می شود.
  3. کفش را بزرگ و راحت انتخاب کنید تا در زمان تغییر سایز با مشکل مواجه نشوید.
  4. از پوشیدن کفش های کوچک و باریک به دلیل ایجاد اختلال در گردش خون پاها جلوگیری کنید.
  5. از انتخاب کفش های قلاب دار، تسمه دار و توری که فقط باعث زیبایی هستند، بپرهیزید.
  6. برای انتخاب کفش، از کفش های طبی مناسب بارداری که برای پیاده روی بهترین گزینه هستند، غافل نشوید.

همچنین قبل از اقدام به خرید کفش، باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

  1. در ابتدا سایز پای خود را چک کنید و سپس اقدام به خرید کنید.
  2. صندل بهترین گزینه برای انتخاب کفش می باشد، در فصول گرم سال می توانید از این نوع کفش ها استفاده کنید و اجازه تعریق و احساس گرمای شدید به پاهای خود ندهید.
  3. کفش های پاشنه بلند، که از حد مجاز فراتر هستند فشار بسیاری را به کمر شما وارد می کنند.

لباس مناسب بارداری چگونه است

نکاتی که در انتخاب نوع لباس بارداری باید توجه کنید

  1. انتخاب نوع لباس بارداری، به دوره ای از بارداری بستگی دارد که در آن قرار دارید. با توجه به نکاتی که در بالا خواندید بهترین لباس برای پوشیدن در دوره بارداری را انتخاب کنید.
  2. ابتدا نوع فرم و بدن خود را بشناسید، سپس اقدام به خرید لباس کنید. آشنا نبودن با اندام خود ممکن است بعد از خرید لباس پشیمانی به بار بیاورد.
  3. نکاتی که در انتخاب لباس برای سه ماهه اول بارداری گفته شد را در نظر داشته باید و آن ها را رعایت کنید.
  4. به همین روال نکات مدنظر در انتخاب لباس دوره های دوم و سوم را مطالعه کنید و از آن ها غافل نشوید.
  5. با خرید باند های کشی می توانید آن ها را بالای لباس خود بپوشید و دیگر از دکمه استفاده نکنید.
  6. جنس پارچه ای که برای خرید انتخاب می کنید بسیار مهم است، سعی کنید لباس های با پارچه های نخی خریداری کنید تا از تجمع عرق و بروز عفونت های قارچی جلوگیری شود.
  7. توجه داشته باشید، لباس هایی که می خرید در اطراف شکم منعطف باشد و در راه رفتن و انجام  فعالیت های روزانه شما مشکل ایجاد نشود.
  8. لباس های تنگ خود را کنار بگذارید و بعد از زایمان دوباره از آن ها استفاده کنید.
  9. برای خریدن تاب می توانید، تاب های لایه ای را خریداری کنید.
  10. در انتخاب دامن و لباس مناسب، دقت کنید.
  11. شلوار های مخصوص بارداری را حدامکان خریداری کنید.
  12. از انتخاب لباس در رنگ های لطیف و روشن غافل نشوید.
  13. کفش های راحتی و طبی را برای پیاده روی انتخاب کنید.
  14. از زیور آلات مناسب برای تجدید روحیه حود استفاده کنید.

بهترین نوع لباس پوشیدن در دوره بارداری چیست

چه لباس هایی توجه عموم را به حاملگی شما کمتر جلب می کند؟

اگر دغدقه شما در لباس پوشیدن دوره بارداری این است که تا ماه های آخر کسی متوجه نشود، می توانید نکاتی که در لباس های زیر گفته شده را رعایت  کنید و تا مدت های طولانی اطرافیان را از خبر حاملگی خود مطلع نکنید.

  • جلیقه های مناسب

کت و جلیقه هایی که در جلوی آن ها دکمه وجود دارد، کمر شما را از دید پنهان نگاه می دارد. درهوای سرد می توانید از جلیقه و کت های بلند استفاده کنید و جلوی آن ها را باز بگذارید.

  • تونیک و دیگر لباس های بلند قد

پیراهن های بزرگ و راحت با قدی بلند می تواند بهترین گزینه برای پنهان کردن شکم بزرگ شده شما باشد.

  • شلوار های کمر کش

این شلوار ها با خاصیت کشسانی، فضای بیشتری برای باز شدن دارند و اغلب توجه کمتر کسی را به خود جلب می کند.

  • روسری های بلند

چه نکاتی در انتخاب لباس بارداری باید توجه کرد

روسری های بلند  ومستطیل شکل در هنگام قرار گیری روی سر، به گونه ای طراحی شده است که تا پایین کمر و شکم شما را در بر می گیرد. این روسری های شال مانند نه آنقدر بلند هستند که موجب ناراحتی شما شوند و نه آنقدر کوتاه هستند که راز شما را برملا کنند.

  • لباس های بی آستین

این لباس ها اگر بدون کمر و درز باشد، به کمر و شکم شما نمی چسبد و از ظهور شکم شما جلوگیری می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو