طرز تهیه رنگینک دسر خوشمزه و مقوی

طرز تهیه رنگینک دسر خوشمزه و مقوی


منبع: آرگا

242

1399/4/10

11:48


رنگینک یکی از شیرینی های فوق العاده خوشمزه و مفید و سالم به شمار می رود که به دلیل داشتن خرما بسیار پرکالری است و به افرادی که سوخت و ساز بدن آن ها زیاد است توصیه می شود.

رنگینک یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی به شمار می رود که به عنوان شیرینی در مناطق جنوبی ایران طبخ می شود. وجود خرما در این شیرینی باعث شده است که این دسر یکی از سالم ترین و مقوی ترین دسرها به شمار آید. در این مطلب با روش ساخت رنگینک خوشمزه و اصل آشنا می شویم.

 از انواع دسر های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی رنگینک می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که در برخی از شهرهای جنوبی این شیرینی را در کنار چای نیز استفاده می کنند، استفاده از این دسر خوشمزه به دلیل داشتن گردو، خرما و…انرژی مورد نیاز را تامین می کند نحوه تهیه این شیرینی بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید آن را در منزل تهیه کنید فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

طرز تهیه رنگینک اصل و خوشمزه و مقوی

نحوه تهیه این دسر بسیار ساده است، در ادامه مطلب به شما عزیزان دستور تهیه رنگینک را آموزش داده ایم بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به این نوع دسر دارید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

رنگینک خوشمزه و اصل

مواد لازم رنگینک

۱- آرد گندم الک کرده : ۲۵۰ گرم

۲- پسته چرخ کرده : نصف قاشق سوپ خوری

۳- روغن : ۱۵۰ گرم

۴- هل کوبیده : نصف قاشق مربا خوری

۵- خاکه قند : ۶۲ گرم

۶- دارچین کوبیده نرم : نصف قاشق سوپ خوری

۷- خرمای سیاه و نرم : ۲۵۰ گرم

۸- مغز گردو : ۶۲ گرم

دستور تهیه رنگینک

طرز تهیه رنگینک

در اولین مرحله روغن را در تابه ایی ریخته و صبر کنید تا داغ شود. سپس آرد را به روغن اضافه کرده و حرارت را ملایم کنید. توجه شود به محض اضافه کردن آرد به روغن, مرتب باید هم بزنید تا آرد کاملا سرخ شده و طلایی شود. بعد از طلایی شدن آرد, آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا کمی سرد شود و در ادامه دارچین و خاکه قند و هل را به آن اضافه کرده و مواد را با یکدیگر خوب مخلوط کنید.

طرز تهیه رنگینک

 سپس در ادامه هسته های خرما را باید گرفت و به جای آن یک تکه گردو داخل خرما قرار دهید. سپس نیمی از مخلوط آماده شده را در ظرف مسطحی ریخته و با پشت قاشق آن را صاف کنید و خرماها را بر روی آن قرار دهید, سپس نیم دیگر مخلوط را بر روی خرماها ریخته و مجددا با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید و مقداری از خاکه قند و پودر دارچین و پسته چرخ شده بر روی رنگینک ریخته و با کاردی آن را به شکل دلخواه ( چهار گوش یا لوزی) برش بزنید و آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید. دسر رنگینک آماده سرو است.

طرز تهیه رنگینک

نکات تکمیلی در مورد با رنگینک

۱. این دسر را می توانید در ماه مبارک رمضان به همراه چای میل کنید.

۲. مقدار مواد گفته برای پنج تا شش نفر مناسب می باشد.

۳. این دسر را می توانید برای مدت طولانی داخل یخچال نگهداری نمایید.

۴. رنگینک به دلیل تامین انرژی مورد نیاز در ماه رمضان گزینه بسیار مناسبی است.

۵.استفاده از آرد سبوس دار طعم و مزه بهتری به رنگینک می دهد.

۶. می توانید با حرارت ملایم مغز گردو را کمی تفت داده تا تست شود.

۷. به منظور تهیه رنگینک می توانید از قالب سلیکونی استفاده نمایید و برای قالب زدن رنگینک ها نیز از چند قالب سلیکونی طرح دار کمک بگیرید.

۸. در تهیه این دسر از خرمای نرم و تازه استفاده نمایید در غیر اینصورت خرما را باید در آب خیس نمایید.

۹. توجه شود در حین چیدن خرماها, با فشار پشت قاشق لایه ها را بر روی هم قرار دهید تا مواد به هم کاملا بچسبند.

رنگینک و نکاتی در مورد آن

بررسی خواص خرما

  • جلوگیری از انسداد عروق
  • پیشگیری از بروز بیماری های قلبی
  • کاهش ریسک بیماری های قلبی
  • روشن کننده پوست
  • تقویت و سلامت استخوان ها

ضمن سپاس از همراهی شما، امیدواریم از آموزش طرز تهیه رنگینک استفاده لازم را برده باشید و این دسر را در مهمانی ها و دور همی ها تهیه کنید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع دسر کلیک کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو