محدودیت‌های کرونایی به تهران بازمی‌گردد

منبع: برترین ها

79

1399/4/10

22:52


استاندار تهران با اشاره به پیشنهاداتی که به ستاد ملی کرونا برای کنترل بیماری در تهران ارائه شده گفت: یکی از پیشنهادات توقف اجرای طرح ترافیک و مورد بعدی کنترل صنوف توسط اتحادیه ها بود.

خبرگزاری مهر: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاداتی که که به ستاد ملی کرونا برای کنترل بیماری در تهران ارائه شده گفت: یکی از پیشنهادات توقف طرح ترافیک و مورد بعدی کنترل شدید صنوف توسط اتحادیه‌ها بود.

محسنی بندپی افزود: در پی عدم رعایت فاصله گذاری و تعطیلاتی که هفته پیش داشتیم و مسافرت‌های صورت گرفته طی ۱۰ روز اخیر میزان روند مراجعین و پذیرش بیماران و بستری شدگان در تخت‌های ویژه و فوتی‌ها روند رو به شدی را در کلان شهر تهران شاهد بودیم و طی جلسه فوق العاده ای که با اپیدمیولوژیست ها و متخصصین بیماری‌های عفونی در ستاد مبارزه با کرونای استان تهران داشتیم مقرر شد شرایطی فراهم کنیم که بیماری کنترل شود تا تهران نیز جز شهرهایی نباشد که به مرحله قرمز می‌رسد.

استاندار تهران گفت: مسافرینی که از حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند ۹۰ درصد استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند اما فاصله گذاری اجتماعی زیر ۳۰ درصد شده و همین موضوع سبب می‌شود که ما در چرخه انتقال ویروس یک هم افزایی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به حجم مسافرینی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند بیان داشت: حجم مسافرین به بالای یک میلیون نفر در روز رسیده و می‌طلبد که در ارتباط با طرح ترافیک بازنگری صورت بگیرد که یکی از پیشنهادات مشخص و واضح که به امضا رئیس ستاد مقابله با کرونا و بنده رسیده این است که اجرای طرح ترافیک فعلاً متوقف شود تا مردم بتوانند از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنند.

محسنی بندپی به کنترل شدید صنوف توسط اتحادیه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: از اتحادیه‌ها می‌خواهیم که در مجوزهای صادرشده کنترل صورت بگیرد که پروتکل‌ها رعایت شوند و موضوع بعدی نیز توقف قطعی تالارها برای برگزاری عروسی‌ها است و این محدودیت کمافی السابق با قوت اجرایی شود.

وی افزود: نکته بعدی در خصوص برگزاری نماز جمعه است که طبق موافقت ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برگزاری نماز جمعه را تا کنترل بیماری به تعویق بیاندازیم و بحث دیگر استفاده از ظرفیت دوری کاری است که به این طریق برای حجم زیادی از پرسنل دستگاه‌های دولتی و اجرایی و بخش خصوصی شرایطی فراهم کنیم که از این پتانسیل استفاده و شهر شلوغ نشود و همچنان می‌خواهیم کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از حضور در شهر بپرهیزند تا انشاالله دوباره به مرحله کنترل و مدیریت بیماری برسیم و قطع کامل زنجیره ویروس را شاهد باشیم.

محدودیت‌های کرونایی به تهران باز می‌گردد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو