منبع: همگردی

469

1398/4/12

16:17


شهر تهران، پایتخت و یکی از مهمترین کلانشهرهای کشور است که می توان در آن علاوه بر تمام پتانسیل های سیاسی، آلودگی های محیطی و همچنین ترافیک های شبانه روزی با تعداد بسیاری از مکان های تفریحی تهران مواجه شد که قطعا هر کدامشان از حال و هوایی مخصوص به خود برخوردار هستند. در بین تمام جاهای تفریحی تهران، این بار به سراغ مکان های تفریحی سرپوشیده تهران می رویم که شامل موزه های دیدنی، مراکز تجاری، کافی شاپ های مخصوص بازی، شهربازی ها و همچنین اماکن ورزشی هستند. با ما در مطلب مهیج تفریحگاه های سرپوشیده تهران همراه باشید که اگر روزی حوصله تان از شلوغی این کلانشهر سر رفت، انتخابی هیجان انگیز پیش رو داشته باشید.

 مکان های تفریحی تهران

معرفی تعدادی از موزه های دیدنی شهر تهران

موزه ملی ایران

بی تردید موزه ملی ایران که در شهر تهران واقع شده، یکی از بهترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران است. این موزه ملی که بطور کلی به دو بخش ایران باستان و هنر اسلامی با آثاری کاملا شاخص و دیدنی تفکیک شده، قدیمی ترین و همچنین بزرگترین موزه حال حاضر ایران محسوب می شود که از همان ابتدا یعنی از سال 1316 هجری شمسی در مکانی با کاربری موزه دایر شده است. بد نیست بدانید این موزه توسط استاد مراد تبریزی و همچنین عباسعلی معمار ساخته شده و طرح اولیه بنای این موزه که یکی از مکان های تفریحی تهران هست، نیز توسط آرشیتکت فرانسوی به نام آندره گدار (Andre Godard) ارائه شده است.

آدرس موزه ملی ایران: تهران - میدان امام خمینی - خیابان امام خمینی - ابتدای خیابان سی تیر - خیابان پروفسور رولن

زمان بازدید از موزه ملی ایران: در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 لغایت 19 و در فصل پاییز و زمستان نیز از ساعت 9 لغایت 17 است.

موزه ملی ایران

موزه ملی ایران 2

کاخ موزه سعدآباد

کاخ موزه سعدآباد را هم می توان به عنوان یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران تلقی کرد و هم به عنوان یک جاذبه گردشگری فوق العاده ارزشمند و دیدنی نه تنها برای تهران بلکه برای کل ایران! این کاخ موزه بطور کلی از بخش ها و قسمت های جذاب متعددی در کنار فضای سبز درونی خود برخوردار است که می توان در این خصوص به موزه پوشاک سلطنتی، کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، موزه سلاح های دربار، موزه استاد حسین بهزاد، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه هنر ملل، موزه برادران امیدوار، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد فرشچیان و همچنین موزه آب اشاره نمود.

آدرس کاخ موزه سعدآباد: تهران - خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی (خیابان زعفرانیه) - انتهای خیابان شهید کمال طاهری

زمان بازدید از کاخ موزه سعدآباد: تهرانگردها و علاقمندان به بازدید از مجموعه کاخ موزه سعدآباد که یکی از جاهای تفریحی تهران هست، می توانند همه روزه از ساعت 9 الی 18 خود را به مکان که یکی از بهترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران هست، برسانند. لازم به ذکر است که بلیط فروشی جهت ورود به مجموعه تنها تا ساعت 16 صورت می پذیرد.

کاخ موزه سعدآباد

کاخ موزه سعدآباد 2

موزه خودرو

موزه خودرو بدون هیچ شک و تردیدی یکی از فوق العاده ترین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران است که حتی اگر از زمره علاقمندان به خودروهای کلاسیک و قدیمی هم نباشید، می توانید برای حضور در مساحت آن وقت بگذارید و مطمئن باشید که در نهایت از بودن در موزه خودروی تهران به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. موزه خودروی تهران محلی است برای بازدید از قذیمی ترین خودروهای ایران که می توان در کنار آن از کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار نیز دیدن نمود و حسابی در این موزه که یکی از مکان های تفریحی تهران به حساب می آید، نوستالژی بازی کرد. شایان ذکر است موزه خودروی ایران در اردیبهشت ماه سال 1382 خورشیدی افتتاح شده است.

آدرس موزه خودرو: تهران - میان کیلومترهای 10 و 11 جاده مخصوص کرج

زمان بازدید از موزه خودرو: جهت بازدید از این موزه می توان همه روزه از ساعت 8 صبح لغایت 20 به مکان دائمی آن مراجعه نمود.

موزه خودرو

موزه خودرو 2

موزه عبرت

موزه عبرت بسته به رسالت و ذات خود یکی دیگر از تفریحگاه های سرپوشیده تهران باید به حساب آید، منتهی با توجه به تصاویر و نحوه اعترافگیری و شکنجه هایی که در این مکان هولناک از سوی شکنجه گران ساواک مورد استفاده قرار گرفته، قطعا نمی تواند خیلی جای مناسبی برای کسانی باشد که جویای سپری کردن یک آخر هفته خوب و مفرح در شهر تهران هستند! البته فراموش نکنید چه ما دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، موزه عبرت یکی از ارزشمندترین مکان های تفریحی تهران است که حداقل به عنوان یک شهروند ایرانی باید در طول عمرمان یک بار از آن بازدید بعمل آوریم.

آدرس موزه عبرت: تهران - میدان امام خمینی - ابتدای خیابان فردوسی جنوبی - خیابان کوشک مصری - خیابان شهید یارجانی

زمان بازدید از موزه عبرت: برای بازدید از موزه عبرت که یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران به شمار می آید، می توان در فصول بهار و تابستان از ساعت 9 الی 13 و همچنین از ساعت 14 لغایت 17 مراجعه کرد در فصل های پاییز و زمستان نیز از ساعت 9 الی 12 و همچنین 13 لغایت 16 اقدام به حضور در محیط این موزه نمایید.

موزه عبرت

موزه عبرت 2

موزه پول ایران

یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران، موزه پول است که قطعا برای هر بازدید کننده و مخاطبی از جذابیت های بی پایانی برخوردار هست. موزه پول ایران در سال 1376 خورشیدی برای نخستین بار افتتاح شد و از همان ابتدا دربردارنده گنجینه های ارزشمندی از سکه ها و اسکناس های تاریخی کشور عزیزمان ایران بود. در این موزه که اکنون می توان با انوع و اقسام مختلفی از سکه های تاریخی از عصر هخامنشیان گرفته تا کنون و همچنین اسکناس های گوناگونی در آن مواجه شد، امکانات رفاهی و خدماتی مناسبی نیز برای عموم شما گردشگران و بازدیدکنندگان محترم در نظر گرفته شده که قطعا از وقت گذاشتن برای حضور و تماشای بخش های مختلف این موزه که یکی از تفریحگاه های سرپوشیده تهران به شمار می آید، پشیمان نخواهید شد.

آدرس موزه پول: کیلومتر 4 اتوبان تهران - کرج - مجموعه ارم سبز

زمان بازدید از موزه پول ایران: از ساعت 8:30 الی 20 شب

موزه پول ایران

موزه پول ایران 2

موزه جواهرات ملی ایران

اگر به دنبال یک مورد کاملا خاص و ویژه در بین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به موزه جواهرات ملی ایران بزنید. در این موزه آنقدر از اشیای ارزشمند و چشم نوازی پرده برداری شده که قطع به یقین متوجه سپری شدن زمان در این مکان که یکی از مکان های تفریحی تهران هست، نخواهید شد! موزه جواهرات ملی ایران در طول تاریخ شاهد فراز و نشیب های متعددی بوده و اکنون می توان در قالب 36 گنجینه نفیس از این موزه بازدید بعمل آورد.

آدرس موزه جواهرات ملی: تهران - میدان امام خمینی - خیابان فردوسی - نرسیده به چهارراه استانبول - ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

زمان بازدید از موزه جواهرات ملی: با توجه به اهمیت آثار موجود در این مکان، موزه جواهرات ملی ایران تنها در روزهای شنبه تا سه شنبه آماده پذیرایی از شما بازدیدکنندگان و گردشگران عزیز در بازه زمانی 14 الی 16:30 بوده و در سایر روزهای هفته و همچنین تعطیلات مندرج شده در تقویم رسمی کشورمان نیز درب های آن بر عموم مردم بسته می شود.

موزه جواهرات ملی ایران

موزه جواهرات ملی ایران 2

کاخ موزه گلستان

کاخ گلستان یکی از مهمترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران است که بسته به جذابیت های بصری و همچنین لذت های فراوانی که در اقصی نقاط این مجموعه مستتر شده، می توان نام آن را به عنوان یک مقصد جدی و کاملا سرپوشیده برای شما تهرانگردها و همچنین گردشگران عزیز قلمداد نمود. مطابق آنچه در کتاب ها و نوشته های تاریخی آمده، می بایست قدمت این مجموعه شگفت انگیز که یکی از جاهای تفریحی تهران هست را بیش از 440 سال به حساب آورد و در آن با بناها و موزه های جذابی همچون موزه مخصوص، تالار برلیان، عمارت شمس العماره، موزه مردم شناسی، عمارت الماس، موزه نگارخانه، عمارت بادگیر، خلوت کریم خانی، عمارت تخت مرمر، موزه حوضخانه، موزه عکس خانه مواجه شد.

آدرس کاخ موزه گلستان: تهران - خیابان 15 خرداد - میدان ارگ

زمان بازدید از کاخ موزه گلستان: بازدید از این مکان که یکی از جاهای تفریحی تهران به حساب می آید، در نیمه نخست سال از ساعت 9 لغایت 17:30 و در نیمه دوم سال از ساعت 9 الی 16:30 است.

کاخ موزه گلستان

کاخ موزه گلستان 2

موزه ملی قرآن کریم

از دیگر مکان های تفریحی پرطرفدار در شهر تهران، موزه ملی قرآن کریم است که می توان در آن با بخش های گوناگونی در زمینه های مختلف نسخ خطی، مکتوبات مذهبی و همچنین آشنایی با زندگی امامزادگان مواجه شد. لازم به ذکر است که موزه قرآن در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل بوده و علاقمندان می بایست در سایر روزهای هفته به این موزه جذاب و مذهبی که یکی از تفریحگاه های سرپوشیده تهران هست، مراجعه نمایند.

آدرس موزه ملی قرآن: تهران - خیابان ولیعصر - تقاطع خیابان امام خمینی

زمان بازدید از موزه ملی قرآن کریم: همه روزه از ساعت 9 الی 15:30

موزه ملی قرآن کریم

موزه ملی قرآن کریم 2

موزه سینما

سینما از همان سال های نخست راه یافتگی خود به جامعه ایرانی با استقبال کم نظیری از سومی مخاطبان خاص و عام این رشته هنری در اقصی نقاط کشورمان مواجه شد و اکنون نیز موزه سینما تبدیل به یک مکان پر بازدید و صد البته بیشتر جذاب و تفریحی برای علاقمندان به رشته سینما شده است. موزه سینمای ایران که یکی از جاهای تفریحی تهران به شمار می آید، از بخش ها و قسمت های مختلفی نظیر نمایشگاه شادروان علی حاتمی، بخش مربوط به هنرمندان معاصر، بخش بین الملل، سینمای دفاع مقدس، نمایشگاه دوبله و صدا، تالار نام آوران، تماشاخانه، خانه فرهاد برخوردار است.

آدرس موزه سینما: تهران - خیابان ولیعصر - نرسیده به تجریش - داخل باغ فردوس

زمان بازدید از موزه سینما: در روزهای هفته از ساعت 9 صبح لغایت 19 و در روزهای جمعه و سایر تعطیلات سال از ساعت 14 الی 19 است.

موزه سینما

موزه سینما 2

موزه فرش

یکی دیگر از مکان های تفریحی تهران، موزه فرش است که بطور کلی از دو تالار مختلف برخوردار شده و می توان در آن با قالی ها و فرش های تاریخی و نفیسی از گذشته های بسیار دور تا کنون مواجه شد. شایان ذکر است که این موزه مجهز به یک کتابخانه غنی با محتویاتی 3500 جلدی به زبان های مختلف فارسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و عربی نیز بوده که قطعا این کتابخانه که یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران هست، برای علاقمندان به عرصه قالی و فرش ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آدرس موزه فرش: تهران، تقاطع خیابان فاطمی و کارگر شمالی

زمان بازدید از موزه فرش: حضور و بازدید از این موزه در نیمه نخست سال از ساعت 9 الی 17 و در نیمه دوم سال نیز از ساعت 9 لغایت 18 هست. ناگفته نماند که درهای موزه فرش در روزهای دوشنبه و ایام سوگواری بر روی عموم گردشگران و بازدیدکنندگان بسته خواهد بود.

موزه فرش

موزه فرش 2

موزه ارتباطات

این موزه در حقیقت همان موزه پست قدیم است که بعدها تحت عنوان موزه پست و مخابرات شناخته شد و اکنون نیز مدتی است که تنها برای آن از نام ارتباطات استفاده می کنند. موزه ارتباطات برای آن دسته از تهرانگردها و علاقمندانی که تمایل دارند در خصوص راه های ارتباطی کشورمان در گذشته و حال به اطلاعات مغتنمی دست پیدا کنند، فوق العاده جذاب خواهد بود. از جمله بخش های این موزه سرپوشیده که یکی از مکان های تفریحی تهران هست، می توان به سالن تمبرها، سالن پست، سالن مخابرات، سالن نگارخانه چهارپایان اشاره داشت.

آدرس موزه ارتباطات: تهران - میدان امام خمینی - خیابان امام خمینی - جنب سر درب باغ ملی

زمان بازدید از موزه ارتباطات: همه روزه به غیر از ایام تعطیلات رسمی کشور از ساعت 8 صبح لغایت 16

موزه ارتباطات

موزه ارتباطات 2

موزه موسیقی

موزه موسیقی نیز می تواند برای طیف وسیعی از مخاطبان و کسانی که به دنبال یک مکان کاملا تفریحی و البته سرپوشیده می گردند، بسیار راضی کننده باشد. موزه موسیقی ایران که در شهر تهران واقع شده، بطور کلی از سه بخش سازهای کوبه ای، سازهای بادی و همچنین سازهای زهی تشکیل شده و قطع به یقین برای اهالی موسیقی سنتی و حتی پاپ و دیگر سبک های آن در کشور نیز می تواند بسیار جالب و قابل توجه به حساب آید.

آدرس موزه موسیقی: تهران - میدان تجریش - خیابان شهید دربندی (خیابان مقصود بیک) - خیابان موزه

زمان بازدید از موزه موسیقی: این موزه در تمام روزهای هفته به جز شنبه ها از ساعت 10 صبح لغایت 17 آماده پذیرایی از شما بازدیدکنندگان عزیز است.

موزه موسیقی

موزه موسیقی 2

کاخ موزه نیاوران

اگر در بین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران، دلتان برای بازدید از یک مکان باشکوه و کاملا تجملاتی تنگ شده، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما سری به مجموعه تاریخی و فرهنگ نیاوران بزنید که البته بسیاری آن را با نام کاخ موزه نیاوران می شناسند. مجموعه گردشگری و دیدنی نیاوران در باغی کاملا چشم نواز با مساحتی حدودا 11 هکتاری بنا شده و قدمت آن متعلق است به عصر شاهان قجری و پهلوی که البته در آن دوران ها از چنین وسعت بزرگی برخوردار نبوده است. در کاخ موزه نیاوران موزه ها و بناهای فوق العاده جذابی قرار گرفته که از جمله آنان می توان به عمارت اصلی نیاوران، کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه کتیبه ها، موزه جهان نما، موزه خودروهای اختصاصی و همچنین موزه کتابخانه سلطنتی اشاره نمود.

آدرس کاخ موزه نیاوران: تهران - میدان شهید باهنر (نیاوران)

زمان بازدید از کاخ موزه نیاوران: در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 الی 19 و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 8 الی 17

کاخ موزه نیاوران

کاخ موزه نیاوران 2

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی

از جذاب ترین مکان های تفریحی تهران می توان به موزه ملی علوم پزشکی ایران اشاره کرد. این موزه که در سال 1380 هجری شمسی تاسیس شده، از همان ابتدا دارای بخش های منحصر به فردی در خصوص تاریخ پزشکی ایران در گذشته و همچنین پرده برداری از علم نوین پزشکی این مرز و بوم بوده و اکنون می توان به جرات گفت این مجموعه جذاب و گردشگری در کنار تمام ارزش های طبی خود برای جامعه پزشکی ایران، امروزه به عنوان یکی از شاخص ترین موزه های پایتخت نشینان تهرانی به حساب آورده می شود. موزه ملی تاریخ علوم پزشکی که یکی از جاهای تفریحی تهران بوده، دارای بخش هایی همچون انسان شناسی، کتب خطی، تاریخ دامپزشکی، گیاه دارویی، طب سنتی، دواخانه نظامی، چشم پزشکی، دندان پزشکی و همچنین نمایشگاه های موقتی در خصوص ستاره های جامعه پزشکی ایران نظیر دکتر محمد قریب، پروفسور مجید سمیعی، پروفسور یحیی عادل و دکتر شمس شریعت است.

آدرس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی: تهران - خیابان کارگر شمالی - خیابان شانزدهم (فرشی مقدم) - درب ورودی شما ره دو - پردیس شمالی دانشگاه تهران

زمان بازدید از موزه ملی تاریخ علوم پزشکی: این موزه آماده حضور گرم شما در روزهای شنبه تا چهارشنبه و در بازه زمانی 8 صبح لغایت 15 است.

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی

موزه ملی تاریخ علوم پزشکی 2

معرفی تعدادی از مراکز تجاری و تفریحی شهر تهران

مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم

اگر خرید و گشت و گذار در دنیایی از محصولات معتبر و برندهای مطرح جهانی در کنار استفاده از انواع و اقسام باشگاه های ورزشی و همچنین کلینیک ها و مراکز زیبایی برایتان تفریح به حساب می آید، بیش از این وقت خود را برای به دنبال گشتن چنین مکانی تلف نکنید و سری به مرکز خرید پالادیوم بزنید. پالادیوم یکی از معروف ترین مجتمع های تجاری و مراکز خرید شهر تهران است که می توان در آن با طیف وسیعی از فروشگاه های فعال و همچنین نمایندگی های معتبر در زمینه های مختلفی همچون پوشاک، لوازم خانگی، طلاو جواهر، لوازم دیجیتال و همچینن عطر و ادکلن مواجه شد. البته فراموش نکنید که بخش جذاب این مجتمع که یکی از جاهای تفریحی تهران به شمار می آید، در طبقات بالا دست آن قرار گرفته که تشکیل می شود از مجموعه باشگاه های ورزشی در حیطه بدنسازی، استخر، ماساژ، ورزش های گروهی و همچنین تعداد زیادی کلینیک زیبایی و سالن های آرایشی برای بانوان خوش سلیقه تهرانی که به همه این موارد بایستی شهربازی فان تایم واقع در طبقه سوم این مجتمع تجاری و تفریحی که یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران هست را نیز اضافه نماییم که از مساحتی حدودا 30 مترمربعی و همچنین 51 نوع بازی مهیج مخصوص کودکان، نوجوانان، جوانان و همچنین بزرگسالان نیز برخوردار است.

آدرس مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم: تهران - خیابان مقدس اردبیلی - نرسیده به میدان الف

زمان فعالیت مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم: همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 23

مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم

مرکز تجاری و تفریحی پالادیوم 2

مرکز تجاری و تفریحی تیراژه

تیراژه نیز همچون پالادیوم و سایر مراکز خرید و مجتمع های تجاری دیگر که در این بخش به آنان اشاره خواهیم نمود، یکی از جدی ترین و با کیفیت ترین جاهای تفریحی تهران به حساب می آید که در کنار تمام بخش های تجاری و فروشگاهی خود، دارای یک شهربازی سرپوشیده در طبقه آخر بوده و بیشتر نیز به خاطر وجود چنین مکان تفریحی و کاملا مدرنی در پایتخت ایران یعنی شهر تهران شناخته شده است. شهربازی مسقف مرکز خرید تیراژه، سرزمین عجایب نام دارد و می توان با توجه به وسایل و امکانات تفریحی موجود در این شهربازی که چیزی در حدود 140 دستگاه مختلف بازی را در خود جای داده، اذعان داشت که چه کودک باشید و چه یک فرد بزرگسال، قطعا از بودن در این مرکز خرید و شهربازی آن پشیمان نخواهید شد.

آدرس مرکز تجاری و تفریحی تیراژه: تهران - بزرگراه اشرفی اصفهانی - پایین تر از میدان پونک - حدفاصل بزرگراه های حکیم و همت

زمان فعالیت مرکز تجاری و تفریحی تیراژه: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 24

مرکز تجاری و تفریحی تیراژه

مرکز تجاری و تفریحی تیراژه 2

مرکز تجاری و تفریحی کوروش

کوروش تهران یکی از ممتازترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران به حساب می آید که شاید تنها بتوان چند مورد مشابه آن را در کل این مرز و بوم پیدا کرد. فرق بزرگ و کاملا متمایز کننده این مجموعه تجاری و تفریحی از سایر مراکز خرید لوکس و خوشنام تهرانی در این است که مجموعه کوروش در کنار تمام بخش های شاپینگی و فودکورت، دارای شهربازی معروفی به نام ژوپیتر نیز است که از 110 نوع بازی مختلف در گروه های سنتی گوناگون برخوردار بوده و از آن مهمتر، این مجموعه دارای سالن های سینمایی متعددی هست و آنقدر کیفیت سالن های نمایشی این مجموعه هم بالاست که بسیاری سینمای کوروش را یکی از معروف ترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران به حساب می آید، از جمله بهترین سینماهای کل تهران به حساب می آورند.

آدرس مرکز تجاری و تفریحی کوروش: تهران - بزرگراه ستاری شمالی - جنب خیابان پیامبر مرکزی

زمان فعالیت مرکز تجاری و تفریحی کوروش: همه روزه از ساعت 9 لغایت 24

مرکز تجاری و تفریحی کوروش

مرکز تجاری و تفریحی کوروش 2

مرکز تجاری و تفریحی دنیای نور

شاپینگ سنتر دنیای نور نیز که در بخش شرقی شهر تهران واقع شده، یکی از بهترین جاهای تفریحی تهران به حساب آورده می شود که در کنار تمام بخش های تجاری و فروشگاهی خود از مجموعه رستوران ها و همچنین شهربازی نیز برخوردار بوده و می توان با گشت و گذاری مفرح در طبقات جذاب این مجموعه، ساعات بسیار خوشی را در کنار سایر دوستان و اعضای خانواده خود سپری نمایید.

آدرس مرکز تجاری و تفریحی دنیای نور: تهران - بزرگراه رسالت - حدفاصل بزرگراه امام علی و شهید صیاد شیرازی

زمان فعالیت مرکز تجاری و تفریحی دنیای نور: همه روزه از ساعت 10:30 الی 22:30

مرکز تجاری و تفریحی دنیای نور

مرکز تجاری و تفریحی دنیای نور 2

مجتمع ارگ تجاری تجریش

مجتمع ارگ تجاری تجریش نیز از جمله بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران بوده که می تواند مقصد ایده آلی برای تمام گردشگران و تهرانی های عزیز در آخر هفته ها و یا حتی سایر روزهای هفته محسوب شود. ارگ تجریش که یکی از تفریحگاه های سرپوشیده تهران هست از نمای بیرونی کاملا منحصر به فردی برخوردار است و در کنار تمام بخش های تجاری و فروشگاهی خود در زمینه های گوناگون کیف و کفش، پوشاک، عطر و ادکلن، لوارم الکترونیکی، طلا و جواهرات، لوازم آرایشی دارای سالن های سینمایی و همچنین شهربازی به نام فان تایم در مساحت 2000 متر مربعی و با بیش از 115 نوع بازی مختلف نیز هست.

آدرس مجتمع ارگ تجاری تجریش: تهران - میدان تجریش - خیابان سعدآباد

زمان فعالیت مجتمع ارگ تجاری تجریش: همه روزه از ساعت 10 لغایت 23

مجتمع ارگ تجاری تجریش

مجتمع ارگ تجاری تجریش 2

مجموعه تجاری و تجاری ایران مال

به جرات می توان گفت یکی از فوق العاده ترین مکان های تفریحی تهران ایران مال نامیده می شود. این مجموعه از وسعتی بسیار گسترده برخوردار بوده و تقریبا قادر است همه نوع نیاز انسانی را برای مشتریان و مخاطبان خود به بهترین شکل تامین نماید. در یکی از بزرگترین مکان های تفریحی تهران که البته یکی از 5 مال برتر جهان نیز به حساب آورده می شود و از این حیث دارای شهرتی عالم گیر شده، شما می توانید با بخش ها و مکان های تفریحی سرپوشیده زیادی مواجه شوید که از جمله آن ها می توان به مجموعه شهربازی ایران مال، پردیس سینمایی ایران مال با 12 سالن مجهز، مجموعه های ورزشی، کافی شاپ ها و رستوران ها، هتل، هلدینگ و سایر اماکن مذهبی و تفریحاتی در نظر گرفته شده برای این قطب تجاری و اداری که یکی از جاهای تفریحی تهران بوده، اشاره کرد.

آدرس مجموعه تجاری و تجاری ایران مال: تهران - انتهای خیابان شهید همت (غرب) - بزرگراه شهید خرازی

زمان فعالیت مجموعه تجاری و تجاری ایران مال: همه روزه از ساعت 9 الی 24

مجموعه تجاری و تجاری ایران مال

مجموعه تجاری و تجاری ایران مال 2

مجتمع تجاری و تفریحی امیر

یکی دیگر از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران، مرکز خرید امیر نام دارد که از 9 طبقه برخوردار است و می توان با کمی گشت و گذار در هفت طبقه از آن با انواع و اقسام کالاها و همچنین محصولات گوناگونی از برندهای مختلف جهانی مواجه شد. لازم است بدانید که دو طبقه پایانی این مجتمع تجاری به شهربازی امیر اختصاص پیدا کرده که مساحتی 3000 مترمربعی برخوردار است و می توان با هر نوع سلیقه و انتخابی خود را مشغول یکی از 150 بازی عجیب و منحصر به فرد آن کرده و سپس با میل یک وعده غذای باکیفیت، روز خود را در یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران به پایان رساند.

آدرس مجتمع تجاری و تفریحی امیر: تهران - خیابان شهید مدنی - بالاتر از تقاطع سبلان

زمان فعالیت مجتمع تجاری و تفریحی امیر: همه روزه از ساعت 9 لغایت 22:30

مجتمع تجاری و تفریحی امیر

مجتمع تجاری و تفریحی امیر 2

مجتمع تجاری و تفریحی صبا مال

صبامال نیز از دیگر تفریحگاه های سرپوشیده تهران است که هم می توان با حضور و مراجعه به آن با انواع و اقسام فروشگاه های کیف و کفش، پوشاک، عطر و ادکلن، طلا و جواهرات، ساعت و بدلیجات، آرایشی و بهداشتی مواجه شد و هم سری به شهربازی آن زد و خود را مشغول بازی با 80 مدل سرگرمی جذاب و مفرحی کرد که در این قسمت از مجموعه برای گروه های مختلف سنی در نظر گرفته شده است.

آدرس مجتمع تجاری و تفریحی صبا مال: تهران - میدان حر - خیابان کارگر جنوبی

زمان فعالیت مجتمع تجاری و تفریحی صبا مال: همه روزه از ساعت 10 الی 24

مجتمع تجاری و تفریحی صبا مال

مجتمع تجاری و تفریحی صبا مال 2

مجتمع تجاری و تفریحی سمرقند

چنانچه از ساکنان منطقه غرب تهران هستید و به دنبال یک شهربازی سرپوشیده یا اصلا یک مکان کاملا مفرح و خانوادگی می گردید، ما به شما توصیه می کنیم سری به مرکز خرید سمرقند بزنید تا هم بتوانید از نزدیک با طیف وسیعی از محصولات تولید شده توسط برندهای مشهور جهانی مواجه شوید و هم سری به پردیس سینمایی سمرقند و همچنین شهربازی بزنید و ساعات خوب و خوشی را در این نقطه از شهر تهران برای خود و سایر اعضای خانواده و دوستانتان به ارمغان بیاورید.

آدرس مجتمع تجاری و تفریحی سمرقند: تهران - جنت آباد جنوبی- نبش بلوار لاله

زمان فعالیت مجتمع تجاری و تفریحی سمرقند: همه روزه از ساعت 10 لغایت 23:30

مجتمع تجاری و تفریحی سمرقند

مجتمع تجاری و تفریحی سمرقند 2

مجتمع تجاری و تفریحی الماس هروی

الماس هروی نیز نام یکی دیگر از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران است که قطعا بازدید از آن برای شما تهرانی ها عزیز با توجه به بخش های مختلف و مفرحی که در این مجموعه تعبیه شده، خیلی خالی از لطف نخواهد بود. در مرکز خرید الماس هروی قسمت های گوناگونی نظیر شهربازی فان لند در مساحتی حدودا 3000 مترمربعی، سالن فیتنس و بدنسازی الماس هروی، سینما در کنار سایر بخش های فروشگاهی این مجموعه واقع شده تا مردم از بودن و گشت زنی در آن به هیچ عنوان پشیمان نشوند. شایان ذکر است بر روی قسمت بام این مجتمع تجاری و تفریحی نیز یکی از بزرگترین و لاکچری ترین روف گاردن های شهر تهران ایجاد شده است.

آدرس مجتمع تجاری و تفریحی الماس هروی: تهران - خیابان پاسداران - خیابان گلستان پنجم - میدان هروی

زمان فعالیت مجتمع تجاری و تفریحی الماس هروی: همه روزه از ساعت 10 صبح الی 23

مجتمع تجاری و تفریحی الماس هروی

مجتمع تجاری و تفریحی الماس هروی 2

معرفی تعدادی از کافه بازی های شهر تهران

کافه برد

کافه برد یکی از تخصصی ترین کافه های گیم های موجود در کل ایران است که در پایتخت یعنی شهر تهران قرار گرفته است. در این کافه که یکی از بهترین تفریحگاه های سرپوشیده تهران هست، شما می توانید همچون سایر کافی شاپ های تهران با فهرست بلند بالایی از نوشیدنی های گرم و سرد و سایر خوراکی های خوشمزه این مکان مواجه شوید و در کنار آنان، ساعات خوشی را نیز مشغول به تجربه بازی های گروهی در این کافه شوید. جالب است بدانید با توجه به محوریت بازی در کافه برد، تمامی میزها و فضاهای موجود در این کافی شاپ تهرانی که یکی از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده تهران برای جوانان تهرانی به حساب آورده می شود، درست مطابق با سبک بازی ها طراحی شده و می توان در این مجموعه با بازی های خارجی عمدتا گران قیمتی که شاید خرید آن ها خیلی هم به لحاظ اقتصادی صرف نداشته باشد، مواجه شد

آدرس کافه برد: تهران - خیابان مطهری - نرسیده به خیابان سهروردی - پلاک 120 - طبقه زیر همکف

کافه برد

کافه برد 2

کافه مایند اسپرت

مایند اسپرت نام یک کافی بازی و یا بهتر است بگوییم یک باشگاه بازی یا انجمن بازی های فکری در شهر تهران است که واقعا به لحاظ برخورداری از بازی های متنوع فکری فردی و گروهی برای پایتخت نشنیان، حرف اول را در میان تمامی کافه برد گیم های تهران می زند! در کافه مایند اسپرت که یکی از تفریحگاه های سرپوشیده تهران هست، شما می توانید با انواع و اقسام بازی های گروهی در دسته گیم های فکری مواجه شوید و بازی مورد علاقه خود را در کنار سایر دوستان و همراهانتان انجام دهید و چند ساعتی را خارج از شخصیت واقعی خود در دنیایی از بازی های مفرح و سرگرم کننده سپری نمایید.

آدرس کافه مایند اسپرت: تهران - گیشا - خیابان بلوچستان - کوچه نهم - خیابان خاش - کوچه یازدهم - مقابل مدرسه مشاهیر

کافه مایند اسپرت

کافه مایند اسپرت 2

کافه بردلند

این کافی شاپ می تواند در بین تمام جاهای تفریحی تهران یک مقصد فوق العاده برای شما و سایر دوستان و آشنایانتان محسوب شود. در کافه بردلند همچون سایر کافه بازی های موجود در پایتخت شما می توانید خود را مشغول انجام انواع و اقسام بازی های فکری نمایید و از گذراندن وقت خود در این مکان حسابی لذت ببرید. ناگفته نماند که کافه بردلند دارای فضایی مخصوص جهت انجام بازی های مشهوری همچون D&D و مافیا نیز بوده که پیشنهاد می کنیم اگر ساکن شهر تهران هستید، حتما چند ساعتی را در این کافه دنج و آرامش بخش سپری نمایید.

آدرس کافه بردلند: تهران - سعادت آباد - خیابان سرو غربی - خیابان بخشایش - کوچه بهار 1

کافه بردلند

کافه بردلند 2

کافه گیک

در این کافه گیم که یکی از مکان های تفریحی سرپوشیده تهران بوده، نیز می توانید خود را مشغول انواع مختلفی از بازی های گروهی و فکری نمایید. نکته حائز اهمیت در خصوص کافه گیک که شاید سبب تمایز آن با دیگر کافه بازی های شهر بزرگ تهران شود، وجود کارکنانی کاملا حرفه ای در توصیف شرایط و قوانین هر کدام از بازی های موجود، کاملا مفرح و تفریحی است که با اخلاق خوب و خوش خود سبب می شوند تا شما بتوانید لحظات خاطره انگیزی را در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه تجربه نمایید.

آدرس کافه گیک: تهران - خیابان کریمخان - خیابان سنائی - کوچه سوم

کافه گیک

کافه گیک 2

کافه بلوز

اگر تخته باز حرفه ای هستید و ادعای این را دارید که کسی بهتر از شما این بازی را انجام نمی دهد، پیشنهاد می کنیم حتما سری به یکی از بهترین مکان های تفریحی تهران به اسم کافه بلوز که عمدتا پاتوق راک بازها و موتورسواران بوده، بزنید که معمولا همه روزه پر است از کسانی که در حال انجام بازی تخته نرد هستند و حتی در روزهای از قبل مشخص شده نیز مسابقات بسیار هجیان انگیزی بین علاقمندان به این نوع بازی برگزار می شود که جایزه نفر برنده نیز یک تخته نرد بسیار شکیل و حرفه ای هست.

آدرس کافه بلوز: خیابان کریمخان - خیابان ویلا - تقاطع ورشو - خیابان شاداب - رو به روی هتل قدس

کافه بلوز

کافه بلوز 2

هوم کافه

در بین تمام دغدغه های روزمرگی خود سعی کنید به دنبال مکان و جایی بگردید که لااقل ساعات خوشی را برایتان به ارمغان بیاورد. هوم کافه همان جایی است که می توانید غرق در آرامش شوید و برای سپری کردن لحظات نابی در این که یکی از جاهای تفریحی تهران هست، به کتاب های آن بزنید و قدری مطالعه را میهمان چشمان خود کنید یا مشغول بازی های فکری شوید که در قفسه کنج این کافی شاپ تهرانی با ظرفیتی حدودا 30 نفری قرار گرفته و تنها کافی است زمان خود را با سایر همبازی هایتان شریک شوید.

آدرس هوم کافه: تهران - خیابان دکتر فاطمی - حدفاصل تقاطع کاج و حجاب - نبش خیابان پروین اعتصامی - پاساژ مریم

هوم کافه

هوم کافه 2

کافه ایوان

کافه برد گیم ایوان در یکی از نوستالژیک ترین نقاط شهر تهران یعنی خیابان لاله زار قرار گرفته و می توان در آن با انواع و اقسام بازی های رومیزی و فکری مواجه شد که البته بازی شطرنج با توجه به اصالت و قدمتی که در بین مردم ایران پیدا کرده، یکی از محبوب ترین بازی های موجود در این کافی شاپ فوق العاده دنج و آرامش بخش کلانشهر تهران به حساب آورده می شود.

آدرس کافه ایوان: تهران - خیابان لاله زار - بالاتر از جمهوری - تقاطع منوچهری - کوچه پیرنیا 2 - پاساژ مرجان

کافه ایوان

کافه ایوان 2

سایر اماکن تفریحی سرپوشیده در شهر تهران

برج آزادی

حرف زدن در خصوص تاریخچه و جذابیت های بصری برج آزادی بماند برای بعد نکته ای که سبب گشته تا بتوان نام برج آزادی را در بین تفریحگاه های سرپوشیده تهران بیاوریم، وجود بخش های جذاب در داخل این برج حدودا 63 متری است که از جمله آن ها می بایست به موزه ایرانشناسی، موزه پیشینیان، تالار کهن، تالار آینه، سالن نمایش، کتابخانه مجموعه و همچنین نگارخانه اقوام ایرانی اشاره کرد.

آدرس برج آزادی: تهران - میدان آزادی

زمان بازدید از برج آزادی: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی 17 و جمعه ها نیز از ساعت 10 لغایت 18 هست. ناگفته نماند که درهای برج آزادی که یکی از جاهای تفریحی تهران به حساب می آید، در روزهای شنبه بسته خواهد بود.

برج آزادی

برج آزادی 2

دهکده آبی پارس

قطعا با توجه به آغاز تعطیلات تابستانی و همچنین افزایش میزان دمای هوا در اقصی نقاط ایران، خصوصا در کلانشهری همچون تهران وجود مکان های تفریحی همچون دهکده آبی پارس که بصورت سرپوشیده نیز تاسیس شده، می تواند از اهمیت های بسزایی برخوردار باشد. دهکده آبی پارس در حال حاضر یکی از تفریحگاه های سرپوشیده تهران به حساب آورده می شود. بخش های مختلف این مکان آبیِ سرپوشیده مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی طراحی و اجرا شده تا شما بدون هیچگونه نگرانی و اضطرابی، فقط و فقط به فکر لذت بردن از حضور در چنین مکان تفریحی باشید و حسابی به آب تنی و شنا مشغول شوید. لازم به ذکر است دهکده آبی پارس قابل استفاده هم برای بانوان و هم برای آقایان بصورت کاملا مجزا بوده و به همین خاطر است که نمی توان ساعت مشخصی را برای سانس های مخصوص بانوان و آقایان این مکان اعلام نمود و تنها شما علاقمندان می توانید از طریق مراجعه به سایت دهکده آبی پارس از چارت زمانی سانس های گوناگون آن در کنار امکانات آبی و همچنین جانبی آن اطلاع حاصل فرمایید.

آدرس دهکده آبی پارس: تهران - اتوبان همت - انتهای اتوبان شهید خرازی - خروجی گرمدره - خیابان شهدا

دهکده آبی پارس

دهکده آبی پارس 2

مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی چمران

مجموعه چمران یکی از برجسته ترین مکان های تفریحی تهران است که بی اغراق می توان گفت در آن از تمامی فازهای ورزشی، تفریحی و همچنین فرهنگی پرده برداری شده و تنها کافی است جهت سرگرم شدن و گذراندن یک روز ایده آل در کلانشهری همچون تهران، خود را به این مجموعه تجهیز شده با شهربازی، غرفه های فروشگاهی، سینما، سالن ها و باشگاه های ورزشی و همچنین تالارهای پذیرایی و رستوران های گوناگون برسانید. از قلم نیفتد که به این مجموعه بولینگ عبدو نیز گفته می شود.

آدرس مجموعه چمران: تهران - خیابان شریعتی - بالاتر از پل آیت الله صدر

مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی چمران

مجموعه ورزشی، تفریحی و فرهنگی چمران 2

قلعه سحرآمیز

قلعه سحرآمیز یکی از معدود شهربازی های مسقف یا همان سرپوشیده موجود در شهر تهران است که در فضایی کاملا غیر تجاری قرار گرفته و همچون سایر شهربازی های سرپوشیده تهران بر فراز یک مرکز خرید لوکس و مجلل قرار نگرفته است! این مکان که یکی از جاهای تفریحی تهران بوده، در یکی از دوست داشتنی ترین پارک های پایتخت ایران یعنی پارک ارم قرار گرفته است. در این قلعه می توان ساعت های متمادی را به تفریح و سرگرمی مشغول شد و از چیزی نزدیک به 120 نوع بازی جسمانی یا رایانه ای که در این مجموعه تفریحی برای لذت شما خوبان در نظر گرفته شده، استفاده کرد.

آدرس قلعه سحرآمیز: تهران - اتوبان شهید باکر جنوب - پارک ارم

زمان فعالیت قلعه سحرآمیز: همه روزه از ساعت 18 لغایت 24

قلعه سحرآمیز

قلعه سحرآمیز2

باغ کتاب تهران

و اما منحصر به فردترین مکان تفریحی کاملا سرپوشیده موجود در پایتخت ایران که باغ کتاب تهران نامیده می شود. باغ کتاب یکی از ممتازترین مکان های تفریحی تهران است که پیشنهاد می کنیم حتی اگر از جمله ساکنان تهرانی نیز نیستید، حتما فرصتی را برای بازدید و گشت و گذار میان 3 طبقه و چهار بلوک مختلف آن که هر کدامشان از بخش های تفریحی و مطالعاتی متنوعی برخوردار هستند، اختصاص دهید. لازم است بدانید باغ کتاب تهران در حال حاضر به لحاظ وسعتی که در برگرفته، بزرگترین کتاب فروشی دنیا به حساب آورده می شود که می توان در آن با چیزی بیش از 400 هزار عنوان کتابی مواجه شد.

آدرس باغ کتاب تهران: تهران - بزرگراه شهید حقانی - پس از ایستگاه مترو - بلوار کتابخانه ملی - ضلع غربی کتابخانه ملی

زمان بازدید از باغ کتاب تهران: همه روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح لغایت 23 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 لغایت 24

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران 2

کلام آخر

تهران گردها و علاقمندان حضور در جاهای تفریحی تهران توجه داشته باشند که تمام مکان های گفته شده، تنها بخش کوچکی از مقاصد مسقف و مفرح کلانشهر تهران به حساب آورده می شوند و به همین خاطر بدیهی است بسیاری از نام ها و مکان هایی که مد نظر شما بازدیدکنندگان و مخاطبان مطلب مکان های تفریحی تهران بوده، در آن گنجانده نشده باشد! همچنین لازم است خاطر نشان کنیم که در تهران سینماها و باشگاه های ورزشی متعددی نیز وجود دارند که می توان نام بسیاری از آن ها را هم بسته به امکانات و خدماتی که برای مخطبان خود ایجاد می کنند را نیز به عنوان جاهای تفریحی تهران قلمداد نماییم. همچنین ناگفته نماند که گل سر سبد تمامی جاهای تفریحی تهران، برج میلاد است که از آن به عنوان نماد معمار ایرانی در کل دنیا یاد می شود و می توان با حضور در آن قطع به یقین اوقات خوشی را کرد.

برج میلاد

تفریحی سرپوشیده تهران همچنین تجاری ایران خیابان بازدید مجموعه جاهای تفریحی تفریحی تهران آدرس موزه زمان بازدید ساعت لغایت تهران خیابان مرکز تجاری مجتمع تجاری زمان فعالیت جاهای تفریحی تهران خبر گردشگری تهرانگردی تهران گردی اماکن دیدنی اماکن تفریحی گردشگری تفریح در تهران شهر تهران مکان های تفریحی تهران تفریحگاه های سرپوشیده تهران موزه ملی ایران کاخ موزه سعدآباد کاخ موزه ملت کاخ موزه سبز موزه سلاح های دربار موزه استاد حسین بهزاد موزه خط و کتابت میرعماد موزه برادران امیدوار موزه هنرهای زیبا موزه آب موزه خودرو موزه عبرت موزه پول موزه جواهرات ملی ایران کاخ گلستان عمارت شمس العماره خلوت کریم خانی عمارت تخت مرمر موزه ملی قرآن کریم موزه سینما موزه فرش موزه پست موزه موسیقی مجموعه تاریخی و فرهنگ نیاوران کوشک احمدشاهی کاخ صاحبقرانیه موزه جهان نما موزه خودروهای اختصاصی موزه کتابخانه سلطنتی موزه ملی علوم پزشکی ایران مرکز خرید پالادیوم سرزمین عجایب کوروش تهران شاپینگ سنتر دنیای نور مجتمع ارگ تجاری تجریش ایران مال مکان های تفریحی سرپوشیده تهران پردیس سینمایی سمرقند الماس هروی شهربازی فان لند سالن فیتنس و بدنسازی الماس هروی کافه برد کافه گیک کافه برد گیم ایوان خیابان لاله زار برج آزادی موزه ایرانشناسی دهکده آبی پارس قلعه سحرآمیز پارک ارم باغ کتاب تهران برج میلاد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو