ماسک هوشمند ؛ اختراع ژاپنی‌ها که دارای مترجم، اسپیکر و سیستم تبدیل گفتار به متن است

ماسک هوشمند ؛ اختراع ژاپنی‌ها که دارای مترجم، اسپیکر و سیستم تبدیل گفتار به متن است


منبع: روزیاتو

95

1399/4/10

16:37


یک کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی در ژاپن نوعی ماسک هوشمند تولید کرده که با استفاده از بلوتوث کار کرده و از یک اسپیکر برای تقویت صدای شخص استفاده می کند. این ماسک هوشمند که با نام c-mask معرفی شده همچنین امکان تبدیل صحبت های فرد به متن را داشته که در ادامه از طریق یک اپلیکیشن که روی تلفن همراه متصل به ماسک نصب شده به هشت زبان ترجمه خواهد شد.

ماسک هوشمند ژاپنی

این ماسک توسط کمپانی Donut Robotics طراحی و ساخته شده که در ابتدا در حدود ۷ میلیون ین معادل ۲۶۰,۰۰۰ دلار برای توسعه آن از طریق وبسایت جلب سرمایه ژاپنی Fundinno جمع آوری شده است. بر اساس ادعای این کمپانی استارتاپی، بر اساس برنامه ریزی های حاضر حدود ۵,۰۰۰ عدد از این ماسک ها تولید و در ماه سپتامبر جاری در ژاپن توزیع خواهد شد که قیمت خرده فروشی آن ها حدود ۳,۹۸۰ ین معادل ۳۷ دلار است.

ماسک هوشمند ژاپنی

علاوه بر این یک هزینه اشتراک ماهیانه دیگر نیز برای دسترسی به سرویس ترجمه این ماسک هوشمند نیز از خریداران دریافت خواهد شد که تاکنون به عدد دقیق آن اشاره ای نشده است. زبان های مورد نظر انگلیسی، چین، اسپانیایی، فرانسوی، کره ای، تایلندی، ویتنامی و اندونزیایی هستند. همچنین استفاده کنندگان از این ماسک هوشمند قادر خواهند بود از میکروفن داخلی ماسک برای ضبط نشست های کاری استفاده کنند که در ادامه در اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمندشان ذخیره خواهد شد.

ماسک هوشمند ژاپنی

این ماسک شبیه ماسک های معمولی محافظت در برابر ویروس کووید-۱۹ بوده اما در واقع یک ماسک هوشمند و کاربردی است که بر اساس یکی از پروژه های قبلی این کمپانی به نام Cinnamon ساخته شده است، یک ربات که برای میزهای پذیرش و خدمات به مشتریان طراحی شده و می توانست به سوالات کلی مشتریان پاسخ دهد. تایسوکه اونو از Donut Robotics در این باره چنین گفته است: «ما سال ها سخت تلاش کردیم تا یک ربات را توسعه دهیم و از آن تکنولوژی برای تولید محصولی که پاسخی به تغییر شکل جامعه در اثر کروناویروس است استفاده کردیم.

ماسک هوشمند ژاپنی

این کمپانی امیدوار است که بتواند به زودی ماسک هوشمند خود را در خارج از ژاپن نیز عرضه کند و ادعا می کند که درخواست ها و استقبال زیادی از خریداران در ایالات متحده، اروپا و چین دریافت کرده است. این ماسک می تواند به ویژگی ها و امکانات دیگری مانند واقعیت افزوده نیز مجهز شود که به گفته سازندگان از طریق قرار دادن یک دریافت کننده وای فای در داخل این ماسک ممکن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: هر نوع ماسک را چند بار می توان استفاده کرد؟

آیا ماسک های خانگی واقعاً جلوی ابتلا به ویروس کرونا را می گیرند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو