سهمیه گازوئیل مرزنشینان مشخص شد

منبع: برترین ها

73

1399/4/9

15:54


37.5 میلیون لیتر از محل صادرات گازوئیل را به صورت ماهانه محاسبه کرده و 20 درصد مبلغ ارزش ریالی این میزان را در پایان هر ماه به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنیم که از این رقم 80 درصد به حساب خانوارهای ساکن داده می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: 37.5 میلیون لیتر از محل صادرات گازوئیل را به صورت ماهانه محاسبه کرده و 20 درصد مبلغ ارزش ریالی این میزان را در پایان هر ماه به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنیم که از این رقم 80 درصد به حساب خانوارهای ساکن داده می‌شود.

کرامت‌ ویس‌کرمی با بیان اینکه از محل صادرات گازوئیل به کلیه خانوارهایی که مشمول بوده و در شعاع 20 کیلومتری مرزها مستقر هستند سهمیه‌ای در نظر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: 37.5 میلیون لیتر از محل صادرات گازوئیل را به صورت ماهانه محاسبه کرده و 20 درصد مبلغ ارزش ریالی این میزان را در پایان هر ماه به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنیم که از این رقم 80 درصد به حساب خانوارهای ساکن در مناطق مرزی و 20 درصد باقیمانده به حساب وزارت کشور جهت ایجاد زیرساخت و اشتغال در استان‌های مرزی واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان صادراتی که از ابتدای فروردین سال 99 داشته‌ایم را یک جا به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنیم که این سازمان نیز 80 درصد مبلغ واریزی را به حساب خانوارها واریز می‌کنند.

وی یادآور شد: هر زمان که این مصوبه ابلاغ شود ما از اول فروردین 99 محاسبات را انجام و این مصوبه را اجرا می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، هیات دولت دیروز سهمیه 450 میلیون لیتر گازوئیل صادراتی به مرزنشینان را تصویب کرد که بر اساس آن به هر خانوار مرزنشین سالانه 1500 لیتر سوخت تعلق می‌گیرد که پول آن پس از صادرات توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به حساب آنها واریز می‌شود. با تصویب دولت و با هدف ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستاهای مرزی شعاع 20 کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده های نفتی، سهمیه فروش سوخت به مرزنشینان تعیین شد.

به موجب این تصمیم، از ابتدای سال ۱۳۹۹، سهمیه کل سوخت نفت گاز تخصیصی به ساکنین روستاهای مرزی مشمول این تصویب نامه، در سال، برابر 450 میلیون لیتر و ماهانه 37.5 میلیون لیتر نفت گاز خواهد بود و سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب‌نامه، در سال حداکثر 1500 لیتر نفت گاز (مجموعاً در سقف مذکور) تعیین می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو