مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به ارومیه

منبع: فوت و فن

168

1399/4/9

11:23


مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به ارومیه

برای رفتن به ارومیه راه‌های زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس اشاره کرد. هر کدام از این وسایل مزایا و معایبی دارند که شما متناسب با نیازتان باید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای مثال هواپیما سریع‌ترین وسیله‌ای است که به کمک آن می‌توانید به ارومیه سفر کنید اما از طرفی هزینه بلیط آن بسیار بیش‌تر از قطار یا اتوبوس است. معمولا کسانی که می‌خواهند ارزان‌ترین راه برای سفر به ارومیه را انتخاب کنند از اتوبوس استفاده می‌کنند. فاصله تهران ارومیه با اتوبوس در حدود ۸ ساعت است. البته مسیرهای مختلفی برای رسیدن به ارومیه وجود دارد و سریع‌ترین آن‌ها ۸ ساعت و بسته به انتخاب مسیر ممکن است سفر شما ۱۱ ساعت هم طول بکشد. اگر به تنهایی سفر می‌کنید بهتر است یک هم زبان در اتوبوس پیدا کنید تا این مسیر برای شما لذت‌بخش‌تر شود. البته در نظر داشته باشید که اتوبوس در طول مسیر توقف‌های زیادی دارد. این روزها به کمک پیشرفت تکنولوژی در بیش‌تر اتوبوس‌ها مانیتورهایی قرار داده شده است که می‌تواند شما را طول سفر سرگرم کند. اتوبوس‌های مانیتوردار معمولا از نوع وی‌آی‌پی هستند و قیمت بیش‌تری نسبت به نمونه‌های عادی دارند اما در عوض صندلی‌های راحت‌تر و به طور کلی امکانات بهتری در اخیتار شما قرار می‌دهند. صندلی‌های اتوبوس‌های وی‌آی‌پی به صورت خوابیده درمی‌آیند و این موضوع کمک می‌کند تا خواب بهتری در طول این ۸ ساعت داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که با خرید بلیط اتوبوس VIP از علی‌بابا می‌توانید کمترین قیمت را برای بلیط اتوبوس VIP خود بپردازید.

مسیر تهران ارومیه جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد اما اگر بخواهید از تمامی این جاذبه‌ها لذت ببرید بهتر است در روز سفر کنید. در ادامه این مطلب نکاتی گفته می‌شود که شما به کمک آن می‌توانید سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید. البته ممکن است شما علاقه‌ای به همه موارد مطرح شده نداشته باشید اما در هر صورت می‌توانید از راهکارهای ارائه شده در این مطلب استفاده کنید تا سفر بهتری داشته باشید. اتوبوس‌های جدید مجهز به آب سرد کن و دیگر امکانات رفاهی هستند و به همین خاطر نیازی نیست نگران آب جوش یا آب خنک باشید. در ادامه بهترین کارهایی که می‌تواند شما را در اتوبوس سرگرم کند را به صورت دسته بندی شده ارائه می‌کنیم.

خوابیدن در اتوبوس

شاید جالب باشد که بدانید بیش‌تر افراد ترجیح می‌دهند در اتوبوس به خواب بروند، البته این موضوع زمانی می‌تواند به درستی صورت بگیرد که اتوبوس شما از نوع VIPباشد چرا که صندلی‌های اتوبوس نقش مهمی در راحتی خوابیدن شما دارد. اتوبوس‌های قدیمی انعطاف زیادی ندارند و به همین خاطر در صورت خوابیدن مشکلات زیادی برای گردن و ستون فقرات شما به وجود می‌آورند. برای داشتن یک خواب راحت‌تر در اتوبوس می‌توانید از پشت گردنی‌های استاندارد استفاده کنید که قیمت زیادی ندارند و حجم مناسبی هم دارند.

مطالعه

مطالعه کردن کتاب‌های محاسباتی در طول سفر با اتوبوس چندان کار ساده‌ای نیست اما اگر به سراغ کتاب‌های رمان و داستانی بروید به راحتی می‌توانید آن را مطالعه کنید چرا که این کتاب‌ها تمرکز کمتری نسبت به کتاب‌های محاسباتی دارند. اگر در شب سفر می‌کنید می‌توانید از چراغ‌های اختصاصی مطالعه استفاده کنید اما به طور کلی مطالعه در روز بسیار بهتر انجام می‌شود و بازده‌ بالاتری هم دارد.

بازی کردن با تلفن همراه

این روزها به دلیل مشغله کاری و دیگر موضوعات شاید وقت چندانی برای سرگرمی‌های تلفن همراه وجود نداشته باشد اما مدتی که در اتوبوس هستید شاید زمان مناسبی برای ایجاد سرگرمی باشد. این روزها بازی‌های موبایلی زیادی تولید شده است که می‌توانید به راحتی روی تلفن هوشمندتان نصب کنید اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است در طول مسیر اینترنت سرعت و پایداری مناسبی نداشته باشد، پس بهتر است قبل از شروع سفر بازی‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید.

فیلم دیدن

فیلم دیدن هم یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که می‌توانید در طول مسیر انجام دهید. بهتر است یکی دو تا از فیلم‌های مورد علاقه‌تان را قبل از شروع سفر دانلود کنید و در طول مسیر آن‌ها را مشاهده کنید. این روزها شرکت‌های زیادی در حوزه پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی مختلف فعالیت دارند اما باید در نظر داشته باشید که در طول مسیر ممکن است اینترنت سرعت کافی نداشته باشد و به همین خاطر وقفه‌های زیادی در پخش فیلم صورت گیرد.

لذت بردن از مسیر سفر

در قسمت‌های بالا گفته شد که مسیر تهران ارومیه جذابیت‌های زیادی دارد، البته این موضوع زمانی مشخص می‌شود که سفر شما در طول روز باشد. اگر اهل لذت بردن از مسیر هستید سفر با اتوبوس می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما باشد. پرده‌های اتوبوس‌ را کنار بزنید و از مسیرتان لذت ببرید. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس (http://bia2safa.net/goto/web/url/688146) با کمترین قیمت را دارید می‌توانید از تقویم قیمتی علی بابا استفاده کنید. تقویم قیمتی علی بابا کمترین قیمت بلیط در ۳ روز قبل و ۳ روز بعد از تاریخ انتخابی‌تان را به شما نشان می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو