ساندی تایمز گزارش داد، مارک سدویل، از مقام‌های ارشد دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

وی چندین سمت دارد که شامل مشاور امنیت ملی، وزیر کابینه و رئیس سرویس مدنی انگلیس می‌شود.

کناره‌گیری وی پس از چند ماه گمانه زنی درباره پست‌های وی و در بحبوحه گزارش‌هایی صورت می‌گیرد که این مقام مسئول دولت لندن با تیم جانسون اختلاف نظر داشته است.

این خبر ۲۴ ساعت پس از آن مخابره شد که مایکل گوو، وزیر امور دفتر کابینه انگلیس در سخنرانی به برنامه‌های دولت برای اصلاحات در خدمات مدنی اشاره کرد.

دیوید فراست، متحد جانسون و مذاکره کننده ارشد انگلیس در بریگزیت قرار است سمت مشاور امنیت ملی را برعهده بگیرد و برای سمت‌های بعدی، دولت به دنبال جایگزین برای سدویل می‌گردد.

سدویل در نامه استعفایش از جانسون بابت اعتماد و دوستی هم در دوران نخست وزیری و هم در دوران تصدی وزارت امور خارجه انگلیس قدردانی کرد.

وی در این نامه نوشته است: دو سال پیش، هنگامی که مشار امنیت ملی سابق بیمار شد، نخست وزیر قبلی از من خواست که به عنوان دبیر کابینه حضور یابم و بعد شما از من خواستید که در دوران بریگزیت و انتخابات از شما حمایت کنم. واضح است که ماندن در دولت در مرحله بحران کووید -۱۹ درست بود. همانطور که در این هفته مشخص می‌کنید، تمرکز دولت اکنون به سمت بهبود و احیای داخلی و جهانی در حال تغییر است.