ادعای اکبر طبری درباره برادر روحانی

منبع: سیمرغ

126

1399/4/9

11:51


ادعای اکبر طبری درباره برادر روحانی

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد و در حاشیه جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری وی ادعایی را علیه برادر رئیس جمهور مطرح کرد

اکبر طبری ادعایی را علیه برادر رئیس جمهور مطرح کرد

قاضی خطاب به متهم طبری، گفت: یکی از اتهامات شما دریافت رشوه از دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال از طریق یک واحد آپارتمان به مساحت ۶۳۶ متر واقع در پاسداران و به میزان ۹۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال ارزان‌تر از قیمت واقعی، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به دانیال زاده در برج روما واقع در کامرانیه شمالی با ساختمان خودتان در خیابان کریم‌خان ارزان‌تر از قیمت واقعی به میزان ۹۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است، آیا اتهامات فوق را قبول دارید؟

متهم طبری پاسخ داد: خیر، قبول ندارم،

طبری مدعی شد:

* دانیال زاده را از سال ۹۰ می‌شناسم؛ دانیال‌زاده یک پرونده در ارتباط با «حسین فریدون» نیز دارد که ادعای اعمال نفوذمان در آن پرونده بلاوجه است. حتی یک ریال هم با دانیال زاده مراوده مالی نداشتم و اصلاً نیازی هم به این مراوده نداشتم.

* قاضی دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: شما اظهار داشتید مستقیم با دانیال زاده معامله کرده‌اید؟

* طبری پاسخ داد: بله از طریق شخصی دیگر با دانیال زاده معامله کردم.

* در ادامه قاضی از متهم دانیال زاده خواست در جایگاه قرار گیرد.

* قاضی ضمن تفهیم اتهام به متهم رسول دانیال زاده از او خواست تا دفاعیات خود را شرح دهد.

* متهم دانیال زاده ضمن رد اتهامات وارده، گفت: من ۶۱ سال دارم و نزدیک به ۴۰ سال است که صنعتگر هستم.

* وی ادامه داد: در اواخر سال ۹۰ توسط فردی واسطه سه واحد آپارتمان را با ساختمان کریم خان تهاتر کردم که ارزش سه آپارتمان من مجموعا ۱۴ میلیارد بود و ارزش ساختمان کریم خان نیز ۱۴ میلیارد بود. من در اواخر سال ۹۱ او را دیدم و مراوده و کاری با همدیگر نداشتیم. با وی همسایه بودم.

* متهم دانیال زاده گفت: مهر صادقی یک واحد از من گرفت، طبری گفت می‌خواهم بخرم و از من خواست تا پذیرایی را برای وی کوچک‌تر کنم، اما منصرف شد و آن را به مهر صادقی ۱۵ میلیارد فروختم.

* متهم دانیال زاده گفت: کارشناسان رفته اند و قیمت گذاری کرده اند نمی‌دانم به چه دلیلی چرا که از طرف من نبوده است.

این متهم گفت: در ساختمان روما که سه واحد آن را تهاتر کرده ام و سه واحد آن را ما در آن زندگی می‌کنیم ۵۹ واحد دیگر نیز به دیگران فروخته ام.

* متهم دانیال زاده گفت: من هیچ کار بدی در زندگی نکرده‌ام که خلاف واقع شود. من تاریخ را نگاه نکردم و طبری آن را داد و امضا کردم.

*متهم دانیال زاده گفت: چه کار بدی کرده ام که باید اینجا بایستم. من نه پولی دادم و نه پولی گرفته ام و تهاتر کرده‌ام.متهم طبری

* راجع به ایرادات کیفرخواست گفت: درباره ساختمان جنب فلورا باید گفت که، چون واحد واقع در برج روما را فروخته بودم و به دنبال جایگزین آن بودم متوجه شدم که دانیال زاده پروژه‌ای جنب ساختمان فلورا در حال ساخت دارد. دانیال زاده هم از طرح من خوشش آمد و قصدم این بود که این آپارتمان را برای جابجایی محل سکونت انتخاب کنم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mizanonline.ir

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو