رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توئیتری همزمان رقیب دموکرات خود در انتخابات ۲۰۲۰ و رسانه‌های آمریکا را هدف حمله لفظی قرار داد. ترامپ همچنین نسبت به ادعای مطرح شده علیه روسیه در خصوص رشوه به طالبان برای قتل نیرو‌های ناتو ابراز بی اطلاعی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر خود فرصت را برای تاختن به رسانه‌های آمریکا غنیمت شمرد و نوشت: هیچ کس به من، مایک پنس، معاونم و مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در خصوص حملاتِ به اصطلاح به سربازان ما در افغانستان از سوی روس‌ها، آنگونه که منبع ناشناس رسانه جعلی نیویورک تایمز گزارش داده، خبر نداد. همه در حال تکذیب آن هستند و حملات زیادی علیه ما صورت نگرفته است.

ترامپ همچنین در توئیت دیگری در واکنش به اتهام زنی جو بایدن به او در خصوص اهمال در مقابل روسیه مدعی شد هیچکس تاکنون به اندازه دولت او در برابر روسیه سختگیر نبوده است.

رئیس جمهور آمریکا نوشت با وجود جو بایدن و اوبامای فاسد، روسیه از تصرف بخش‌های مهمی در اوکراین منتفع شد، هانتر (بایدن) کجاست؟ احتمالا این نیز یکی از اقدامات مزدورانه «جعلی تایمز» است که همانند توطئه شکست خورده روسی آنهاست. منبع (خبری) آن‌ها کیست؟

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از اطلاعات ادعایی مبنی بر اینکه یک واحد اطلاعاتی روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی از طالبان در افغانستان کمک خواسته و برای این کار جایزه می‌داده، اطلاع نداشته است.

بایدن نیز در واکنش به انتشار خبر نیویورک تایمز به ترامپ تاخت و گفت اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، نشانگر یک افشاگری واقعا شوکه‌کننده است و خصوصا اینکه ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌جویانه بازمانده است. این مسئله نشانگر شکست ترامپ در حفاظت از جان نظامیان آمریکایی در افغانستان و ایستادن مقابل روسیه است.

بایدن همچنین گفت: او نه تنها از تحریم یا تحمیل هرگونه پیامدی علیه روسیه بابت این نقض فاحش قوانین بین‌المللی ناکام مانده است، بلکه دونالد ترامپ همچنان به کمپین خجالت‌آور احترام و خوار کردن خود مقابل ولادیمیر پوتین ادامه می‌دهد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی مدعی شد که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه، سال گذشته بابت حملات موفق علیه نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در افغانستان پیشنهاد پول می‌داد. طبق گزارش نیویورک تایمز، این اطلاعات به اطلاع دونالد ترامپ رسید، اما او هیچ اقدامی برای تلافی انجام نداد.