بهترین مناطق شمال ایران که حتما باید سفر کنید

منبع: میهن فال

198

1399/4/9

18:18


به لطف موقعیت جغرافیایی خود که در میان دریای خزر و دامنه رشته کوه‌های البرز قرار دارد، شمال ایران سرزمینی بسیار زیبا و سرسبز است که طبیعتی فوق العاده مطلوب دارد. زیبایی‌های نفس گیر و هوای دلپذیر مناطق شمالی ایران، روح هر گردشگری را تازه می‌کند. طبیعت منبع مطمئن الهام …

به لطف موقعیت جغرافیایی خود که در میان دریای خزر و دامنه رشته کوه‌های البرز قرار دارد، شمال ایران سرزمینی بسیار زیبا و سرسبز است که طبیعتی فوق العاده مطلوب دارد. زیبایی‌های نفس گیر و هوای دلپذیر مناطق شمالی ایران، روح هر گردشگری را تازه می‌کند. طبیعت منبع مطمئن الهام بخش نواحی شمالی کشور است به طوری که ​​سالانه دو میلیون گردشگر داخلی و بین‌المللی را به خود جلب می‌کنند؛ اما پرسشی اغلب از سوی مسافران شنیده می‌شود این است که: «بهترین مناطق شمال ایران، کدامند؟» ما در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

بهترین مناطق شمال ایران

بهترین مناطق شمال ایران که حتما باید سفر کنید

قبل از بررسی بهترین مناطق شمال تهران، به معرفی وبسایت های فعال در زمینه اجاره ویلا در شمال و سراسر ایران می پردازیم. سایت هایی از قبیل سایت شب، سرایار، میهمان شو، و اتاقک جزو بهترین و معتبرترین وب سایت های در حال حاضر هستند و به سادگی قادر به رزرو و اجاره ویلا در این سایت ها هستید.

هر قسمت از شمال فوق‌العاده زیبا است، اما در زیر به برخی از بهترین‌های آن اشاره می‌کنیم:

آستارا؛ حیران از زیباهای طبیعت

آستارا شهری در مرز جمهوری آذربایجان و دریای خزر قرار دارد که دارای آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و مرطوب است. اصلی‌ترین جاذبه تاریخی آستارا، آرامگاه شیخ تاج الدین محمود خویی است. از دیگر جاذبه های تاریخی این شهر قلعه 2 هزار ساله شیندان در منطقه حیران است که به دوران قبل از اسلام باز می‌گردد و زمانی آتشکده زرتشتیان بوده است. در اطراف شهر، تعدادی جاذبه طبیعی وجود دارند که مشهورترین آن‌ها گردنده پوشیده از مه حیران، پارک جنگلی بی‌بی یانلو، آبشار 105 متری لاتون و چشمه آب گرم کومه است. آستارا، منطقه‌ای زیبا است که می‌تواند تجربه سفری متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد.

ماسوله؛ معماری تحسین برانگیز یک روستا

ماسوله، روستایی دوست داشتنی است که در ارتفاعات سرسبز گیلان قرار دارد و یکی از بهترین مناطق شمال ایران است. معماری آن بسیار دیدنی است، زیرا حیاط هر خانه، پشت‌بام خانه پایینی است. با پیاده روی در خیابان‌های آن، یقیناً زبان به تحسین خواهید گشود. خانه‌های منحصر به فرد ماسوله در فضایی مه آلود و سرسبز که هر نقطه از آن می‌تواند به یک خاطره فراموش ناشدنی تبدیل شود، باعث شده است این روستا منطقه‌ای بسیار رؤیایی باشد. هیچ وسیله نقلیه موتوری نمی‌تواند وارد شهر شود، زیرا مسیری برای این مورد در نظر گرفته نشده است. همچنین، منظره اطراف ماسوله سرسبز و کوهستانی بوده و غالباً مملو از مه است. ماسوله، یکی از منطقه های بکر و عالی برای ریلکسی و دور شدن از شلوغی های شهری است. با اجاره ویلا در ماسوله، سفری عالی و بی نقص را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید و از آن لذت بررید.

فیلبند، دهکده‌ای پوشیده از ابرهای سفید

بهترین مناطق شمال ایران که حتما باید سفر کنید

در استان شمال ایران، دهکده‌ای باورنکردنی و زیبا به نام فیلبند واقع شده است. این روستا با ارتفاعی بیش از 2300 متر از دریا، به عنوان سقف مازندران شناخته می‌شود. با سفر به این منطقه، شما به طور معمول روستا را پوشیده از ابرهای سفید خواهید دید که خنک‌تر از سایر قسمت‌های دیگر این منطقه است. به دلیل ارتفاع و شرایط خاص آب و هوایی، فیلبند به عنوان دهکده بالای ابرها، مقصدی شگفت انگیز برای کسانی است که به دنبال مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیر هستند. ما اطمینان می‌دهیم که وقتی پا به این منطقه زیبای شمال ایران می‌گذارید، از زیبای این دهکده حیران خواهید شد!

ناهارخوران؛ ترکیبی از چندین جاذبه طبیعی

یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان، پارک جنگلی ناهارخوران است که در هشت کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد. این فضای سبز زیبا و آرام توسط کوه‌های بزرگ احاطه شده است و پر از حیوانات و درختان نادر می‌باشد. این جنگل 168 هکتار وسعت دارد که شامل چندین چشمه می‌باشد. مشهورترین آن «سفید چشمه» واقع در ارتفاعات منطقه ناهارخوران است. تنها رودخانه این منطقه زیبا، زیارت نام دارد که از ارتفاعات یک روستا به همین نام سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه منبع تأمین آب در گرگان است و طول آن 40 کیلومتر است. پارک جنگلی ناهارخوارن ترکیبی از جنگل‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و امکانات مختلف گردشگری است که لذت یک سفر به یادماندنی را برای مسافران فراهم می‌کند.

جواهر ده؛ چشم‌اندازهای یک دره زیبا

دهکده باستانی و توریستی جواهر ده، منطقه‌ای عجیب در شمال استان گیلان و در فاصله 27 کیلومتری رامسر، در قلب زنجیره کوه البرز و جنب قله سماموس قرار دارد. مکان‌های تاریخی جواهر ده شامل مسجد آدینه است که در گذشته‌های دور آتشکده زرتشتی بوده است، مقبره شاه یحیی کیایی در قله سماموس و اماکن دیگر زرتشتیان که در اطراف منطقه پراکنده شده‌اند. جنگل‌های متراکم، چشمه‌های روان، رودخانه‌های زیبا و آبشارهای بالادستی و یک پارک ملی بزرگ در میان دره در کنار رودخانه صفا رود، از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه فوق‌العاده هستند. بیشتر اهالی روستا به میراث خود وفادار مانده‌اند و هنوز هم لباس‌های محلی خود را به تن می‌کنند.

اولسبلنگاه؛ بلندی‌های سرسبز مه گرفته

یکی دیگر از بهترین مناطق شمال ایران، روستای اولسبلنگاه است که در کوهپایه‌های رشته کوه البرز قرار دارد. با داشتن مناظر بی‌انتها و در عین حال دیدنی، کلبه‌های چوبی و صدای آواز پرندگان، این منطقه زیبا گاهی به عنوان یک بهشت گمشده در شمال ایران خوانده می‌شود. پیاده روی در غروب و دیدن مناظر طبیعی و مه آلود این منطقه، می‌توانند به عنوان یک کشف تازه برای شما باشند. اولسبلنگاه در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای مراتع سرسبز بسیاری است. ساکنان این منطقه شهروندان ماسال هستند که برای استراحت به این روستا می‌آیند تا فصل گرم سال را سپری کنند. با سفر یان روستا، همچنین می‌توانید شهرستان ماسال که یکی دیگر از جاذبه‌های نفس‌گیر این منطقه هستند را ببینید.

چمخاله؛ قدرم زدن در ساحل نرم ماسه‌ای

بهترین مناطق شمال ایران که حتما باید سفر کنید

ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین سواحل کشور است که در سال 1390 توسط وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب شد. مهم‌ترین جاذبه چمخاله، ساحل ماسه‌ای بسیار زیبا و رودخانه بزرگ چمخاله است. به ویژه در غروب آفتاب، ساحل چمخاله، بخشی از زیبایی‌ها خود را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این منطقه می‌توان از انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های آبی از جمله قایق سواری، جت اسکی، موتورسواری، والیبال و فوتبال ساحلی لذت نهایی را کسب کرد. این منطقه توریستی، نزدیک‌ترین ساحل به لنگرود است و به عنوان یکی از مناطق گردشگری استان گیلان به حساب می‌آید.

رامسر؛ سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی

رامسر معروف به عروس شهرهای ایران، غربی‌ترین شهر مازندران است که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های شرجی و زمستان‌های سرد و مرطوب است. شهر رامسر سرسبز، یک تفرجگاه دریایی محبوب برای ایرانیان است که دارای چشمه‌های آب گرم، کوه‌های پوشیده شده از جنگل‌های سرسبز، دسترسی به سواحل خزر، تله‌کابین بام سبز و ویرانه‌های باستانی قلعه مارکوه را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به دلیل آرامش و زیبایی بی‌حد و حصر رامسر، به نظر می‌رسد زمان در اینجا به آرا‌می در گذر است! در هر فصل سال می‌توان به این منطقه سفر کرد و از جاذبه‌های نهایت لذت را کسب کرد. در اطراف شهر نیز می‌توان روستاها و شهرستان‌های بسیار زیبای دیگری را مشاهده کرد. یکی از پیشنهادهای ما برای بالابردن لذت از سفرتان اجاره ویلا استخردار در رامسر است. این شهر، ویلاهای استخردار سرپوشیده و سرباز زیبا و لوکسی دارد که با جستجوی در وبسایت ها، قادر به انتخاب بهترین گزینه خواهید بود.

باید بدانید که شمال ایران مملو از مناطق زیبا است. موارد بیان شده در بالا، تنها بخش کوچکی از مکان‌هایی است که هر گردشگری باید از شمال ایران بازدید کند. اگر به هر قسمت از شمال ایران سفر می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت شب، اقامتگاه مورد نظر خود اعم از سوئیت، آپارتمان و ویلا (ساحلی و جنگلی) را اجاره و رزرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو