«گال برگر» خبرنگار شبکه صهیونیستی کان شنبه‌شب در پیامی توییتری خبر داد که مقام‌های تشکیلات خودگردان به همتایان اروپایی و آمریکایی خود هشدار داده‌اند در صورتی که رژیم صهیونیستی کرانه باختری را الحاق کند، آن‌ها همه سلاح‌های نیروهای امنیتی خود را جمع‌آوری کرده و به مقر ارتش این رژیم در شهرک صهیونیست‌نشین «بت ال» تحویل خواهند داد.

براساس این گزارش، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته از پذیرش تماس تلفنی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که برای متقاعد کردن او برای وارد شدن در مذاکرات با رهبری کاخ سفید تماس گرفته بود، خودداری کرده است.

تشکیلات خودگردان همچنین از دیدار با نمایندگان آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) نیز در هفته گذشته خودداری کرده است.

تشکیلات خودگردان هشدار داده در صورت الحاق کرانه باختری، امنیت این منطقه را به صورت کامل به رژیم صهیونیستی تحویل خواهد داد.

دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که از اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر ماه)، شهرک های صهیونیستی را که به طور غیرقانونی بنا شده است، به کرانه باختری تحت اشغال ضمیمه می کند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس ویدیویی در شورای امنیت این سازمان گفت: از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می‌خواهم که طرح‌های الحاق [کرانه باختری] را لغو کند.

سازمان ملل همچنین بیانیه مشترکی نیز با اتحادیه عرب منتشر کرد که در آن خواستار لغو طرح‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه سرزمین‌های فلسطینی شدند.

گوترش همچنین بر راه حل دو دولت با تثبیت فلسطین به عنوان کشوری مستقل، پیوسته، دارای حاکمیت ملی و پایدار که پایتخت آن قدس باشد، تاکید دوباره کرد.