توضیحات جلالی درباره خبر تلاوت قرآن در مجلس

منبع: برترین ها

161

1399/4/9

23:14


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تکذیب خبر منتشر شده از وی مبنی بر ختم روزانه قرآن، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

ایسنا: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تکذیب خبر منتشر شده از وی مبنی بر ختم روزانه قرآن، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

حجت الاسلام "حسین جلالی" ظهر امروز ۹ تیر ماه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ها دنبال مچ گیری نباشند و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند، سوالی که ثمره عملی نداشته باشد نپرسیم و از سوالات برنامه محور که نقشه راه را به ما نشان دهد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در خصوص آب رفسنجان سه موضوع آب شرب، صنعت و کشاورزی مطرح است، افزود: بحث آب صنعتی تا ۲۲ بهمن آب خلیج فارس وارد سرچشمه می شود و بعد به سمت چادرملوی یزد می رود، این آب با(هدایت الکتریکی آب) EC ۸۰۰ که به مانند آب تصفیه شده شیرین محسوب می شود آب صنعتی است و هر مترمکعب آن سه دلار برای ما هزینه داشته است، در خصوص آب شرب، از مرداد ماه مشغول به تصفیه خانه مرکزی شهر رفسنجان خواهیم شد و تصفیه خانه از مرداد در شهر نصب می شود و بخشی از مشکلات آب شرب حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با چالش بی آبی یا کم آبی در برخی نقاط شهر مواجه شده ایم، ادامه داد: سه چهار حلقه چاه به صورت اضطراری وارد مدار شده است، برای آب کشاورزی نیز بحث بهینه سازی و استفاده صحیح از آب را داریم که وضعیت موجود را حفظ کنیم که همان آبیاری تحت فشار و روسطحی و زیرسطحی است که طرح‌های خوبی از سوی جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: برای شناسایی منابع آب کشاورزی تاکنون چندین جلسه در تهران داشته ایم و خبرهای خوشحال کننده ای در این زمینه داریم و البته کارشناسان وزارت نیرو برخی ادعاهای این شرکت‌ها را در خصوص منابع زیرزمینی آب تایید کرده و برخی را رد می کنند و هفته آینده نیز جلسه ای با وزیر نیرو خواهم داشت.

جلالی یادآور شد: منابع آبی خوبی بویژه در دشت انار در اختیار داریم که می تواند به ما کمک کند و ثانیه ای ۱۰۰۰ لیتر آب در اختیار ما قرار دهد و اگر این موضوع توسط وزیر نیرو تایید شود در خصوص آب کشاورزی دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص مشکل صادرات و فروش پسته، گفت: بانک مرکزی نباید جلوی ارز حاصل از صادرات پسته را بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری کند؛ خواهان خروج از پیمان ارزی هستیم و از این بابت متضرر می شویم و اجمالا به خروج سقفی از پیمان ارزی موافقت شده اما ما به این سهم هم راضی نیستیم.

جلالی در همین زمینه افزود: سوال ما از رئیس کل بانک مرکزی این است که اگر این کار را مانند سال قبل انجام دهید پسته مانند سال قبل صادر نخواهد شد و الان حدود ۱۰۰ هزار تن پسته در انبار داریم که اگر اجازه صادرات با ارز آزاد داده شود هم کمک به شما است هم کالاهای اساسی هم دلار وارد کشور می شود بنابراین نباید نگران خروج ارز از کشور باشند. امیدواریم پسته جایگاه خود را به دست بیاورد.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ برنامه ای برای تغییر مدیران شهرستان نداریم و اگر هم برنامه ای در خصوص ادارات وجود دارد بنده اطلاع نداشته و این موضوع صحت ندارد.

وی با اشاره به اینکه اشتغال شاه کلید حل بسیاری از مسائل است، خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال باید از کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت استفاده کنیم، کارهای کوتاه مدت کارهای ضربتی و موقت است ایجاد شغل های ناپایدار است که در این زمینه از مجتمع مس سرچشمه خواستیم ظرفیت خود را بکار بگیرد که فعلا با آزمون اخیر ۵۰۰ نفر بکار می گیرد و در شهریور ماه ۳۰۰ نفر دیگر جذب می شوند.

وی با اشاره به فعالیت کارخانجات مختلف در شهر رفسنجان، عنوان کرد: از مدیران کارخانجات شهرستان خواسته ایم که ظرفیت کارخانه خود را افزایش دهند و ما تسهیلات در اختیار آنها قرار دهیم و آنها نیز نیرو بکار بگیرند. هر کارخانه ای به تناسب ظرفیت خود میزان نیروی انسانی بکار می گیرد را اعلام کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تاکید بر اینکه باید اشتغال در باغات پسته که اشتغال زیادی هم هست حفظ کنیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا پایان این دوره دو هزار اشتغال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: از آبیاری، برداشت، کود و سم، اصلاح خاک و ... در باغات پسته را باید حفظ کنیم. ضمن اینکه هر جوانی که ایده و طرح داشته باشد طرح خود را بیاورد و پس از تایید کارشناسان، تسهیلات برای اشتغالزایی در اختیار او قرار می دهیم. به کسانی که تسهیلات می گیرند نظارت نیز خواهیم کرد.

جلالی ادامه داد: عدم دخالت دیگر نمایندگان در حوزه استحفاظی رفسنجان رعایت قانون است، چون ملاک برای رفتار درست رعایت قانون است، قانون به ما می گیود حوزه استحفاظی شهر شهرستانی برای خود آن شهرستان محترم است و ما در جمع مجمع نمایندگان استان این موضوع را مطرح کردم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه معدن مس سرچشمه در حوزه استحفاظی و جغرافیایی شهرستان رفسنجان قرار دارد، تصریح کرد: مسئولین و مدیران رفسنجان در این حوزه باید دخالت کنند و دیگران بدون مشورت و نظر نماینده در حوزه استحفاظی یکدیگر دخالت نکنید و مورد پذیرش مجمع نمایندگان قرار گرفت و البته این موضوع هیچ تعارضی با تعامل سازمانی و اداری ندارد. این موضوع مصوبه مجمع نمایندگان شده است.

جلالی در خصوص نقل قول منتشر شده از وی مبنی بر تلاوت روزانه قرآن در مجلس توضیح داد: خبری که در خصوص قرائت قرآن در مجلس منتشر شد صحت نداشت و خبری که شبکه های معاند نیز خیلی به آن پرداختند چیز دیگری بود و اصل قضیه این بود که روز ورود ما به مجلس قرانی به ما هدیه دادند و بنده به نمایندگان پیشنهاد دادم که شما معمولا هر روز صفحاتی از قرآن را در منزل تلاوت می کنید پس بهتر است به صورت مدیریت شده این تلاوت قرآن صورت گیرد می توانیم روزانه یک ختم قرآن داشته باشیم لذا اینکه در وقت مجلس قرائت شود صحت ندارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۷ استان کشور پسته خیز هستند و متاسفانه برند پسته رفسنجان و انار به صورت خاموش از شهر ما مهاجرت می کند، پسته شهرهای دیگر را به اسم رفسنجان تبلیغ می کنند و انار در اصلاح نژاد موفق شد که پسته های اوحدی، فندقی و ممتاز را به پسته اکبری پیوند بزنند و در حال حاضر بیشترین پسته اکبری و احمدآقایی در شهرستان انار داریم.

جلالی با بیان اینکه رفسنجان موقوفات زیادی دارد که درست مدیریت نشده و باید ساماندهی شود، افزود: برنامه زیادی در خصوص موقوفات کمیته امداد داریم و این موقوفه باید تبدیل به سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مددجویان رفسنجان شود که این بحث را در دیدار با رئیس کمیته امداد کشور در روزهای آینده دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کمربند شرقی در رفسنجان خیلی مهم است چراکه اگر یک تانکر حامل بنزین که روزانه در سطح شهر تردد دارند و از مقابل بیمارستان علی بن ابیطالب عبور می‌کنند، در اثر حادثه‌ای منفجر شود تبعات زیادی دارد و جان صدها نفر در خطر است که مسئولان باید پاسخگو باشند، عریض کردن جاده داوران نیز از مباحثی است که به طور جدی دنبال می‌کنیم.

به گفته وی بودجه جاده نوق تا کمال‌آباد تصویب شده که تا اسفندماه به پایان می‌رسد و بودجه مابقی آن هم پس از آن مصوب خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه بانک‌ها نباید به خاطر بدهی تولید را متوقف کنند، تصریح کرد: دادگستری باید ورود کند و ملجأ و پناه و پشتیبان مردمی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد، ما توقع داریم دادگستری در این خصوص فعال‌تر ورود کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین دست و پاگیر مانع سرمایه‌گذاری، ادامه داد: برخی مدیران تنها پشت میز نشین هستند، مدیر باید فعال باشد نه منفعل، مدیریت باید صاحب طرح و ایده باشد هر مدیری که در حال بازنشسته شدن است به رفسنجان می‌فرستند.

جلالی تصریح کرد: صنعت، معدن و تجارت باید راه بازکن باشد نه اینکه سرمایه‌گذاران را از دست بدهیم که بروند در شهر دیگر سرمایه‌گذاری کنند و همچنان آمار بیکاری در رفسنجان بالا باشد، باید مسیر تولید از راه قانونی باز باشد و نظارت بر وام‌ها و زمین‌هایی که واگذار می‌شوند هم صورت گیرد.

وی بیان کرد: نظارت در رفسنجان نه اینکه کم باشد بلکه صفر است، چندین تعاونی در این شهر گم و گور شدند و سهامداران دیگر اعتماد ندارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: جمعیت اتباع ساکن در رفسنجان باید ساماندهی شوند تا در بودجه خدمات، عوارض و مالیات در نظر گرفته شوند بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت پنهان و مخفی از خدماتی که برای جمعیت رفسنجان در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر رفسنجان بتواند در یک حوزه تخصصی درمانی برند شود این موضوع در گردشگری هم تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال آینده پیرترین کشور جهان خواهیم بود اگر نرخ جمعیت افزایش پیدا نکند زیرا نرخ جمعیت ایران در برخی نقاط به ۱.۵۰ و برخی جاها به یک رسیده است.

جلالی در خصوص شرکت تعاونی پسته نیز گفت: عملکرد تعاونی‌های رفسنجان خوب و شفاف نیست فروش زمین‌های متعلق به شرکت پسته در رفسنجان و کرمان و اخیرا در بندرعباس همه غیرقانونی بوده چون وکالتی از سهامداران نداشتند و تمام معاملات می‌تواند باطل باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه ۸۰ هزار سهامدار شرکت تعاونی پسته هستند و بازرسی باید به این موضوع ورود کند، ادامه داد: قواعد صوری را رعایت کردند اما ما خواهان بازگشت اموال به شرکت هستیم.

جلالی همچنین بیان کرد: بنده یک خانه ۲۲۵ متری در قم و یک قطعه زمین از ۱۵ سال پیش در پردیسان قم و یک خودرو پژو مدل ۸۵ دارم که به دلیل فرسودگی قصد تعویض آن را دارم، هیچ نوع ملک و باغی در رفسنجان ندارم، اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده است و قطعا اگر اموالم اضافه شد اعلام خواهم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو