چاپ کتابی با مرور سیر زندگی و آثار صمد بهرنگی

291

1399/4/10

13:12


نمایشنامه "کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها" نوشته نسرین خنجری در بازار کتاب عرضه شد.

چاپ کتابی با مرور سیر زندگی و آثار صمد بهرنگی

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نسرین خنجری نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، با این توضیح که در ورک‌شاپ یونیما که چند سال پیش در آبادان برگزار شد با همکاری رامین کهن و کاملیا نوحی اقتباسی از "اولدوز و کلاغ‌ها" اثر صمد بهرنگی را کار کردیم، گفت: این موضوع باعث شد مجدد آثار این نویسنده را بخوانم و حتی در دوره دراماتورژی که در فرانسه با کمپانی پاپیه تئاتر گذراندم به آثار بهرنگی و زندگی‌نامه او بپردازم.

او با بیان این‌که کتاب "کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها" که در قالب نمایشنامه نوشتم قسمت سوم و پایان بخش ماجرای داستان دختر بچه‌ای به نام "اولدوز" است، ادامه داد: بهرنگی دو داستان "اولدوز و کلاغ‌ها" و "اولدوز و عروسک سخنگو" را نوشت و منتشر کرد. قصد داشت قسمت سوم را با عنوان "کلاغ‌ها، عروسک‌ها، آدم‌ها" بنویسد که از دنیا رفت. او خود در مقدمه‌ای این موضوع را شرح داده است. من تصمیم گرفتم قسمت سوم آن را نه در قالب داستان بلکه نمایشنامه بنویسم. داستان اولدوز هم بهانه‌ای است که سیر زندگی و آثار صمد مرور شود.

به گفته خنجری، این کتاب از سوی انتشارات افراز به ضمیمه تصاویر مرتبط با متن که توسط نسیم آزادگان تصویرسازی شده به چاپ رسیده است.

او نمایشنامه "کچل کفتر باز" که برداشتی از داستان "کچل کفتر باز" صمد بهرنگی است را نیز در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست نشر دارد.  

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو