۱. عرضه و تقاضا

۲. ارزش ارز (پولی) که آن کالا به واسطه آن قیمت گذاری می‌شود.

اگر بخواهیم قیمت دلار یا آهن آلات را در آینده پیش بینی کنیم، بخشی از کار این هست که عرضه و تقاضای دلار و آهن آلات را در آینده مثلا در یکسال آتی برآورد کنیم.

بازار آهن آلات، بازار ارز و همچنین طلا دراین روزها آنچنان پرنوسان است که  باعث شده است، پیش بینی دقیق درخصوص تعیین قیمت این بازارها به کار بسیار سختی تبدیل شود.

مسئله دیگری که در افزایش قیمت شمش دخیل بود بحث محدودیت در عرضه مواد اولیه است، محدودیت‌هایی که همچنان با این بازار دست و پنجه نرم می‌کند. این محدودیت عاملی بر رشد قیمت شمش فولادی و بالعکس بهبود و رونق بازار آهن اسفنجی شده است به گونه ای که تقاضا را در این بازار افزایش داده است. بنابراین رشد نرخ شمش فولادی به دلیل صادرات این محصول موجب افزایش تقاضای آهن اسفنجی شده به گونه‌ای که حرف از سهمیه بندی این محصول به میان آمد.

برای اطلاع از قیمت‌های انواع مختلف مقاطع فولادی از قبیل لوله فولادی، لوله گالوانیزه و لوله مانیسمان می‌توانید به قسمت محصولات سایت تجارت فلز مراجعه کنید. علاوه بر این، می‌توانید با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایید تا شما مشتریان عزیز را در این زمینه راهنمایی کنند.

توسعه تجارت

ورق فولادی:

در بازار ورق فولادی نیز که بی تاثیر از بازار ارز نبود با افزایش قیمت دلار قیمت این محصول هم افزایش پیدا کرد. علاوه براین باید متذکر شد که بخشی از افزایش قیمت ها متاثر از افزایش قیمت دلار بود و بخشی دیگر ناشی از وجود برخی مشکلات موجود در بازار مانند عدم وجود آهن اسفنجی در بازار و به طبع آن تعطیلی برخی از خطوط تولید کارخانجات بود. البته ناگفته نماند این امر موجب افزایش چهار برابری تقاضا در برابر عرضه در بورس کالا شد. طبیعی است با کاهش مواد اولیه قیمت محصولات فولادی نیز افزایش خواهد بافت.

لوله فولادی:

به طور کلی، یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش قیمت آهن آلات، افزایش قیمت مواد اولیه می‌باشد. در نتیجه، از آن جایی که برای ساخت لوله‌های فولادی از ورق‌های فولادی استفاده می‌شود، طبیعی است که با افزایش قیمت ورق فولادی، قیمت لوله‌های فولادی نیز به تبع آن افزایش یابد. بنابراین، در این روزها با افزایش بی سابقه قیمت دلار، قیمت لوله‌های فولادی از قبیل،  لوله گالوانیزه و لوله مانیسمان نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

توسعه تجارت فلز

افزایش قیمت دلار

بدون شک یکی از مهمترین عوامل بر شرایط اقتصادی کشور را قیمت دلار می توان در نظر گفت. محصولات فلزی نیز تحت تاثیر شدید همین فاکتور قرار دارند. با در نظر گرفتن این موضوع قابل درک است که پیش بینی قیمت آهن در سال 99 بدون اطلاع از قیمت دلار بی فایده است .

در اکثر موارد افزایش یا کاهش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر کالاها با قیمت جهانی مثل فولاد و مشتقات آن دارد. بنابراین در صورت پیش بینی روند قیمت دلار در سال پیش رو می‌توان دید مناسبی از نوسانات قیمت مقاطع فولادی پیدا کرد. همچنین اختلاف قیمت بین دلار آزاد و دلار نیمایی نیز بر نوسانات تاثیر گذار است. این اختلاف هر چقدر کمتر باشد میل صادر کننده به دلیل سود بیشتر، به صادرات بیشتر می‌شود. اما در صورت اختلاف این دو نرخ میل به صادرات کاهش پیدا می‌کند.

تورم

افزایش نرخ بنزین و دلار در ماه های اخیر منجر به افزایش تورم شده است. در ادامه افزایش تورم همیشه چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ آماری باعث افزایش قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله ورق‌های فولادی و لوله‌های فولادی مختلف شامل لوله مانیسمان و لوله گالوانیزه شده است.

تجارت فلز، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تامین مقاطع فولادی مختلف مانند ورق فولادی، لوله‌ فولادی و لوله مانیسمان بوده که با داشتن کادری متخصص درحوزه متالورژی به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند.

تجارت فلز، تامین فلزات صنایع

شماره تماس: ۴۹۱۴۳-۰۲۱