دفتر شماره ۳۹ ؛ سازمان سری و مافیایی رهبر کره شمالی برای دور زدن تحریم ها

دفتر شماره ۳۹ ؛ سازمان سری و مافیایی رهبر کره شمالی برای دور زدن تحریم ها


منبع: روزیاتو

89

1399/4/9

20:04


به ادعای یک کارشناس سیاسی، کیم جونگ اون ، دیکتاتور جوان کره شمالی رهبری یک کارتل مخفی و مرموز را بر عهده دارد که در زمینه قاچاق اسلحه، موادمخدر و همچنین قاچاق انسان فعالیت می کند. گفته می شود وی از سازمانی با عنوان Office 39 سالانه میلیون ها دلار کسب درآمد می کند. این شبکه قاچاق به ابزاری مطمئن و کارآمد برای رهبر کره شمالی به منظور دور زدن تحریم های بین المللی تبدیل شده است، در شرایطی که واردات و صادرات کالاها به کره شمالی به دلیل این تحریم ها به سختی امکانپذیر است. گفته می شود که این شبکه قاچاق در ابتدا توسط پدر رهبر کنونی کره شمالی، کیم جونگ ایل، در سال ۱۹۷۴ راه اندازی شده است.

دور زدن تحریم ها در کره شمالی

بدون این شبکه قاچاق، کیم جوان قادر نخواهد بود زندگی لاکچری خود را داشته باشد. دیوید مکسول، از نیروهای ویژه سابق ارتش ایالات متحده و کارشناس مسائل کره شمالی در مصاحبه با نیویورک پست در این باره چنین گفته است: «فکر می کنید کیم  مشروبات الکلی، مرسدس ها و ساعت های رولکسش را از کجا می آورد؟ تمام پول لازم برای خرید این اقلام از دفتر شماره ۳۹ می آید». سین کینگ، کارشناس موسسه پارک استراتژیز در نیویورک در این باره چنین اظهارنظر می کند: «خاندان کیم شبیه یک خانواده سازمان یافته مافیایی هستند که پشت نقاب رهبران یک کشور پنهان شده اند».

دور زدن تحریم ها در کره شمالی

او ادعا می کند که سفارت های کره شمالی در سراسر جهان «شبیه یک شبکه مافیایی بین المللی» تاسیس شده اند. این کارشناسان بر این باورند که برده داری، جعل، قاچاق طلا، خرید و فروش مواد مخدر و فروش اسلحه تنها بخشی از فعالیت های مخفیانه دفتر شماره ۳۹ است. گفته می شود که مرکز اصلی دفتر رازآلود شماره ۳۹ در شهر پیونگ یانگ است و دیپلمات های کره ای به سراسر جهان اعزام می شوند تا فعالیت های غیرقانونی خواسته شده توسط رهبر کره شمالی و این دفتر را انجام دهند. گفته می شود که شوهر کیم یو جونگ ، خواهر رهبر کره شمالی، برای دفتر شماره ۳۹ کار می کند.

دور زدن تحریم ها در کره شمالی

افشاگری به نام ری جونگ هو در سال ۲۰۱۷ به واشنگتن پست گفته بود: «من به کیم جونگ ایل بسیار وفادار بودم به همین دلیل به من جایزه داد. من بسیار ثروتمند بودم». وی به مدت بیش از سه دهه میلیون ها دلار از خارج از کره شمالی به داخل این کشور فرستاده بود. گفته می شود که دفتر شماره ۳۹ که با اسامی مختلفی شناخته می شود مستقیماً تحت نظر حزب کارگر کره شمالی بوده و سالانه بین ۵۰۰ تا یک میلیارد دلار پول نقد وارد این کشور می کند. وظیفه این بخش مرموز صرفاً دور زدن تحریم ها و وارد کردن ارز به داخل کشور به هر قیمتی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو