صندوق بین‌المللی پول نباید به ایران وام بدهد

منبع: برترین ها

117

1399/4/9

21:08


سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در یادداشتی گفته واشنگتن باید جلوی اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران را بگیرد.

خبرگزاری فارس: نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی دوشنبه گفته واشنگتن باید جلوی اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران را بگیرد.

«نیکی هیلی» در این یادداشت که در رسانه دست راستی «واشنگتن‌اگزماینر» منتشر شده مدعی شده صندوق بین‌المللی پول قصد دارد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کند.

هیلی: صندوق بین‌المللی پول نباید به ایران وام بدهد

او نوشته است: «هنگامی که من سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بودم این را روشن کردم که انتظار مردم آمریکا این است که این نهاد، ایده‌آل‌هایی که بر اساس آن بنیانگذاری شده را حفظ کرده و رژیم‌های غیرمسئول را بابت اقداماتشان پاسخگو کند.»

نیکی هیلی با اشاره به کمک آمریکا به ایجاد چنین دستگاه‌هایی بعد از جنگ جهانی دوم خواستار رعایت اصل‌ فوق‌الذکر در تمامی دیگر نهادهای بین‌المللی شده است.

او می‌نویسد: «این مسئله درباره سایر دستگاه‌های نظام چندجانبه [بین‌المللی] هم صادق است. کشور ما به استقرار این نظم بعد از جنگ جهانی دوم کمک کرد و امروزه ما با فاصله بزرگترین تأمین‌کننده مالی آن هستیم. لازم است به دقت بررسی کنیم که آیا ما در قبال سرمایه‌گذاری، مابه‌ازای متناسبی به دست می‌آوریم یا خیر.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو