شورای پخش تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای اسرائیل می‌گوید، شبکه جدید "تلویزیون خدا" به زبان عبری به دلیل تبلیغ مسیحیت و تشویق یهودیان به تغییر دین به مدت یک هفته تعلیق شده است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، به گفته این شورا، این شبکه که "شلانو" نام دارد هنگام دریافت مجوز قصد و هدف اصلی خود را فاش نکرده است. شلانو شبکه "تلویزیون خدا" در اسرائیل است که کمتر از دو ماه پیش کارش را آغاز کرد.

"تلویزیون خدا" یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های وابسته به مسیحیان انجیلی (اوانجلیکال) در جهان است که با همکاری جامعه "موعودباوران یهودی" در اسرائیل کانال شلانو را راه‌اندازی کرده است. عبارت شلانو به معنای "متعلق به ما" از عبارت "مسیح متعلق به همه ماست" برگرفته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تعلیق پخش یک شبکه تلویزیونی از سوی نهاد ناظر در اسرائیل اقدامی کم‌سابقه است و این نخستین باری است که پخش یک کانال مسیحی در اسرائیل متوقف می‌شود. در اسرائیل ترغیب به تغییر دین یهودیان تحت شرایط خاصی غیرقانونی است.

آشر بیتون، رئیس شورای پخش اسرائیل در نامه تعلیق این شبکه نوشته است که اگر می‌دانست مخاطب هدف کانال شلانو جامعه یهودیان اسرائیل هستند هرگز برای این شبکه مجوز پخش صادر نمی‌کرد.

او پخش برنامه‌های مسیحی برای مخاطب یهودی را موضوعی "پیچیده و حساس" توصیف کرده است.

نهاد ناظر پخش در اسرائیل به "تلویزیون خدا" گفته است که می‌تواند درخواست تازه‌ای برای مجوز پخش بدهد و در آن "توصیف صادقانه‌تری از ماهیت برنامه‌های خود" ارائه دهد.

پیشتر کانال شلانو، ویدیویی برای جمع‌آوری کمک مالی پخش کرده بود که در آن وارد سیمپسون، مدیر عامل "تلویزیون خدا" می‌‎گفت: "خدا درهای ماورا را به روی ما باز کرده تا انجیل مسیح را به خانه‌ و زندگی و قلب مردمان یهودی‌اش ببریم."

بعد از پخش این آگهی شورای پخش تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای اسرائیل اعلام کرد که درباره تعلیق این شبکه تصمیم‌گیری خواهد کرد.