به گزارش اسپوتنیک، محمد فهمی،‌ وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان تصریح کرده بود: در سال ۱۹۸۱ بین من و حزبی فعال و بسیار قوی مشکلی پیش آمد، من از مردم، همه و تماشاگران از بابت قتل دو تن عذرخواهی می‌کنم؛ موضوعی که در آن زمان منجر به درگیری شدید با این حزب شد.  

وی این گونه ادامه داد: میشل عون (رئیس‌جمهوری فعلی لبنان) در آن زمان ژنرال ارتش بود و به من گفت، محمد تا زمانی که در قید حیات باشم هیچ کس نمی‌تواند به تو آسیبی بزند.

این اظهار نظر حکایت از روابط مستحکم میان این دو مقام لبنانی است.

فهمی خاطرنشان کرد: من و خانواده‌ام هرگز این موضع رئیس‌جمهوری لبنان را فراموش نخواهیم کرد زیرا او از وزیر کنونی که بعد از حادثه قتل با احتمال کشته شدن روبه‌رو بود، حمایت کرد.

این اظهارنظر موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت؛ مساله‌ای که دفتر اطلاع‌رسانی وزیر کشور را واداشت بیانیه صادر کند.

در این بیانیه آمده است:‌ آنچه مطرح شد در چارچوب مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی بود، وزیر قبلا از کشتن دو نفر عذرخواهی کرده بود، این دال بر مساله عفو و صداقت است، قصد کشتن وجود نداشت زیرا آن در نتیجه تعرض به ایست بازرسی ارتش لبنان رخ داد؛ ایست بازرسی که تحت نظارت فهمی بود و در آن زمان از سوی افراد مسلح به آن حمله می‌شد، واکنش ارتشی‌ها در چارچوب حق دفاع از خود، دفاع از مشروعیت و جایگاه و اعتبار کشور و روحیه‌ ارتش است.