روح الله زم به اعدام محکوم شد

روح الله زم به اعدام محکوم شد


منبع: روزیاتو

118

1399/4/10

15:05


روح الله زم

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت روح الله زم به اعدام خبر داد. آقای اسماعیلی در نشست خبری امروز قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد صدور حکم روح الله زم اظهار داشت که حکم صادر شده و رسیدگی به پرونده ایشان خاتمه یافته است.

به گفته اسماعیلی حکم روح الله زم هنوز غیرقطعی است و روال کار بر این است که در این ایام جزئیات پرونده های قضایی منتشر نشوند اما ایشان با استناد به ماده ۳۵۵ آیین دادرسی کیفری جزئیات این پرونده را در اختیار خبرنگاران قرار داد و اظهار داشت که روح الله زم به اعدام محکوم شده است.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز توام در پرونده روح الله زم را از مصادیق افساد فی الارض دانسته است و حکم اعدام صادر کرده است و در مورد چند مورد اتهامی که  افساد فی الارض نبود به مجازات حبس محکوم شده که این حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است و چنانچه از ناحیه ایشان فرجام خواهی شود، پرونده به دیوان عالی ارسال می‌شود.

ماجرای روح الله زم چیست؟

روح الله زم

روح الله زم موسس کانال تلگرامی آمدنیوز است که پس از آشوب های دی ماه سال ۱۳۹۶ راه اندازی شد. پدرش محمدعلی زم از روحانیون سرشناس است و به همین دلیل نیز روح الله زم این امکان را پیدا کرد که با فرزندان مقامات ارتباط برقرار کند.

پدر روح الله زم مدتی به عنوان تهیه کننده در سینمای ایران حضور داشت و موجبات ورود فرزندش به صنعت سینما را هم فراهم کرد. محمد علی زم همچنین نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران شد اما رای لازم را کسب نکرد و همچنان در سمت قبلی خود یعنی معاونت فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد.

روح‌الله زم شهریور ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمده و پس از رخدادهای سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و سپس ایران را ترک کرد. او در ادامه به پاریس پناهنده شد و در آنجا کانال تلگرامی آمدنیوز را راه اندازی کرد که کمی بعد به خاطر انتشار ویدوی آموزشی ساخت و تولید مواد آتش‌زا کانال او توسط تلگرام مسدود شد و در ادامه زم کانال دیگری به نام صدای مردم را تاسیس کرد که حالا کنترل آن در دست مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

دستگیری روح الله زم

روح الله زم

در مهرماه سال گذشته خبر دستگیری روح الله زم در عراق منتشر شد و او به کشور بازگردانده شد. در طرح فریب سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، افرادی در داخل کشور که هدایت شده نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی بودند، با زم ارتباط داشتند و قرار شد هرچه زودتر با این افراد در یک کشور ثالث دیدار کند.

با نزدیک شدن اربعین، افراد هدایت شده به روح الله زم گفتند که ما به دلایلی فقط در ایام اربعین می‌توانیم از ایران خارج شویم و در این زمان بهانه خوبی برای رفتن به عراق داریم تا کسی شک نکند و بتوانیم به راحتی با شما در عراق دیدن کنیم.

روح الله زم که تحت هدایت سرویس جاسوسی فرانسه قرار داشت، فریب خورد و از فرانسه عازم کشور اردن شد و بعد از توقفی کوتاه، عازم عراق و وارد فرودگاه بغداد شد. در فرودگاه بغداد با هماهنگی های انجام شده زم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

دادگاه آقای زم در یکسال گذشته به صورت مستمر برگزار می شد و حالا طبق اعلام سخنگوی قوه قضاییه ایشان به اعدام محکوم شده اند.

روح الله زم به اعدام محکوم شد

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو